Premiery salonu samochodowego – Genewa 2013
Salon samochodowy w Genewie już za kilka dni. Szykuje się wiele premier – zarówno debiutów rynkowych, jak i modeli koncepcyjnych. Silną reprezentację mają auta sportowe. Czego możemy się zatem spodziewać?
Już po raz 83. wystawcy zjeżdżają do Szwajcarii, żeby zaprezentować swoje nowe modele samochodów w słynnych halach Palexpo. Targi zostaną uroczyście otwarte 5 marca i rozpoczną się dniami prasowymi, a dwa dni później każdy fan motoryzacji będzie miał okazję odwiedzić salon. Wydarzenie potrwa do 17 marca.
Jedną z najbardziej wyczekiwanych premier jest dwuosobowe coupe Alfa Romeo 4C z napędem na tylne koła, czyli triumfalny powrót włoskiej marki ma rynek amerykański.
Alfa Romeo 4C |
fot. Alfa Romeo
|
Sportowe grono zasilają również bezpośrednio ze sobą rywalizujące Ferrari F150 i McLaren P1. Dalej na liście figurują Corvette Stingray i Toyota GT86, Aston Martin Rapide S i Vantage SP10 oraz specjalny model wypuszczony z okazji 50. urodzin Lamborghini.
McLaren P1 |
fot. McLaren
|
Toyota GT86 |
fot. Toyota
|
Tak wyglądają najbardziej wypatrywane premiery aut sportowych, ale lista jest rzecz jasna dużo, dużo dłuższa. BMW uzupełnia swoją serię 3 o Gran Turismo, młodziutka chińska marka Qoros prezentuje 3 Sedan, a grupa Volkswagen eksploruje rynek samochodów elektrycznych za sprawą Audi A3 i nowego Golfa.
BMW seria 3 GT |
fot. BMW
|
A oto bardziej wyczerpująca lista premier:
Samochody produkcyjne:
ABT Audi A3 Sportback
Alpina B3 Bi-Turbo
Aston Martin Vantage SP10
Aston Martin Vanquish Volante
Audi A3 e-tron
Audi RS6 Avant
Bentley Mulsanne
Bentley Mulsanne |
fot. Bentley
|
BMW 3-Series Gran Turismo
Ferrari F150
Fiat 500X
Ford Tourneo Courier
Gemballa McLaren MP4-12C Spider
Infiniti Q50
Jeep Compass F/L
Hyundai i10
Kahn Fuji White RS250 Evoque
Kia Cee’d GT
Kia Pro_Cee’d GT
Lamborghini Supercar
Lancia Delta Momodesign
Lancia Ypsilon Special Ed.
Land Rover 9-Speed Auto
Lexus IS 300h
McLaren P1
Mercedes-Benz CLA
Mercedes C63 AMG ‘Edition 507’
Mini Clubman Bond Street
Nissan Note |
fot. Nissan
|
Opel Insignia F/L
Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo Diesel
Qoros 3 Sedan
Range Rover Sport
Renault Kangoo F/L
Rolls-Royce Wraith
Seat Leon Sports Coupe
Skoda Octavia III
Skoda Octavia III Combi
Smart ForTwo Edition Cityflame
Spania GTA Spano
SpeedART Porsche Cayman
Startech Range Rover
SsangYong Rodius
Suzuki C-Segment Crossover
TechArt Porsche 911 Carrera 4S
TechArt Porsche Cayenne S Diesel
Volvo S60
Volvo S80
Volvo V60
Volvo V70
Volvo XC60
Volvo XC70
VW Cross Up!
VW Golf-e
VW Golf GTD
VW Golf R Cabriolet
VW Polo R
VW XL1
Samochody koncepcyjne:
Bertone Aston Martin Jet 2+2
Citroen Technospace
Honda Civic Wagon
Kia Urban Concept
Kia Urban Concept |
fot. Kia
|
Mitsubishi CA-MiEV
Mitsubishi GR-HEV
Opel Adam Rocks
Opel Adam Rocks |
fot. Opel |
Pininfarina SERGiO
Qoros 3 Cross Hybrid
Qoros 3 Estate
Spyker B6
SsangYong SIV 1
Subaru Viziv
Toyota GT86 Roadster
Toyota i-Road
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Zostaw komentarz: