Trzy premiery vanów Renault w Genewie
Korzystając z debiutu modelu Scénic XMOD, Renault odnawia wszystkie swoje wiodące modele vanów: Scénic i Grand Scénic.
Scénic XMOD jest połączeniem outdoorowego stylu crossovera z wnętrzem vana. Ma zwiększony prześwit i aluminiowe obręcze kół oraz design z typowymi dla crossovera elementami: charakterystyczny przedni i tylny zderzak, ochronne listwy progowe czy chromowane relingi dachowe.
Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z kokpitem z nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania. Bezpośrednio w zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor). W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony
w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.
Nowe Renault Grand Scenic |
![]() |
fot. Renault
|
Scénic XMOD jest pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w system Extended Grip. Ten system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania. W trybie „Ekspert” system steruje układem hamulcowym, zostawiając przy tym kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika. Tryb „Drogowy” odpowiada standardowym ustawieniom zapobiegania poślizgowi kół. Włącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. W trybie „Grząskie podłoże” system optymalizuje dozowanie siły hamowania i momentu obrotowego silnika w zależności od przyczepności podłoża.
Korzystając z debiutu modelu Scénic XMOD, Renault odnawia wszystkie swoje wiodące modele vanów. Scénic i Grand Scénic otrzymują całkowicie zmieniony przód. Umieszczone na tle czerni, powiększone przednie logo eksponuje kształt nowej osłony chłodnicyZłożona z łagodnych krzywizn deska rozdzielcza mieści obecnie, oprócz ekranu TFT, który można spersonalizować w zależności od pożądanych przez użytkownika informacji, strefę zarezerwowaną dla nawigacji i multimediów.
W modelu pojawia się także system R-Link, sterowany joystickiem, stanowiący uzupełnienie usytuowanego w polu widzenia kierowcy ekranu dotykowego.
Renault Scénic Xmod, Nowe Renault Scénic i Grand Scénic wyposażone zostały w trzy najnowsze jednostki Energy. Na szczególne zainteresowanie może liczyć nowy silnik Energy TCe 130, zużywający o 15% paliwa mniej w porównaniu do silnika TCe 130 poprzedniej generacji, co odpowiada oszczędności ponad 1 litra/100 km w cyklu mieszanym.
Nowe Renault Scénic i Grand Scénic zostaną zaprezentowane 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.
Najnowsze
-
Tłusty obiad i piwo? Polak pije, jedzie i ryzykuje. Szokujące dane o polskich kierowcach!
65% Polaków decyduje się prowadzić po alkoholu, wierząc w mity o "trzeźwieniu". Tłusty obiad, godzina czekania - czy to wystarczy? -
Tranzyt przez Warszawę to koszmar? Nowy wariant trasy S7 dzieli mieszkańców i kierowców!
-
Jeździłyśmy Alpine A290. To początek nowego rozdziału
-
Jelcz walczy z niemieckimi producentami: kto wygra wyścig o kontrakty NATO? Prawda o miliardowych inwestycjach
-
Chery TIGGO 7 vs europejska konkurencja: czy niska cena wystarczy, by pokonać Skodę, Volkswagena i Hyundaia? Prawda o technologii, bezpieczeństwie i ryzyku zakupu
Zostaw komentarz: