Chevrolety Captiva i Trax zadebiutują w Genewie

Chevrolet ma ponad 75-letnie doświadczenie w projektowaniu SUV-ów – od wprowadzenia na rynek w 1935 roku modelu Suburban. Podczas tegorocznego salonu samochodowego w Genewie marka zaprezentuje po raz pierwszy w Europie przeprojektowaną wersję SUV-a Captiva.

Nowy projekt Captivy obejmuje kilka zmian w przedniej oraz tylnej części samochodu, takich jak nowe tylne światła LED, chromowane, kwadratowe końcówki układu wydechowego oraz zmieniony tylny zderzak. Z przodu wyróżniają się takie elementy jak obniżony zderzak, nowa kratka osłony chłodnicy oraz zmienione lampy przeciwmgielne. Odświeżony wygląd nowej Captivy dodatkowo podkreślają nowe, 18-calowe obręcze aluminiowe.

Chevrolet Captiva
fot. Chevrolet

Wszystkie Captivy w wyższych wersjach będą standardowo wyposażone w bezkluczykowy system otwierania oraz uruchamiania samochodu. W wybranych wersjach dostępne będą także dodatkowe elementy wyposażenia jak dwustrefowa klimatyzacja, pakiet oświetlenia wnętrza oraz podgrzewane tylne siedzenia.

Chevrolet Trax
fot. Chevrolet

Nowa Captiva będzie typowym SUV-em rodzinnym. Jeśli zaś chodzi o segment małych SUV-ów, Chevrolet na wiosnę wprowadzi model Trax, dostępny w wersji z napędem na przednią oś oraz na wszystkie koła. W Polsce sprzedaż rozpocznie się na początku lata. Linia silników obejmuje turbodoładowaną jednostkę benzynową o mocy 140 KM (103 kW) i pojemności 1,4 l, silnik benzynowy o pojemności 1,6 l oraz silnik wysokoprężny o mocy 130 KM (96 kW) i pojemności 1,7 l. Wszystkie wersje z manualną skrzynią biegów wyposażone będą w technologię Start/Stop.

Chevrolet Trax w bogatszych wersjach wyposażeniowych będzie standardowo oferowany z technologią Chevrolet MyLink, która pozwala wyświetlać zawartość smartfona nasiedmiocalowym, kolorowym wyświetlaczu dotykowym. Chevrolet MyLink będzie umożliwiał również korzystanie z nawigacji poprzez specjalną aplikację na smartfona o nazwie BringGo, a także korzystanie z internetowego radia TuneIn.

Najnowsze

Leśniak, Strycharz i Paśnik wygrywają w 1 rundzie Motocaina Cup

Tradycyjnie już, emocji podczas zawodów było co niemiara. Ale to sportowa walka o setne części sekundy decydowała o miejscu w klasyfikacji finałowej. Zanim zamieścimy relację z I rundy, warto zapoznać się z wynikami pierwszej eliminacji Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013.

Prosta start meta – początek Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup 2013!
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa AMATOR
L.p. Nazwisko i imię
1 Strycharz Wiktoria
2 Górska Marysia
3 Walny Karolina
4 Siemieniuk Katarzyna
5 Cisowska Kasjana
6 Zimoląg Paulina
7 Kurek Sonia
8 Bartosek Edyta
9 Olszewska Karolina
10 Bieniek Katarzyna
11 Dimapils Anna
12 Fruba Edyta
13 Poniatowicz Klaudia
14 Michalska Marta
15 Stachurska Monika
16 Ziółkowska Agnieszka
17 Aleksandrowicz Malwina
18 Ali Dorota

 

Zawodniczki Motocaina Cup.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa PROFESJONALNA
L.p. Nazwisko i imię
1 Leśniak Anna Maria
2 Białorucka Patrycja
3 Gałązka Eliza
4 Zielińska Dana
5 Leszczyńska Julia
6 Gałązka Zuzanna
7 Białorucka Izabela
8 Chałupka Marzena
9 Rudnicka Anna

 

W ferworze walki – podczas Motocaina Cup.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – klasa GOŚĆ
L.p. Nazwisko i imię
1 Paśnik Marta

Nagrody dodatkowe:

I miejce w finale C – Anna Rudnicka

I miejsce w finale B – Karolina Walny

Najszybsze zgłoszenie do zawodów – Dana Zielińska

Ostatni będą pierwszymi – Ali Dorota

Najmłodsza uczestniczka eliminacji – Klaudia Poniatowicz

Marta Paśnik, licencjonowany kierowca kartingowy w drodze po dobry czas.
fot. Jan Zagrodzki

 

Motocaina Cup – zbiorcze
L.p. Nazwisko i imię klasa
1 Leśniak Anna Maria P
2 Białorucka Patrycja P
3 Strycharz Wiktoria A
4 Gałązka Eliza P
5 Zielińska Dana P
6 Leszczyńska Julia P
7 Paśnik Marta G
8 Gałązka Zuzanna P
9 Górska Marysia A
10 Walny Karolina A
11 Siemieniuk Katarzyna A
12 Białorucka Izabela P
13 Cisowska Kasjana A
14 Chałupka Marzena P
15 Zimoląg Paulina A
16 Rudnicka Anna P
17 Kurek Sonia A
18 Bartosek Edyta A
19 Olszewska Karolina A
20 Bieniek Katarzyna A
21 Dimapils Anna A
22 Fruba Edyta A
23 Poniatowicz Klaudia A
24 Michalska Marta A
25 Stachurska Monika A
26 Ziółkowska Agnieszka A
27 Aleksandrowicz Malwina A
28 Ali Dorota A

Partnerzy:

 

Najnowsze

Moto The Movie 4 w warszawskim Kinie Luna już jutro!

Już niebawem Warszawiacy będą mieli okazję zobaczenia wszystkich pionierów off-roadu na dużym ekranie. Film "Moto The Movie 4" w Kinie Luna już jutro!

Impreza będzie miała charakter mocno integracyjny i po seansie zebrani będą mieli możliwość wspólnego spędzenia czasu. Rzadko kiedy trafia się możliwość zobaczenia takiego filmu na dużym ekranie, więc z pewnością warto wykorzystać okazję i wpaść jutro do Luny.

Moto The Movie to cykl filmów przygotowywany przez najlepszych amerykańskich producentów zajmujących się szeroko pojętym off-roadem. W filmie występują największe gwiazdy światowego formatu, a w tym Tadek Błażusiak najlepszy polski zawodnik, który na swoim koncie ma niezliczoną ilość zwycięstw w Mistrzostwach Świata Super Enduro, Mistrzostwach Stanów Zjednoczonych w Endurocrossie i Erzbergu.

Oto link do fragmentu filmu, gdzie można zobaczyć jak powstawał fragment z Zacha Osborne. Ten 23-letni Amerykanin ścigał się bardzo długo w Europie, by ostatecznie spełnić swoje marzenia i wrócić do ojczyzny i tam walczyć o zwycięstwa.

Film trwa 55 minut i będzie wyświetlany z polskimi napisami.
Wszystkie szczegóły imprezy znajdziecie na Facebooku:

https://www.facebook.com/events/472075722840622/?fref=ts

Uwaga: bilety będą do odebrania u organizatorów, a nie w kasie.

Najnowsze

Trzy premiery vanów Renault w Genewie

Korzystając z debiutu modelu Scénic XMOD, Renault odnawia wszystkie swoje wiodące modele vanów: Scénic i Grand Scénic.

Scénic XMOD jest połączeniem outdoorowego stylu crossovera z wnętrzem vana. Ma zwiększony prześwit i aluminiowe obręcze kół oraz design z typowymi dla crossovera elementami: charakterystyczny przedni i tylny zderzak, ochronne listwy progowe czy chromowane relingi dachowe.

Miejsce kierowcy w Scénicu XMOD kojarzy się z kokpitem z nieruchomą konsolą i zespołem elementów sterowania.  Bezpośrednio w zasięgu ręki znajduje się pokrętło sterowania systemu kontroli trakcji Extended Grip oraz wielokierunkowy joystick obsługi multimedialnego interfejsu. Znaczną część deski rozdzielczej zajmuje multimedialny system łączności ze światem Renault R-Link z cyfrowym, dotykowym wyświetlaczem TFT (Thin Film Transistor). W wyższej wersji wyposażenia Scenic XMOD jest dodatkowo wyposażony
w kierownicę ze spłaszczeniem w dolnej części, aluminiowe pedały i gałkę dźwigni zmiany biegów oraz szereg nowych elementów wystroju wnętrza. Całość uzupełnia tapicerka z przeszyciami i pakiet tapicerki ze skóry łączonej z alkantarą.

Nowe Renault Grand Scenic
fot. Renault

Scénic XMOD jest pierwszym modelem z gamy Renault wyposażonym w system Extended Grip. Ten system kontroli trakcji jest nową generacją układu zapobiegającego poślizgowi kół. Korzystając z umieszczonego na środkowej konsoli pokrętła, kierowca może ręcznie wybrać jeden z 3 trybów wspomagania. W trybie „Ekspert” system steruje układem hamulcowym, zostawiając przy tym kierowcy pełną kontrolę nad dozowaniem momentu obrotowego silnika. Tryb „Drogowy” odpowiada standardowym ustawieniom zapobiegania poślizgowi kół. Włącza się on automatycznie po przekroczeniu prędkości 40 km/h. W trybie „Grząskie podłoże” system optymalizuje dozowanie siły hamowania i momentu obrotowego silnika w zależności od przyczepności podłoża.

Korzystając z debiutu modelu Scénic XMOD, Renault odnawia wszystkie swoje wiodące modele vanów. Scénic i Grand Scénic otrzymują całkowicie zmieniony przód. Umieszczone na tle czerni, powiększone przednie logo eksponuje kształt nowej osłony chłodnicyZłożona z łagodnych krzywizn deska rozdzielcza mieści obecnie, oprócz ekranu TFT, który można spersonalizować w zależności od pożądanych przez użytkownika informacji, strefę zarezerwowaną dla nawigacji i multimediów.

W modelu pojawia się także system R-Link, sterowany joystickiem, stanowiący uzupełnienie usytuowanego w polu widzenia kierowcy ekranu dotykowego.

Renault Scénic Xmod, Nowe Renault Scénic i Grand Scénic wyposażone zostały w trzy najnowsze jednostki Energy. Na szczególne zainteresowanie może liczyć nowy silnik Energy TCe 130, zużywający o 15% paliwa mniej w porównaniu do silnika TCe 130 poprzedniej generacji, co odpowiada oszczędności ponad 1 litra/100 km w cyklu mieszanym.

Nowe Renault Scénic i Grand Scénic zostaną zaprezentowane 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie.

Najnowsze

Bentley Flying Spur zagości w Genewie

Nowy Bentley Flying Spur będzie miał oficjalną premierę podczas salonu samochodowego w Genewie. Już dzisiaj jednak możemy podziwiać go na zdjęciach.

To nadal limuzyna, jednak o wyraźnie sportowym obliczu. Jak dotąd to najmocniejszy czterodrzwiowy model w historii marki. Pod maską kryje się 6-litrowy i 12-cylindrowy silnik W12 biturbo. Silnik (625 KM) współpracuje z 8-biegowym automatem, który przekazuje napęd na wszystkie koła.

Samochód jest w stanie rozpędzić się do 322 km/h, przy czym pierwszą setkę osiąga po 4,6 sekundy.

fot. Bentley

Moc pod maską ma w założeniu iść w parze z luksusową elegancją. Nowy Flying Spur ma ponad pięć metrów długości, jest jednak lżejszy od poprzednika (o 50 kg) dzięki zastosowaniu aluminiowych komponentów. Flying Spur ma przeprojektowane zawieszenie z bardziej miękkimi sprężynami (o 10 proc. z przodu i o 13 proc. z tyłu), tulejami (o 25 proc.) i sztywniejszymi stabilizatorami (o 13 proc. z przodu i o 15 proc. z tyłu). Do wykończenia zastosowano naturalną skórę, drewno i aluminium. Z zewnątrz można zaobserwować niżej poprowadzoną linię dachu, delikatne przetłoczenia boczne, diodowe lampy do jazdy dziennej i nowe lampy tylne. W sumie producent umieścił w aucie aż 600 nowych elementów. Nowością jest system multimedialny wyposażony w umieszczony na konsoli środkowej monitor o przekątnej 8-cali.

Debiut nowej wersji Bentleya Flying Spur odbędzie się w marcu w Genewie, a produkcja ruszy latem. Pierwsze egzemplarze trafią do nabywców jeszcze w tym roku.

Najnowsze