Mercedes-Benz A 45 AMG: gotowy na Genewę

Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku.

Do jego napędu służy 2-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 kW (360 KM) i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego.  A 45 AMG mierzy w grupę nabywców w wieku od 30 do 40 lat, głównie mieszkańców miast, młodszych od dotychczasowych klientów AMG. A 45 AMG przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,6 s i osiąga maksymalną prędkość 250 km/h (ograniczoną elektronicznie).
Nowa jednostka Mercedes-AMG należy do rodziny BlueDIRECT i wykorzystuje bezpośredni, strumieniowy wtrysk paliwa, piezoelektryczne wtryskiwacze i wieloiskrowy zapłon, a także w pełni aluminiową, odlewaną kokilowo w formie piaskowej skrzynię korbową, zoptymalizowany pod względem masy układ korbowy z kutym, stalowym wałem, kute tłoki z pierścieniami o ograniczonym tarciu, ścianki cylindrów w technologii NANOSLIDE, wodno-powietrzne chłodzenie powietrza doładowującego, system zarządzania energią oraz funkcję ECO start/stop.

fot. Mercedes

Sportowy układ wydechowy wykorzystuje rury o dużym przekroju i automatycznie sterowaną klapę wydechu. Położenie klapy jest dostosowane do obciążenia i obrotów silnika. Opcjonalnie oferowany jest układ wydechowy AMG Performance z klapą wydechu.

Podobnie jak wszystkie silniki 8- i 12-cylindrowe, tak i 2-litrowa jednostka AMG jest montowana ręcznie. Specjalna linia montażowa na potrzeby nowej konstrukcji powstała w zakładach produkcji silników Mercedes-Benz w Kölledzie, gdzie produkowane są już wszystkie 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT, napędzające nowe Klasy A i B. Każdy egzemplarz silnika AMG zdobi emblemat z sygnaturą inżyniera odpowiedzialnego za jego montaż.

7-stopniowa skrzynia AMG SPEEDSHIFT DCT połączona jest bezpośrednio za pomocą złącza kołnierzowego z zamontowanym poprzecznie 4-cylindrowym silnikiem AMG o pojemności 2 litrów.

fot. Mercedes

Kolejnym atutem nowej przekładni jest „czasowy tryb M”. W trybie C lub S kierowca może aktywować program ręcznej zmiany przełożeń („M”) bez odrywania ręki od kierownicy – wystarczy, że wciśnie jedną z manetek zmiany biegów. Jednocześnie funkcja automatycznej redukcji i zmiany biegu na wyższy pozostaje aktywna.

A 45 AMG w standardzie dysponuje napędem na cztery koła AMG 4MATIC. Siła napędowa płynie do tylnego zespołu napędowego przez kompaktową przystawkę odbioru mocy (PTU), w pełni zintegrowaną z 7-stopniową skrzynią biegów. Dwuczęściowy wał napędowy transferuje moment obrotowy z 2-litrowego silnika AMG do kół tylnej osi. Aby ograniczyć masę, elektrohydrauliczne sprzęgło wielotarczowe zostało zintegrowane z tylnym dyferencjałem.

fot. Mercedes

Z układem AMG 4MATIC współpracuje 3-stopniowy układ ESP z funkcją ESP Curve Dynamic Assist. System inicjuje hamowanie jednego lub kilku kół i ogranicza moment obrotowy silnika w przypadku utraty stabilności.

Przednie zawieszenie A 45 AMG ma sztywniejsze zwrotnice, łożyska i nową elastokinematykę. Pojazd porusza się standardowo na lekkich obręczach AMG z podwójnymi ramionami w kolorze grafitowym, zaopatrzonych w ogumienie w rozmiarze 235/40 R 18.

Model zyskał akcenty charakterystyczne dla aut z Affalterbach, takie jak podwójne ostrze przecinające osłonę chłodnicy, przedni spojler w kolorze matowej czerni oraz szerokie wloty powietrza w zderzaku, otoczone prowadnicami powietrza. Elementy kokpitu inspirowane włóknem węglowym kontrastują z okrągłymi otworami wentylacyjnymi w czerwonej oprawie i czerwonymi pasami bezpieczeństwa.

fot. Mercedes

Model A 45 AMG oferowany jest z licznymi opcjami indywidualizacji.

Światowa premiera A 45 AMG odbędzie się 5 marca podczas salonu samochodowego w Genewie. Sprzedaż modelu ruszy 8 kwietnia, a jego rynkowy debiut w Niemczech nastąpi w czerwcu.

Najnowsze

Ośmiolatka daje gazu i rusza w trasę

Epidemia niepełnoletnich kierowców trwa. Ośmiolatka pomykająca Audi z prędkością 100 km/h budzi grozę. Szczególnie dlatego, że czyni to za wiedzą, zgodą i w obecności rodziców.

Macie trzy szanse, żeby zgadnąć, gdzie całe wydarzenie miało miejsce. Brawo, trafione – w Rosji. Rodzice, Elena i Dmitri Mikulchik, posadzili ośmiolatkę za kierownicą Audi A6 i od razu poszli na całość, kierując córkę na publiczną, oblodzoną drogę, gdzie dziecko rozwinęło prędkość 100 km/h.

fot. youtube

Radosna rodzinna wyprawa została udokumentowana i umieszczona na youtube, gdzie film wypatrzyli czujni internauci i bezzwłocznie zgłosili na policję. Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem władz, rodzicom dziewczynki postawiono już zarzuty.

Najnowsze

Od przedszkola do Rolls-Royce’a

Rośnie pokolenie, któremu będziemy zawdzięczać ekscytujące premiery na targach w Genewie za, powiedzmy, 20 lat. Rolls-Royce już dzisiaj zachęca maluchy do myślenia o zatrudnieniu w branży!

Zainicjowany w Wielkiej Brytanii rządowy projekt „See Inside Manufacturing” ruszył w 2011 roku. Jego celem jest edukowanie dzieci i młodzieży w kwestii możliwości i warunków zatrudnienia w branży motoryzacyjnej, co ma być pierwszym krokiem do wyłapywania i kształcenia młodych talentów. Przedstawiciele Rolls-Royce’a w ramach programu odwiedzają szkoły, prowadzą wykłady dla nauczycieli, a także zapraszają wycieczki do fabryki i biura w Goodwood.

fot. BMW

Ostatnia wizyta miała miejsce w szkole podstawowej East Preston. Kilkadziesiąt pięcio- i sześciolatków wysłuchało opowieści o tajnikach powstawania luksusowych aut, każdy chętny miał również okazję zasiąść za kierownicą Phantoma. Dzieci były zachęcane do zadawania pytań i dyskusji – jej podstawowym wnioskiem było przekonanie, że współczesny Kopciuszek zmierzałby na bal właśnie Rollsem.

fot. BMW

W tym samym czasie Rolls-Royce ogłosił również nabór kandydatów na staż w fabryce. Młodzi ludzie w wieku od 16 do 24 lat będą pracować pod okiem wykwalifikowanych specjalistów, mierząc się z elektroniką, mechaniką i wykończeniem auta. Kandydaci mogą zgłaszać się do 17 marca poprzez aplikację online na stronie www.rolls-roycemotorcars.com/careers.

 

Najnowsze

Premiery salonu samochodowego – Genewa 2013

Salon samochodowy w Genewie już za kilka dni. Szykuje się wiele premier – zarówno debiutów rynkowych, jak i modeli koncepcyjnych. Silną reprezentację mają auta sportowe. Czego możemy się zatem spodziewać?

Już po raz 83. wystawcy zjeżdżają do Szwajcarii, żeby zaprezentować swoje nowe modele samochodów w słynnych halach Palexpo. Targi zostaną uroczyście otwarte 5 marca i rozpoczną się dniami prasowymi, a dwa dni później każdy fan motoryzacji będzie miał okazję odwiedzić salon. Wydarzenie potrwa do 17 marca.

Jedną z najbardziej wyczekiwanych premier jest dwuosobowe coupe Alfa Romeo 4C z napędem na tylne koła, czyli triumfalny powrót włoskiej marki ma rynek amerykański.

Alfa Romeo 4C
fot. Alfa Romeo

Sportowe grono zasilają również bezpośrednio ze sobą rywalizujące Ferrari F150 i McLaren P1. Dalej na liście figurują Corvette Stingray i Toyota GT86, Aston Martin Rapide S i Vantage SP10 oraz specjalny model wypuszczony z okazji 50. urodzin Lamborghini.

McLaren P1
fot. McLaren
Toyota GT86
fot. Toyota

Tak wyglądają najbardziej wypatrywane premiery aut sportowych, ale lista jest rzecz jasna dużo, dużo dłuższa. BMW uzupełnia swoją serię 3 o Gran Turismo, młodziutka chińska marka Qoros prezentuje 3 Sedan, a grupa Volkswagen eksploruje rynek samochodów elektrycznych za sprawą Audi A3 i nowego Golfa.

BMW seria 3 GT
fot. BMW

A oto bardziej wyczerpująca lista premier:

Samochody produkcyjne:

ABT Audi A3 Sportback

Alpina B3 Bi-Turbo

Alfa Romeo 4C

Aston Martin Rapide S

Aston Martin Vantage SP10

Aston Martin Vanquish Volante

Audi A3 e-tron

Audi RS Q3

Audi RS6 Avant

Audi S3 Sportback

Bentley Flying Spur

Bentley Mulsanne

Bentley Mulsanne
fot. Bentley

BMW 3-Series Gran Turismo

Chevrolet Captiva F/L

Chevrolet Spark EV

Citroen C3 F/L

Corvette Stingray Convertible

Ferrari F150

Fiat 500X

Ford Tourneo Courier

Gemballa McLaren MP4-12C Spider

Infiniti Q50

Jeep Compass F/L

Jeep Grand Cherokee

Hyundai i10

Hyundai Grand Santa Fe

Kahn Fuji White RS250 Evoque

Kia Cee’d GT

Kia Pro_Cee’d GT

Lamborghini Supercar

Lancia Delta Momodesign

Lancia Ypsilon Special Ed.

Land Rover 9-Speed Auto

Lexus IS 300h

McLaren P1

Mercedes-Benz A45 AMG

Mercedes-Benz CLA

Mercedes C63 AMG ‘Edition 507’

Mini Clubman Bond Street

Nissan Note

Nissan Note
fot. Nissan

Opel Cascada

Opel Insignia F/L

Opel Zafira Tourer 1.6 Turbo Diesel

Peugeot 2008

Qoros 3 Sedan

Range Rover Sport

Renault Captur

Renault Kangoo F/L

Renault Scenic F/L

Renault Scenic XMOD

Rolls-Royce Wraith

Seat Leon Sports Coupe

Skoda Octavia III

Skoda Octavia III Combi

Smart ForTwo Edition Cityflame

Spania GTA Spano

SpeedART Porsche Cayman

Startech Range Rover

SsangYong Rodius

Suzuki C-Segment Crossover

TechArt Porsche 911 Carrera 4S

TechArt Porsche Cayenne S Diesel

Toyota Auris Touring Sports

Toyota RAV4

Volvo S60

Volvo S80

Volvo V60

Volvo V70

Volvo XC60

Volvo XC70

VW Cross Up!

VW Golf-e

VW Golf GTD

VW Golf GTI

VW Golf R Cabriolet

VW Polo R

VW XL1

Samochody koncepcyjne:

Alfa Romeo Gloria

Bertone Aston Martin Jet 2+2

Citroen Technospace

Honda Civic Wagon

Kia Urban Concept

Kia Urban Concept
fot. Kia

Mitsubishi CA-MiEV

Mitsubishi GR-HEV

Opel Adam Rocks

Opel Adam Rocks
fot. Opel

Pininfarina SERGiO

Qoros 3 Cross Hybrid

Qoros 3 Estate

Rinspeed Micromax

Spyker B6

SsangYong SIV 1

Subaru Viziv

Toyota GT86 Roadster

Toyota i-Road

Najnowsze

Ramona Karlsson wspiera zawodniczki

Szwedzka zawodniczka rajdowa Ramona Karlsson została założycielką i liderką projektu "Młode kobiety za kierownicą". Do programu promocyjnego wybrała 7 kobiet w wieku 15-20 lat, startujących w dyscyplinach rajdowych, wyścigowych i rallycrossowych.

Wybrankami są: Lina Björklund, Jessica Persson, Jonna Eson Brådhe, Frida Axelsson, My Adolfsson, Maja Kärnqvist i Evelina Olofsson. Do swojej dyspozycji zawodniczki otrzymały własną stronę internetową www.yfd.se – gdzie na bieżąco mogą opowiadać o swoich postępach i zadawać pytania. Celem projektu jest inspirowanie, motywacja i pomoc w planowaniu sportowej kariery. Ramona ma także nadzieję, że bardziej rozpowszechni sporty motorowe wśród kobiet.

 

Spotkanie z Michele Mouton
fot. ramonarallying.com

Szwedka zorganizowała już pierwsze spotkanie wybranych zawodniczek podczas Rajdu Szwecji, gdzie grupa mogła obejrzeć etap rajdu i spotkać się z Michele Mouton, która jest wzorem dla Ramony. Odbył się także wykład o bezpieczeństwie w rajdówce, a sama Ramona opowiedziała o swojej drodze do etapu WRC i budowaniu zespołu. Był czas na multimedia, pytania i dyskusje:
– To był świetny weekend. To fantastyczna grupa kobiet ambitnych i utalentowanych. Z niecierpliwością czekam na kontynuację pracy z nimi – mówiła Ramona, która prócz pomocy na blogu grupy planuje jeszcze cztery spotkania na żywo w tym roku.

 

Miriam i Ramona
fot. ramonarallying.com

A sama Ramona i Miriam Walfridsson w roli pilota – mają już za sobą trzy starty w szwedzkich zimowych rajdach. Coraz lepiej czują się w Skodzie Fabii WRC i odczuwają mocny wzrost tempa jazdy:

– Praktyka czyni mistrza, mamy za sobą ok. 200 kilometrów w samochodzie WRC i zaczynamy się dobrze w nim czuć. Znalazłyśmy prędkość, która nam odpowiada w czasie zawodów – szybko, ale bez podejmowania nadmiernego ryzyka – opowiada Ramona.

Teraz załoga doskonalić będzie jazdę na nawierzchniach szutrowych, bo kolejne zawody odbędą się już w maju.

Najnowsze