Oficjalne rozpoczęcie produkcji Opla Cascady w Gliwicach

Pierwszy egzemplarz modelu Cascada, średniej wielkości kabrioletu Opla, zjechał z taśmy montażowej. Numerem jeden jest Cascada w kolorze białym „Seashell”, wyposażona w turbodoładowany silnik benzynowy 1.6. Najmłodszy członek rodziny Opla będzie miał światową premierę w Genewie.

Cascada to już szósty model Opla budowany przez polskich pracowników.

Nowy kabriolet Opla jest klasycznym autem czteroosobowym o wydłużonej sylwetce
z miękkim, otwieranym dachem. Zalicza się do aut średniej wielkości (długość: niemal 4,7 m, szerokość: 1,84 m, bez lusterek). Wprowadzany na rynek model jest dostępny z karoserią w dziesięciu kolorach, które można łączyć z trzema barwami dachu. Zaś koła występują w dziesięciu różnych stylach i rozmiarach od 17 do 20 cali. We wnętrzu Cascady projektanci oferują cztery rodzaje wyposażenia i opcje wykończenia, w tym dwa warianty skórzanej tapicerki. Właściciele tego auta mogą wybrać jeden z trzech opcjonalnych systemów audio-informacyjnych i nawigacyjnych, które można połączyć z techniką Digital Audio Broadcast (DAB+); rozwiązania te mogą także łączyć funkcje telefonu komórkowego.

fot. Opel

Standardy bezpieczeństwa uzyskano dzięki wspomaganiu kierownicy oraz rozwiązaniom ochronnym jak system adaptacyjnego zawieszenia FlexRide za 980 euro, kamera Opel Eye drugiej generacji (800 euro) oraz ergonomiczne fotele z certyfikatem AGR dla kierowcy i pasażera siedzącego z przodu za 685 euro. Dostępne są także inne dodatki podnoszące komfort jazdy (opcjonalnie), w tym elektroniczna regulacja foteli i wentylacji, podgrzewana kierownica, a także dodatkowa, aktywowana za pomocą pilota, nagrzewnica elektryczna.

fot. Opel

W przypadku silników benzynowych, oprócz silnika o pojemności 1,4 litra z turbosprężarką o mocy 88 kW/120 KM lub 103 kW/140 KM dostępny jest także nowy silnik SIDI Turbo o mocy 125 kW/170 KM i pojemności 1,6 litra z modułem wtrysku bezpośredniego. Natomiast w przypadku silników diesla do dyspozycji jest CDTI ecoFLEX o pojemności 2 litrów oraz mocy 121 kW/165 KM. Dzięki sześciobiegowej skrzyni biegów oraz technologii Start/Stop samochód zużywa 5,2 litra benzyny na 100 km i emituje 138 g/km CO2. Silnik diesla Turbo o pojemności 2 litrów, podobnie jak silnik SIDI Turbo o pojemności 1,6 litra, można łączyć z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Oferta zostanie wkrótce poszerzona o silnik BiTurbo CDTI ecoFLEX o pojemności 2 litrów i mocy 143 kW/195 KM przy maksymalnym obrocie rzędu 400 Nm, z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów oraz technologią Start/Stop.

Model Cascada jest elementem kampanii produktowej Opla, której celem jest wprowadzenie na rynek 23 nowych pojazdów oraz 13 układów napędowych w latach 2012-2016. Kabriolet zadebiutuje podczas 83. salonu samochodowego w Genewie, a do salonów sprzedaży trafi w kwietniu.

Najnowsze

Relacja z I rundy Motocaina Cup 2013 – galeria zdjęć

Czym byłaby zdrowa rywalizacja bez ogromnej porcji adrenaliny i niepewności o miejsce na podium do samego końca? Relacjonujemy I rundę Kartingowego Pucharu Kobiet - Motocaina Cup 2013.

Przebieg pierwszej rundy III edycji Motocaina Cup na torze F1 Karting w Warszawie niewiele różnił się od powyższego opisu: były nerwy, napięcie, wiele zaskakujących zwrotów akcji, a wszystko to w atmosferze zdrowego, kobiecego współzawodnictwa.

Na porannej odprawie stawiło się 28 zawodniczek – wszystkie panie, bez wyjątku, z optymistycznym nastawieniem rozpoczęły przygotowania do treningów. Wielu z nich towarzyszyli najbliżsi, członkowie rodziny, czy partnerzy życiowi. Tak gorący doping z pewnością motywował wszystkie zawodniczki do tego, by stanąć na wysokości zadania i osiągnąć jak najlepsze wyniki. Po raz pierwszy w 3-letniej historii zawodów pojawiła się klasa Amator, w której mogły sprawdzić się panie nie uczestniczące do tej pory w Motocaina Cup. Chętnych nie brakowało, a nowicjuszki z entuzjazmem podjęły się rywalizacji z klasą profesjonalną. Miło było zobaczyć tyle nowych kobiet zainteresowanych kartingiem, które podejmowały równą walkę z dotychczasowymi liderkami naszych wyścigów. Poza klasą amatorską, panie startowały także w klasach: gość (z licencją kartingową) i profesjonalną (uczestniczki przynajmniej jednego Motocaina Cup).

Tuż przed startem wyścigu.
fot. Jan Zagrodzki, janzagrodzki.com

Wśród kibiców pojawiło się wielu dziennikarzy, czego przykładem może być obecność wysłanników m.in. Orange Sport, Terenwizja.pl, czy Sport.pl. Wszyscy obecni mieli możliwość śledzenia na bieżąco wyników przejazdów, dzięki ekranom rejestrującym czasy na torze. Warto dodać, że niektóre zawodniczki osiągały naprawdę imponujące czasy, porównywalne z najlepszymi wynikami osiągniętymi na torze. To zapowiadało niesamowitą walkę w poszczególnych finałach.

Jak zwykle najwięcej adrenaliny wydzieliło się zawodniczkom podczas wyścigu. Jak to w sporcie motorowym – kwalifikacje zdecydowały o miejscach na polach startowych, ale w ostatecznej rozgrywce na wyniku zaważyło kilka czynników: umiejętności szybkiego startu, odparcie ataków nadjeżdżających za plecami i szykujących się do wyprzedzania zawodniczek, wytrzymanie presji i tempa jazdy podczas 10 okrążeń liczącego blisko 600 metrów toru. Na podium stanęły panie w poszczególnych klasach, otrzymując nagrody rzeczowe oraz puchary. Dodatkowo organizatorzy – motocaina.pl i F1 Karting – oraz partnerzy zawodów, ufundowali 5 nagród dodatkowych, nie związanych z miejscami na podium.

Ostatecznie w klasie Amator triumfowała Wiktoria Strycharz – plasując się w kwalifikacjach czasowych tuż za dwoma najszybszymi zawodniczkami pucharu (Anną Leśniak i Patrycją Białorucką) – to pozytywne zaskoczenie i odkrycie nowego talentu kartingowego! Wiktoria wyprzedziła w swojej klasie 13-letnią Marysię Górską, która przyjechała do nas aż z okolic Wrocławia oraz równie szybką Karolinę Walny.

Ciekawostki III edycji Motocaina Cup:

  • najmłodsza uczestniczka zawodów ma 11 lat;
  • najdłuższą drogę przebyły zawodniczki z Wrocławia i Zielonej Góry;
  • najszybszy czas okrążenia jest blisku najlepszym wynikom toru F1 Karting;
  • wśród zawodniczek znalazła się matka z córką oraz dwie siostry.

W klasie profesjonalnej zwyciężyła Anna Leśniak, która swoją postawą udowadnia, że trening czyni mistrza. Zawodniczka ta startuje od początku organizacji Motocaina Cup i za każdym razem osiąga coraz lepsze wyniki. Po raz pierwszy zwyciężyła w swojej klasie, czego gratulujemy! Wyprzedziła Patrycję Białorucką (2 miejsce), młodziutką zawodniczkę, która przygotowywała się do zawodów wspólnie z mamą – Izą Białorucką (7 miejsce), jednak tym razem córka okazała się lepsza. Na trzecim miejscu uplasowała się Eliza Gałązka, która konsekwentną, momentami nieco agresywną jazdą, pięła się po miejsce na podium.

Nie obyło się bez kar czasowych za ignorowanie poleceń sędziów – jak na każdych zawodach, dyscyplina na torze wobec poleceń sędziów musi być, a ich decyzje muszą być respektowane. Tym niemniej całość rywalizacji upłynęła w duchu sportowej konkurencji, a panie wysiadały z gokartów z uśmiechami i zadowoleniem na twarzy.

Wszystkim zawodniczkom gratulujemy entuzjazmu, determinacji i woli walki oraz bardzo dziękujemy za udział w Motocaina Cup – mamy nadzieję, że zobaczymy się kolejnym razem, podczas II rundy 16 marca na torze Grand Prix.

Zawodniczki Motocaina Cup 2013.
fot. Jan Zagrodzki, janzagrodzki.com

 

Wyniki I rundy zamieszczone są tutaj.

Relacja telewizji Orange Sport dostępna tutaj.

Zdjęcia Sport.pl do przejrzenia tutaj

Nagrodami podczas I rundy były m.in: treningi motocyklowe (na asfalcie lub offroad, również dla pań bez kat. A oraz nieletnich) od Wyższej Szkoły Jazdy Paramoto, zestawy kosmetyków samochodowych od Sonax, vouchery na jazdy gokartem od F1 Karting, zestawy do pielęgnacji włosów firmy Schwarzkopf od Atelier Stylissimo, zabiegi kosmetyczne i upiększające od Arte of Beauty (Beata Walas), a także książki prezenterów programu Top Gear, plecaki Bridgestone, pen drive’y marek motoryzacyjnych, magazyny Ramp, odtwarzacz mp4 od Motocaina.pl.

Zawodniczki otrzymały także kupony zniżkowe 25% na zabiegi w Arte of Beauty, na koloryzację włosów (10%) od Atelier Stylissmo, 10% za zakupy w sklepie www.kartshop.pl.

Nagrodą główną, finałową, w Motocaina Cup będzie – dla zwyciężczyń w poszczególnych klasach – udział w dniu z zawodowym zespołem kartingowym Rotax i jazda testowa gokartem CRG ufundowana przez Rotax oraz – tradycyjnie już – wiele innych cennych nagród.

Dziękujemy patronom medialnym: F1zone.pl, www.polskikarting.com.pl i innym mediom publikującym informacje o udziele kobiet w sporcie mototorowym, za wsparcie.

Partnerzy:

 

Najnowsze

Hyundai Grand Santa Fe na liście genewskich debiutów

Europejska premiera Grand Santa Fe, SUV-a klasy E, odbędzie się podczas salonu samochodowego w Genewie. Grand Santa Fe to kolejny SUV w ofercie firmy Hyundai. Samochód po raz pierwszy zaprezentowano podczas New York International Show w 2012 roku.

Ten siedmioosobowy model posiada dłuższy rozstaw osi niż tradycyjny Santa Fe, jest też wyższy (+ 10 mm), szerszy (+ 5 mm) i dłuższy (+ 225 mm).

Cechy, które wyróżniają europejskiego debiutanta, to nowy kształt grilla, reflektorów przeciwmgielnych oraz przedniego zderzaka, jak również większa i zaprojektowana na nowo tylna cześć nadwozia. Grand Santa Fe występuje w dwóch wersjach z 18- lub 19-calowymi aluminiowymi felgami.

fot. Hyundai

Pod maską znajduje się 2,2 litrowy silnik ‘R’ VGT Diesla spełniający normę Euro 5. W połączeniu z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów Grand Santa Fe osiąga moc maksymalną 197 KM.

fot. Hyundai

System FLEX STEER pozwala wybrać jeden z trzech stylów prowadzenia – Comfort, Normal i Sport. W ten sposób kierowca dostosowuje siłę wspomagania kierownicy do aktualnych warunków jazdy. Grand Santa Fe został wyposażony w panoramiczne okno dachowe rozciągające się na całą długość samochodu. Nowością jest brak środkowej belki, co sprawia, że wnętrze samochodu jest lepiej doświetlone.

Konferencja firmy Hyundai odbędzie się we wtorek 5 marca 2013 roku o godzinie 11.30, na stoisku firmy Hyundai nr 1040.

Najnowsze

Nissan na targach motoryzacyjnych w Genewie

Targi motoryzacyjne w Genewie w 2013 roku wyznaczają nowy rozdział w historii Nissana, w szczególności w odniesieniu do segmentu crossoverów.

Nowy Nissan Note

Produkowany w Europie Note został opracowany pod kątem europejskich dróg. Pojazd wprowadza na salony charakterystyczną stylistykę samochodu koncepcyjnego Invitation. W salonach w całej Europie pojawi się jesienią.

Nissan Note
fot. Nissan

Nowy LEAF

Nowy LEAF, w pełni zintegrowany z europejską gamą produkcyjną Nissana i produkowany w fabryce Nissana w Sunderland, został wyposażony w nowe technologie zapewniające większy realny zasięg jazdy. W drugiej generacji modelu LEAF w znacznym stopniu rozszerzono dostępność wariantów, dzięki czemu nabywcy będą mieć szerszy wybór w zakresie wyposażenia, kolorystyki oraz ceny.

Nissan LEAF
fot. Nissan

Koncepcja Resonance

Model Resonance, który został stworzony przez Nissan Design America, wyznacza nowe granice koncepcji crossovera. Jego wnętrze zostało zainspirowane rozwiązaniami do przewożenia VIPów, a napędzany jest hybrydowym napędem elektrycznym.

Nissan Resonance
fot. Nissan

Juke Nismo

Juke Nismo odznacza się zdecydowaną stylistyką oraz szczegółami zaczerpniętymi ze świata wyścigów samochodowych. Jest napędzany turbodoładowanym silnikiem DIG-T o pojemności 1,6 litra i mocy 200 KM.

Juke Nismo
fot. Nissan

370Z Nismo

Krocząc ścieżką przetartą przez Juke Nismo, nowy 370Z Nismo potwierdza zaangażowanie Nissana w rozszerzanie gamy Nismo i udostępnianie ich europejskim nabywcom.

Nissan 370Z Nismo jest wyposażony w zmodyfikowaną wersję silnika sześciocylindrowego, wytwarzającego jeszcze więcej mocy i momentu obrotowego.

370Z Nismo
fot. Nissan

GT-R 2013

Najnowszy GT-R, zainspirowany programami wyścigowymi Nissana, jest wyposażony w wiele ulepszonych detali, w tym nowe wtryskiwacze, nowy zawór bezpieczeństwa turbosprężarki oraz udoskonalone zawieszenie.

W rezultacie te usprawnienia techniczne pozwalają modelowi GT-R z 2013 roku osiągać prędkość 100 km/h w ciągu 2,7 sekundy, czyli o 0,1 sekundy szybciej niż w przypadku modelu z 2012 roku.

GT-R 2013
fot. Nissan

Juke n-tec

Model Juke oferuje nowe wersje wraz z wprowadzeniem modelu n-tec. Techniczne innowacje obejmują udoskonalony system Nissan Connect wraz z technologią Send-To-Car firmy Google, który zapewnia możliwość wysyłania tras do samochodu w celu planowania przejazdu. Nowy system obejmuje również pełny dostęp do bazy danych ważnych obiektów (Points of Interest) Google oraz oferuje bardziej przemyślane wyznaczanie tras i większy ekran o przekątnej 5,8 cala.

Najnowsze

Mocny i mocniejszy: dwa oblicza nowego Golfa GTI

Volkswagen zaprezentuje podczas salonu samochodowego w Genewie nowego Golfa GTI, który po raz pierwszy będzie dostępny z dwoma wariantami mocy.

Nowy GTI będzie napędzany silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem (TSI) o mocy 162 kW/220 KM. Po raz pierwszy w historii tego samochodu sportowego dostępny będzie fabryczny pakiet zwiększający moc – pakiet Performance. W tej wersji maksymalna moc wyniesie 169 kW/230 KM. Obie wersje dysponują maksymalnym momentem 350 Nm. 220 konny GTI rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h. GTI z pakietem Performance rozpędza się maksymalnie do 250 km/h, a sprint do 100 km/h zajmuje mu 6,4 sekundy.

fot. Volkswagen

Oba warianty GTI posiadają system Start-Stop, spełniają normę emisji spalin EU6, która zacznie obowiązywać od 2014 roku, wyposażone są w 6-biegową przekładnię manualną i zużywają według normy DIN 6,0 litrów paliwa na 100 km.

fot. Volkswagen

Cechy charakterystyczne GTI to 17-calowe obręcze GTI Brooklyn z oponami 225/45, poszerzone progi, dyfuzor i przyciemnione tylne światła diodowe (z diodowym oświetleniem tablicy rejestracyjnej).

fot. Volkswagen

We wnętrzu uwagę zwracają sportowe siedzenia pokryte tapicerką w kratę Clark, czarna podsufitka i czerwone oświetlenie Ambient. Do tego dochodzą takie elementy wyposażenia jak multifunkcyjna kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów, wyświetlacz Premium, specjalne listwy dekoracyjne oraz nakładki na pedały i podparcie lewej nogi ze stali nierdzewnej.

fot. Volkswagen

Nowego Golfa GTI będzie można zamawiać w Polsce w maju.

Najnowsze