Nowe Audi S3 Sportback

Moc 300 KM i moment obrotowy 380 Nm, sprint od zera do 100 km/h w pięć sekund – tak producent zachwala nowe Audi S3 Sportback.

Nowy czterocylindrowy silnik stworzono od podstaw. Z poprzednikiem łączy go jedynie pojemność: 1984 cm3. Nominalna moc 221 kW (300 KM) dostępna jest przy 5500 obr/min, a maksymalny moment obrotowy, w przedziale od 1800 do 5500 obr/min, osiąga 380 Nm.

W modelach z opcjonalną sześciobiegową przekładnią S tronic, sprint od zera do
100 km/h ma trwać tylko pięć sekund, a w przypadku modeli z sześciobiegową skrzynią manualną o pięć dziesiątych sekundy dłużej. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Jednostka 2.0 TFSI z przekładnią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l paliwa na 100 km (ze skrzynią manualną – 7 l na 100 km). Porównując z poprzednią wersją, nowe Audi S3 Sportback zużywa o 1,5 l paliwa mniej.

Obok trybu obsługi manualnej, dostępne są dwa tryby automatyczne D i S.

W porównaniu z wcześniejszym modelem, oś przednią nowego Audi S3 przesunięto o 52 mm do przodu. Silnik 2.0 TFSI waży obecnie o 5 kg mniej niż jego dotychczasowa wersja i jest o 12 stopni bardziej pochylony ku tyłowi.

Nowe Audi S3 jeździ na kołach o wymiarach 7,5 na 18 cali. Opony mają rozmiar 225/40, a ich deklarowane niskie tarcie podczas toczenia obniża zużycie paliwa. Lakierowane na czarno zaciski dużych, bo mających średnicę 340 mm przednich hamulców tarczowych, ozdobiono emblematem S. Na życzenie można je polakierować na czerwono. Elektromechaniczny hamulec postojowy działa na tylną oś.

fot. Audi

System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select jest elementem wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback. Pozwala kontrolować pracę pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej przekładni biegów S tronic oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego.

Za pomocą jednego przycisku kierowca decyduje, czy układy te mają pracować w trybie comfort, auto, dynamic czy też efficiency. Ponadto w pojazdach wyposażonych w radio MMI, dostępny jest tryb individual. Opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, który dopasowuje charakterystykę pracy amortyzatorów do konkretnej sytuacji drogowej, jest także sterowany przy pomocy Audi drive select.

Ciężar własny pięciodrzwiowego pojazdu wynosi 1445 kg, o 70 kg mniej niż w przypadku poprzednika. W decydującej mierze to zasługa lekkiej karoserii.

Wygląd zewnętrzny podkreśla dynamikę nowego modelu serii A3. Samochód ma 4324 mm długości, 1785 mm szerokości i 1404 mm wysokości.

Poziome podwójne użebrowanie osłony chłodnicy, charakterystycznej dla modeli S, utrzymane jest w kolorze aluminium. Kratownica osłony ma platynowo – szarą i matową barwę. W przednim zderzaku znajdują się wloty powietrza z podwójnym użebrowaniem również w kolorze aluminium. Obok montowanych seryjnie reflektorów ksenonowych Xenon plus, producent oferuje reflektory diodowe.

Lusterka boczne z obudową utrzymaną w optyce aluminium i charakterystyczne listwy progowe to akcenty na bokach nowego Audi S3 Sportback. Nową formę ma również tylny zderzak. Przy platynowo-szarym dyfuzorze zamontowano cztery owalne końcówki rur układu wydechowego, którym dodano chromowane osłony. Światła tylne zbudowano z diod. Lakierowany w kolorze samochodu, charakterystyczny dla modeli S spojler, wydłuża optycznie dach. Wśród 14 dostępnych kolorów, najbardziej ekskluzywne są lakiery z efektem kryształowym: czarny Panther i niebieski Estoril.

fot. Audi

Na życzenie dostępna jest wielofunkcyjna kierownica sportowa z wieńcem spłaszczonym u dołu. Pedały i podparcia stóp wykonano ze szczotkowanego aluminium. Podziałki przyrządów mają kolor ciemnoszary, a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. Do elementów wyposażenia seryjnego nowego Audi S3 Sportback należy także kolorowy system informacji kierowcy z rekomendacją przerw podczas jazdy oraz – w pojazdach wyposażonych w radio MMI – monitor pokładowy, który wysuwa się automatycznie i przy odpalaniu samochodu, na powitanie kierowcy, wyświetla na ekranie logo S3.

Dzięki wyposażeniu pojazdu w system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług online oferowanych przez Audi.

Na życzenie klienta, koncern z Ingolstadt wyposaża nowe Audi S3 Sportback we wszystkie systemy wsparcia kierowcy dostępne dla pojazdów tej serii, m. in. w tempomat z automatyczną regulacją odległości między poruszającymi się pojazdami, adaptive cruise control, który dopasowuje prędkość naszego Audi do pojazdu jadącego przed nami oraz samoczynnie hamuje i przyspiesza.

Najnowsze

Marco Melandri zachęca nago do oglądania wyścigów

Nagie modelki w świecie motoryzacji już dawno przestały być dla większości zaskoczeniem. A co powiecie na nagość mężczyzn? Mediaset, nadawca medialny MotoGP i WSBK we Włoszech właśnie w ten nietypowy sposób promuje wyścigi.

„Nie byle jaki” – tak można powiedzieć o modelu, który występuje w reklamie. Jest nim sam Marco Melandri, niemal całkowicie nagi, jedynie z kaskiem firmy Nolan w okolicach genitaliów. Kampania promocyjna to nie tylko film z zawodnikiem BMW, ale także szereg innych kompilacji, a także krótki filmik z udziałem Maxa Biaggiego, którzy będzie komentował wyścigi Superbike. 

fot. materiały prasowe

Zarówno rozgrywki królewskiej klasy, jak i Superbike będą transmitowane na dwóch kanałach – Italia 1 oraz Italia 2. Italia 1 oczekuje ogromnego wzrostu zainteresowania emitowanymi wyścigami zwłaszcza wśród płci pięknej. Czy akcja odniesie oczekiwane rezultaty?

 

Tutaj zobaczycie film z Marco Melandrim

Najnowsze

Sprzedam kurtkę na motocykl Lucky Strike

Sprzedam kurtkę na motocykl Lucky Strike, nie używana.

Kurtka Lucky Strike, rozmiar: męska M. Kupiona w Londynie. Długość: 65 cm, szerokość w barkach 50 cm.

Nowa, nigdy nie noszona. Ochraniacze w łokciach i na plecach.

Cena 350 złotych.

Więcej info na mail: freeandzia@wp.pl

Nr kontaktowy: 793 217 077

Najnowsze

Kobiety wiedzą, jak kupować auto

Kiedy mowa o kupnie samochodu, mężczyźni powinni uczyć się od kobiet. Czasami bowiem fałszywie pojmowane ego prowadzi ich na manowce.

Zgodnie z niedawno przeprowadzonymi badaniami, mężczyźni mają tendencję do opierania się na tym, co sądzą, że wiedzą i na tym, co w ich własnej opinii wiedzieć powinni, ponieważ tego się od nich oczekuje. Kobiety nie mają takich problemów. Zadają wszelkie pytania, jakie się im nasuną, i to nawet wówczas, gdy mają poczucie, że znają odpowiedź.

Kobiety mają również przewagę nad mężczyznami w kwestiach emocjonalnych. Perspektywa kupna samochodu dostarcza panom adrenalinowego kopa, przez co dają się porwać entuzjazmowi. Panie są jednak bardziej pragmatyczne i poprzedzają decyzję o zakupie auta starannym researchem.

fot. materiały prasowe

Przedstawiciele obu płci różnią się też w oczekiwaniach względem samochodu. Zgodnie z analizą LeaseTrader.com, 95% kobiet stawia na pierwszym miejscu kwestie bezpieczeństwa, a w przypadku kupna samochodu używanego – historię ewentualnych wypadków. Mężczyźni natomiast koncentrują się na właściwościach jezdnych (83%) i właściwościach silnika (75%), na trzecim miejscu stawiając wygląd (74%). Estetyka auta ma wiodące znaczenie tylko dla 46% kobiet. Pragmatyczność pań ujawnia się jeszcze w innym aspekcie – 67% z nich zleca przegląd techniczny auta przed zakupem (dla porównania, to samo robi 55% mężczyzn).

Jeszcze do niedawna wiele kobiet skarżyło się na to, że są ignorowane bądź zawstydzane przez sprzedawców, donosi portal Women-Drivers.com. To się jednak znacząco zmieniło wraz z ekspansją internetu. Kobiety są obecnie bardzo świadomymi i wyedukowanymi klientami. Poświęcają dużo czasu na kompletowanie wiedzy przez zakupem samochodu i nie obawiają się wymagać maksimum uwagi.

 

Źródło: Market Watch

Najnowsze

Film: Robbie Maddison wyżej od samolotów

Robbie Madison to postać, której nikomu nie trzeba przedstawiać. Stunter słynie z niezwykłych pokazów akrobatyki motocyklowej, które zapierają widzom dech w piersiach. W najnowszym filmie przygotowanym przez zawodnika nie zabrakło popisów wysokich lotów - dosłownie. Maddison zafundował nam zastrzyk adrenaliny!

Film powstał dzięki kooperacji zawodnika z grupą DC Teamworks. Oficjalnie, tą krótką produkcję zatytułowano „Air Craft”. Maddison dawał pokaz swoich umiejętności na płycie lotniska wojskowego w Tucson, w Arizonie. Producent nagrania użył części pochodzących niemal z pięćdziesięciu samolotów. Oto efekty: 

Najnowsze