Renault Captur, crossover z duszą vana

Renault prezentuje Captur, swój pierwszy miejski crossover. Po wprowadzeniu Nowego Clio, Renault kontynuuje swoją ofensywę, zapoczątkowaną przez Laurensa Van den Ackera.

Renault Captur  to kompaktowy crossover o praktycznym przeznaczeniu. Design i kształty Renault Captur zostały zainspirowane samochodem koncepcyjnym Captur, po którym nowy crossover odziedziczył styl i nazwę. Kształt nowego crossovera Renault zyskuje na dynamice dzięki wysuniętej do przodu i pochylonej przedniej szybie. Model ma kompaktowe wymiary i zwiększony prześwit, duże koła i osłony dolnej części nadwozia.

fot. Renault

Renault Captur oferuje liczne możliwości personalizacji i zwraca uwagę dwukolorowym nadwoziem z dachem i słupkami odcinającymi się od koloru dolnej części nadwozia.

fot. Renault

Wnętrze jest ciepłe i sprzyja wypoczynkowi. Wrażenie to dodatkowo wzmacniają możliwości personalizacji obejmujące liczne strefy wnętrza, opcje kolorystyczne i wzory.

fot. Renault

Model w standardzie będzie posiadał wyposażenie godne wyższego segmentu: kartę Renault zamiast kluczyka, system wspomagania ruszania pod górę, kamerę i radar cofania.

fot. Renault

Renault Captur będzie mógł być również wyposażony w system wspomagania parkowania tyłem lub kamerę cofania oraz nowy, wbudowany tablet multimedialny Renault R-Link z ekranem dotykowym 7”, nawigacją i dostępem do internetu. Wyposażenie uzupełnia system audio z 6 głośnikami, technologią Bluetooth
z funkcją audio-streamingu oraz system nagłośnienia 3D Sound by Arkamys.

fot. Renault

Renault Captur będzie produkowane w zakładzie Renault w Valladolid w Hiszpanii. Zostanie zaprezentowane w marcu br. podczas salonu samochodowego w Genewie.

fot. Renault

Już 5 marca internauci będą mogli:
–  obejrzeć na swoim komputerze, tablecie lub smartfonie nowy miejski crossover Renault,
– zobaczyć konferencję prasową, która odbędzie się na Salonie w Genewie,
– zapoznać się z księgą designu opisującą powstanie tego modelu,
– wziąć udział w nowym konkursie: Captur the Day.

Najnowsze

A4 Katowice-Kraków dla mobilnych

Ruszyła wersja strony internetowej autostrady A4 Katowice-Kraków z przeznaczeniem na smartfony i telefony komórkowe.

fot. SAM

Stalexport Autostrada Małopolska S.A. uruchomiła mobilną wersję serwisu internetowego poświęconego A4 Katowice-Kraków. Przy użyciu smartfona lub telefonu komórkowego z dostępem do Internetu, z każdego miejsca można teraz sprawdzić najistotniejsze informacje
na temat koncesyjnego odcinka autostrady. A4 Katowice-Kraków to jedyna autostrada
w Polsce, której dedykowano mobilny serwis internetowy.

Nowa wersja dotychczasowej strony internetowej oferuje łatwy dostęp do najważniejszych informacji zamieszczonych w pełnej wersji strony pod adresem www.autostrada-a4.pl. Korzystając z urządzenia mobilnego (smartfonu lub telefonu komórkowego z dostępem do Internetu) można wygodnie sprawdzić aktualne komunikaty dotyczące organizacji ruchu na autostradzie czy wysokość opłat za przejazd oraz przeczytać, w jaki sposób obniżyć koszty podróży korzystając z biletów rabatowych.

Serwis umożliwia łatwy kontakt z infolinią alarmową dzięki możliwości bezpośredniego wybierania numeru telefonu. Szybki dostęp do serwisu zapewni kod QR nadrukowany na rewersie paragonu autostradowego.

Mobilna wersja strony internetowej A4 Katowice-Kraków zostanie automatycznie uruchomiona po wpisaniu do przeglądarki internetowej w telefonie adresu www.autostrada-a4.pl lub zeskanowaniu kodu QR.

 

Najnowsze

Smart cityflame – wiosna w mieście

Smart fortwo w nowej edycji limitowanej cityflame przyciąga spojrzenia połączeniem słonecznego koloru z czarnymi dodatkami. Nowy model dostępny jest jako coupé i kabriolet.

Nowe wydanie specjalne smarta fortwo nosi imię „cityflame” (ang. miejski blask). Panele pokryte żółtym lakierem perłowym (opcjonalnie oferowane również w kolorze czarnym) kontrastują z czarnymi dodatkami – tridionem, obudowami lusterek i 3-ramiennymi obręczami z szerokim ogumieniem (175/55 R 15 z przodu oraz 195/50 R 15 z tyłu).

fot. Daimler

Motyw ten ma swoją kontynuację w kabinie: fotele pokrywa czarna tapicerka skórzana z żółtymi akcentami na oparciach i siedziskach oraz przeszyciami w tym samym kolorze. Jasna nić biegnie również przez deskę rozdzielczą i wieniec sportowej kierownicy z łopatkami do zmiany biegów.

fot. Daimler

Nowa edycja specjalna smarta powstanie w limitowanej liczbie 2400 egzemplarzy i bazuje na wersji wyposażenia passion. Lista jej seryjnego wyposażenia obejmuje m.in. zautomatyzowaną przekładnię softouch, elektrycznie sterowane szyby, automatyczną klimatyzację i panoramiczny dach z roletą. Model dostępny jest jako coupé i kabriolet, z benzynowym silnikiem o mocy 52 kW mhd lub 62 kW.

Pierwsze egzemplarze smarta fortwo cityflame trafią do dealerów w kwietniu 2013 roku.

Najnowsze

Klasa E Coupé i Cabriolet w nowej odsłonie

Mercedes-Benz modernizuje nową Klasę E - nie tylko limuzynę i kombi, ale również wersję Coupé oraz Cabriolet. Lista nowości obejmuje jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT oraz systemy wspomagania, chroniące przed wypadkami z udziałem aut oraz pieszych.

Najbardziej zauważalnym elementem nowego oblicza Klasy E Coupé i Cabriolet jest przedni pas z zespolonymi lampami, wyposażonymi w światła mijania LED i po raz pierwszy dostępnymi z kompletnym oświetleniem LED-owym (opcja). Niezakłócone przez środkowy słupek boczne szyby mogą zostać w pełni opuszczone. Także czteroosobowy Cabriolet posiada w pełni opuszczane szyby.

Mercedes-Benz zmodyfikował również wnętrze nowej Klasy E Coupé i Cabriolet. Przez całą deskę rozdzielczą biegnie dwuczęściowe wykończenie, dostępne w wersji wzorowanej na drewnie lub aluminium. Nowy jest także panel instrumentów z trzema zatopionymi w tubach zegarami, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie czy analogowy czasomierz.

Konsola środkowa została przeprojektowana i pozbawiona dźwigni zmiany biegów. Jest też nowa, wielofunkcyjna kierownica z selektorem DIRECT SELECT i łopatkami do zmiany biegów (w połączeniu z automatyczną przekładnią).

fot. Mercedes

Opcjonalny system AIRCAP, którego działanie dostosowane jest do prędkości, redukuje zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie – poziom hałasu. Samoczynnie uruchamia się przy prędkościach powyżej 40 km/h, a deflektor na ramie przedniej szyby automatycznie chowa się ponownie poniżej 15 km/h. Pozycja osłony przeciwwiatrowej pomiędzy tylnymi zagłówkami jest dostosowana do liczby pasażerów samochodu (pasażerowie tylnej kanapy są wykrywani automatycznie, gdy tylko zapną pasy bezpieczeństwa) i uzależniona od wysunięcia deflektora na ramie przedniej szyby.

Podobnie jak w limuzynie i kombi, nowe systemy wspomagania znalazły swoje miejsce w Klasie E Coupé oraz Cabriolet. Projektanci Mercedes-Benz określają je mianem „intelligent drive”.

Bazę stanowi układ czujników wraz z kamerą stereoskopową (Stereo Multi-Purpose Camera), zamontowaną w okolicach lusterka wstecznego. Jej obiektywy generują trójwymiarowy obraz przestrzeni do 50 m przed samochodem. Inteligentne algorytmy przeprowadzają ocenę trójwymiarowych informacji w celu wykrycia i przeprowadzenia identyfikacji napotykanych obiektów – zarówno pod kątem pojazdów poprzedzających, przecinających tor ruchu samochodu, jak i nadjeżdżających z przeciwka, a także przechodniów i różnego rodzaju znaków drogowych w szerokim polu widzenia.

fot. Mercedes

Mercedes-Benz oferuje Klasę E Coupé i Cabriolet z szeroką gamą jednostek napędowych – benzynowych i wysokoprężnych. Każda z nich zaopatrzona jest w układ ECO start/stop.

Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli – od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM).

Pod maską Klasy E debiutują benzynowe jednostki 4-cylindrowe BlueDIRECT ze strumieniowym, bezpośrednim wtryskiem paliwa. Zastosowano w nich piezoelektryczne wtryskiwacze, wieloiskrowy zapłon, turbodoładowanie, pełną regulację wałka rozrządu po stronie zaworów ssących i wydechowych, a także pompę oleju ze sterowaniem na żądanie.

Do grona nowości należy również 6-cylindrowy silnik benzynowy BlueDIRECT pod maską modelu E 400 – po raz pierwszy z podwójnym turbodoładowaniem.

Mercedes-Benz zaoferuje dla Klasy E Coupé i Cabriolet dwa rodzaje przekładni: 6-biegową skrzynię manualną oraz 7-stopniową przekładnię automatyczną 7G-TRONIC PLUS z selektorem DIRECT SELECT oraz łopatkami do zmiany przełożeń. Jedną z nowych cech skrzyni jest czasowy tryb M – jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na tryb w pełni automatyczny.

Standardowo, Coupé i Cabriolet wyposażone są w zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia. Na życzenie, w ramach pakietu Dynamic Handling, dostępne jest sportowe zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia i sztywniejszymi nastawami resorowania.

Podobnie jak limuzyna i kombi, Klasa E Coupé i Cabriolet standardowo otrzyma w przyszłości elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer ze zmiennym przełożeniem i siłą wspomagania dostosowaną do prędkości jazdy.

Standardowo oba modele dostępne są z systemem Audio 20 CD Radio z podwójnym tunerem radiowym, odtwarzaczem CD/MP3, interfejsem USB w centralnym podłokietniku oraz kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 14,7 cm. Alternatywnie, Mercedes-Benz oferuje system multimedialny COMAND Online z wysokiej rozdzielczości kolorowym wyświetlaczem o przekątnej 17,8 cm, połączeniem internetowym, nawigacją z twardym dyskiem i funkcją powiadamiania służb ratowniczych oraz – na życzenie – 6-płytową zmieniarką DVD.

Najnowsze

Moto Orkiestra Świątecznej Pomocy 2013 – relacja i galeria

Oj działo się w tym roku na warszawskim Bemowie, działo! Samochody wyścigowe i rajdowe, driftowozy, mnóstwo motoryzacyjnych licytacji i atrakcji, wystawy pojazdów, wozów strażackich i pokazy ratownictwa drogowego. Warto było marznąć!

{{ gallery_old(842, 845) }}

Ziąb był przenikliwy, dłuższe stanie w miejscu odbierało chęć do spędzania czasu poza samochodami, w których przyjemnie szemrało ogrzewanie. A jednak! Pełnia słońca na terenie Autodromu na Bemowie i gorąca atmosfera podkręcana przez organizatorów Motoorkiestry z „naczepowej” sceny sprawiły, że większość uczestników Moto Orkiestry Świątecznej Pomocy 2013 nie myślała o mrozie, lecz o wykorzystaniu możliwości licytacji najciekawszych przejazdów i gadżetów motoryzacyjnych. Poza tym atrakcji było jak zwykle sporo, zarówno dla dorosłych, jak i dla dzieci. Wszystkim humory dopisywały, a uśmiech obserwatorów licznych, samochodowych popisów na śnieżnej płycie lotniska nie schodził z lekko zarumienionych mrozem obliczy.

Dziś organizatorzy wydarzenia mogą pochwalić się efektami zbiórki funduszy z licytacji na allegro oraz pikniku na Bemowie – dzięki fanom motoryzacji udało się zebrać ponad 34 tysiące złotych!

Na pikniku nie mogło zabraknąć kobiecego zespołu rajdowego Wilk & Żuk Rally Team, w składzie Magda Wilk i Jola Żuk – obie zawodniczki kwestowały na rzecz WOŚP, rozdawały autografy i robiły sobie zdjęcia z fanami teamu. Można było również wylicytować przejażdzkę Citroenem C2 udostepnionym przez Extreme-Events z Magdą Wilk za kierownicą! Rozradowane twarze osób, które zagościły u Magdy na prawym fotelu mówiły wszystko – zobacz to w naszej galerii zdjęć!

Współorganizator szkoleń z doskonalenia techniki jazdy dla kobiet (o szczegółach tutaj), czyli Akademia Jazdy Opel Mariusza Stuszewskiego, również aktywnie wsparła Moto Orkiestrę.

Zdobywcom niesamowitych przejażdżek z całego serca gratulujemy, a wszystkim uczestnikom motoorkiestrowych licytacji dziękujemy za tak liczne przybycie i wsparcie akcji, która tym razem odbyła się pod hasłem „Dla ratowania życia dzieci i godnej opieki medycznej seniorów”.

 

Przejechać się w roli pilota z Magdą Wilk za kierownicą? Super!
fot. Jan Zagrodzki

 

Najnowsze