Nowy Hyundai i30. Znamy cenę i wyposażenie!

Nowy Hyundai i30 dostępny będzie w trzech wersjach nadwozia: Hatchback, Fastback i Wagon. Klienci będą mogli wybierać spośród trzech wersji wyposażenia oraz siedmiu układów napędowych.

Nowy Hyundai i30 wyposażony został w bogaty pakiet systemów z zakresu bezpieczeństwa i łączności. Wszystkie wersje i30 wyposażono w asystenta utrzymywania pasa ruchu (LKA), asystenta świateł drogowych (HBA) i asystenta zapobiegania kolizjom czołowym (FCA), który wykrywa nie tylko samochody, lecz także pieszych. Natomiast system monitorowania poziomu uwagi kierowcy (DAW) ostrzeże akustycznie i wizualnie kierowcę, jeśli zarejestruje oznaki zmęczenia. Ponadto każda wersja wyposażona jest w 6 poduszek bezpieczeństwa w tym przednie, boczne i kurtynowe. Dla wygody i poprawy bezpieczeństwa wszystkie wersje wyposażono także w system łączności Bluetooth.

Podstawowa wersja Hyundaia i30 Classic Plus oferowana jest z nowym silnikiem benzynowym 1.5 DPI i sześciobiegową manualną skrzynią biegów już od 69 900 zł. W porównaniu do poprzednika w standardzie oferowane są światła do jazdy dziennej LED, przednie światła przeciwmgielne, doświetlanie zakrętów oraz wspomniany już system Bluetooth.

Test Hyundai i30 N i i30 Fastback N – konfrontacja z rzeczywistością w wersji Performance

Na wyposażeniu wersji Classic Plus znajduje się klimatyzacja, radio z wyświetlaczem 3,8”, zdalne sterowanie radiem z kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek z alarmem oraz tempomat.

Bazowa wersja oferuje wiele udogodnień takich jak regulacja wysokości fotela kierowcy, przedni podłokietnik, schowek na okulary, złącza USB, gniazda 12 V w kabinie i bagażniku, w którym zastosowano podwójną podłogę. Szyby przednie i tylne są sterowane elektrycznie, podobnie jak lusterka, które wraz z klamkami zostały wykończone w kolorze nadwozia, są elektrycznie sterowane oraz podgrzewane. Odmiana Wagon w wersji Classic Plus jest droższa o 3 000 zł. Natomiast i30 Fastback w podstawowej wersji kosztuje 78 400 zł jednak oferuje mocniejszy silnik benzynowy 1.0 T-GDI oraz 16-calowe felgi aluminiowe.

Policja dostanie ponad 300 nowych radiowozów Hyundai i30 Wagon

Bogatsza odmiana Comfort zawiera elementy wersji Classic Plus i pakietu Drive, a ponadto klimatyzację automatyczną, system multimedialny z kolorowym 8” ekranem umożliwiający korzystanie z Android Auto i Apple Car Play, 16-calowe felgi aluminiowe, zaciemnione tylne szyby, satynową listwę wokół bocznych szyb, elektrycznie składane lusterka ze zintegrowanymi kierunkowskazami oraz tylny podłokietnik z uchwytami na napoje. Klienci, którzy zdecydują się na wybór automatycznej skrzyni biegów w wersji Comfort będą mogli zmieniać tryby jazdy, a także skorzystać z łopatek do zmiany biegów znajdujących przy kierownicy.

Wersja Premium posiada system bezkluczykowego dostępu z oświetleniem powitalnym, tylne światła LED, przednie czujniki parkowania, czujnik deszczu, fotochromatyczne lusterko wsteczne, elektryczny hamulec postojowy, ładowarkę bezprzewodowa do telefonów. Natomiast szyku zadają 17-calowe felgi aluminiowe oraz materiałowo-skórzana tapicerka.

Dla wersji Premium przewidziano bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, które zawiera asystenta podążania na pasie ruchu (LFA), system monitorowania martwego pola (BCW), asystenta ostrzegania o ruchu poprzecznym (RCCA), inteligentne ostrzeganie o ograniczeniach prędkości (ISLW) oraz poduszkę kolanową kierowcy.

Hyundai i30 N Project C – limitowana wersja popularnego hot-hatcha

Nowy i30 dostępny jest z trzema nowymi kolorami lakierów nadwozia: Dark Night, Silky Bronze i Sunset Red. Dodatkowo dostępnych będzie sześć obecnych już kolorów: Polar White, Phantom Black, Engine Red, Stellar Blue, Platinum Silver oraz Olivine Grey. Bazowym kolorem jest Engine Red, lakier Polar White został wyceniony na 1 000 zł, natomiast pozostałe lakiery, metaliczne i perłowe wymagają dopłaty w wysokości 2 400 zł.

Nowy Hyundai i30 oferowany będzie z siedmioma różnymi układami napędowymi. Do wyboru będzie nowy silnik benzynowy 1.5 DPI oraz znana już jednostka 1.0 T-GDI. Nowością będzie także napęd hybrydowy 48V, którego częścią jest benzynowy silnik 1.5 T-GDI. Wcześniej wspomniany bazowy 4-cylindrowy wolnossący silnik benzynowy 1.5 DPI zastąpił popularną jednostkę 1.4 MPI. Nowa jednostka jest łączona z 6-biegową skrzynią manualną (6MT) i osiąga 110 koni mechanicznych. Dzięki większej o 10 KM mocy maksymalnej uzyskano lepsze osiągi.

Hyundai Prophecy – elektryczny koncept przyszłości

Kolejny silnik to znana z miejskich modeli marki Hyundai 3-cylindrowa jednostka 1.0 T-GDI, która oferowana teraz będzie nie tylko z 6-biegową skrzynią manualną (6MT), ale także z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT). Podobnie jak poprzedniku dostępny będzie także silnik diesla 1.6 CRDI o mocy 115 koni mechanicznych i również będzie oferowany z 6-biegową skrzynią manualną (6MT)  oraz z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią automatyczną (7DCT).

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

Komentarze:

Anonymous - 5 marca 2021

Ładny i praktyczny, ale ja osobiście wolę coś większego na poziomie crossovera jak tivoli. Wyższa pozycja za kierownicą i autko ładniejsze

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze