Hyundai i30 N Project C – limitowana wersja popularnego hot-hatcha

07 października 2019
Project C to lżejsza, niższa i agresywniej stylizowana wersja, która powstała na bazie 275-konnego Hyundaia i30 N. Samochód zostanie wyprodukowany w liczbie 600 sztuk, które trafią wyłącznie na rynek europejski

i30 N Project C jest o 50 kilogramów (dokładnie 50,004 kg) lżejszy od Hyundaia i30 Hatchback N, został również obniżony o 6 mm, dzięki czemu dostarczy jeszcze więcej wrażeń z jazdy. Dynamiczny wygląd zewnętrzny i wewnętrzny wywoła uśmiech na twarzy najbardziej wymagającego kierowcy.

Inspirowany sportami motorowymi Hyundai i30 N od czasu premiery w 2017 roku spotkał się z bardzo entuzjastycznym odbiorem, otrzymał także wiele pozytywnych recenzji i nagród. Samochód powstał na bazie i30 Hatchback, jednak został opracowany całkowicie od podstaw, aby zapewnić maksymalną przyjemność zarówno podczas jazdy po drogach publicznych, jak i zmagań na torze.

W modelu i30 N Project C zastosowano widoczne elementy wykonane z kompozytów wzmocnionych włóknami węglowymi (CFRP), które pokryte są bezbarwnym lakierem, aby podkreślić sploty włókien węglowych. Przedni splitter, tylny dyfuzor, maska, oraz progi ze znaczkiem N wykonane zostały z CFRP, dzięki czemu samochód jest nie tylko lżejszy, ale także ma lepszy docisk podczas jazdy z większymi prędkościami. Pomimo większej powierzchni czołowej oraz mniejszego prześwitu współczynnik oporu niezmiennie wynosi 0,32 jak w i30 N. Natomiast dedykowane elementy pakietu aerodynamicznego przyczyniają się do jeszcze szybszego i pewniejszego pokonywania zakrętów.

Budując Project C, Hyundai dążył do stworzenia samochodu bezkompromisowego. Kute felgi OZ Racing znacząco przyczyniają się do redukcji masy nieresorowanej. Imponujące 19-calowe obręcze odpowiadają za redukcję 22 kg masy pojazdu. Moc samochodu wynosi 275 KM, a moment obrotowy 378 Nm podobnie jak i30 N Performance, jednakże mniejsza masa samochodu wpływa pozytywnie na prowadzenie, a także lepsze informacje zwrotne z układu kierowniczego.

Dzięki zastosowanie krótszych sprężyn oraz nowym nastawom zawieszenia i30 N Project C ma mniejszy o 6 mm prześwit, a jego środek ciężkości znajduje się o 8,8 mm niżej. Tylne zawieszenie, w którym w większym stopniu zastosowano aluminium jest lżejsze o 4,66 kg. Project C ma także tylną rozpórkę, która zapewnia większą sztywność nadwozia i pomaga przy jeździe z dużymi prędkościami oraz przy przenoszeniu obciążenia podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

We wnętrzu i30 N Project C została zastosowana Alcantara®, najbardziej widoczna wokół kierownicy, hamulca ręcznego i dźwigni ręcznej zmiany biegów. Podobnie jak wiele innych zmian w samochodzie, szczotkowana aluminiowa gałka zmiany biegów w kształcie głowicy tłoka łączy w sobie funkcjonalność oraz design, idealnie pasując do dłoni na krótkie precyzyjne zmiany. Szczegóły takie, jak zaciski lub pasy bezpieczeństwa, mają ciemnopomarańczowy kolor, podobnie jak przyciski trybu jazdy na kierownicy wielofunkcyjnej. Ponadto i30 N Project C można rozpoznać po plakietce z indywidualnym numerem egzemplarza we wnętrzu po stronie pasażera, która podkreśla ekskluzywność edycji specjalnej. Project C został pokryty matowym szarym lakierem, a widoczne części z włókna węglowego błyszczącym lakierem bezbarwnym.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!