"Legendy naszej motoryzacji" Aleksander Sowa

12 lipca 2010
Poznaj legendarne polskie samochody, motocykle, prototypy i inne wyjątkowe maszyny oraz mało znane fakty z życia ich twórców. Zanurz się w lekturze o korzeniach krajowego automobilizmu i motocyklizmu. Dowiedz się o pojazdach, które nigdy nie ujrzały światła dziennego, niestety...

Polska motoryzacja jest trochę jak Britney Spears - wszyscy mówili, że się skończyła, a przecież wróciła i z mozołem pracuje, by jaśnieć dawnym blaskiem.  Polską motoryzację też niektórzy skazali na straty, gdy zakończono produkcję poczciwego maluszka, poloneza czy dużego fiata. Tymczasem ona... nadal istnieje!

Książka autorstwa Aleksandra Sowy pt. "Legendy naszej motoryzacji" to cenny zbiór oddzielnych rozdziałów - opowiadań, napisanych lekkim piórem, wesoło, z ironią i humorem graniczącym czasem z bezczelnością, w których poruszane są zagadnienia zarówno techniczne, jak i historyczne. Prezentowane w niej unikalne ciekawostki, mało znane fakty, biografie ludzi, którzy poświecili się budowaniu krajowej myśli technicznej i kreowali polski sport motorowy, potrafią wciągnąć czytelnika bez reszty.

 

Czytając tę pozycję można uśmiać się do łez, ale też wzruszyć losem niezwykłych ludzi i wykreowanych przez nich maszyn. Zdarza się szeroko otworzyć oczy ze zdziwienia dowiadując się o dokonaniach Polaków, o których dotąd nie mieliśmy bladego pojęcia. Tekst czyta się niczym powieść, nawet na ekranie komputera; wisienka na torcie jest ponad 100 w większości niepublikowanych nigdzie dotąd fotografii.

Co kryją "Legendy naszej motoryzacji"?
- unikatowe zdjęcia samochodów, począwszy od pierwszego polskiego samochodu: CWS T-1 z 1928 r., a skończywszy na zabójczo pięknym Leopardzie
- historie konstrukcji prototypowych, które nigdy nie ujrzały światła dziennego: Syrena Sport, Warszawa 210, Beskid, Wars, Clic
- losy pojazdów, o których niewielu już pamięta: CWS T-1, Mikrus, Meduza, „Kubuś", Polonez Coupé
- kulisy budowy takich kultowych aut, jak: Warszawa, Syrena, Fiat 125p i 126p, Żuk, Star, Polonez
- historie motocykli, które były częścią młodości nie tylko naszej, ale i naszych ojców, a może i dziadków: Junak, WSK, WFM
- opowieści o ujmujących pojazdach produkowanych obecnie w Polsce: Leopard, Nestor, Solaris, Colo
- wiele innych samochodów oraz legend pokrewnych gałęzi przemysłu: najszybsza kolej w Polsce, największy silnik okrętowy czy sławne pojazdy militarne.

 

Dzięki lekturze dowiesz się o:
- jedynym na świecie samochodzie (polskim), który można było rozebrać na części i złożyć z powrotem za pomocą tylko dwóch dwustronnych płaskich kluczy i wkrętaka!
- najniebezpieczniejszych samochodach świata,
- najbardziej chybionych konstrukcjach wszechczasów,
- najpiękniejszych aucie zza żelaznej kurtyny lat 60., czyli polski samochód, który powstał w 13 dni!

"Legendy naszej motoryzacji"  to książka o maszynach, które mają dusze. To pozycja, która będzie perełką w biblioteczce każdego kochającego zapach spalin. Znajdziesz w niej m.in. opisy następujących pojazdów i niezwykłych osób:

fot. e-bookowo

Jaskółka Baryckiego, SKAF, samochód Polonia, Ralf-Stetysz, Iradam, AS Libermanna, WM Mrajskiego, Radwan, Lux-Sport - PZInż 403, AW Więckowskiego, ciągówka Taylora, CWS T-1, CWS T-4, CWS -T 8, samochód pancerny Tf-c (FT-B) model 1920, CWS M-55, CWS M-111 (sokół 1000),  CWS M-121, CWS M-211  (Sokół 600), Sokół 200 M-411, Sokół 125, SHL 98, SHL M04, Star 20, Star 266, Star 660, FSO-Warszawa, Warszawa 210, FSO-Syrena, FSO-Syrena Sport, Syrena 110, MR-300 Mikrus, WFM, Komar, FSO Maraton 125, Polski Fiat 126p, Polski Fiat 125p, Monte Carlo, Akropolis,  125p rally, FSO 1500, PR 110, San, SFA, Odra, Jelcz 043, Skoda 706 RTO, 272 MEX, Lublin 51, Żuk, Nysa, Tarpan, Tarpan Honker, Formuła Polonia, Formuła Wolna, Formuła Ester, Formuła Junior, Formuła 126p, Ursus C-328, C-325, BIS, Niki, Personal 4, Bambino, Bombel, Kombi, Long, BOSMAL Cabrio 126, Traction Avant Ryjek, Wadera, Colo, 126 Steyr, 126 Diesel, PF 126p-650 NP, PF 126p 600 R1, PF 126p 600 R2, 126p 650 RA, 126 BIS Rally, LPT, Beskid, FSO Wars, Polonez 1.5 X Coupé, Clic, WSK Sarenka, WFM M-16 Tarpan, SHL JR2, Moto-Rak, Osa, Junak, M13 i M14 Iskra, Junak RX 125,  Junak 250 Millenium,  Romet RM 125, SHL, WFM,  Komar, Nestor, Leopard, AZM Dzik, Solaris Vacanza, silniki S-40, S-15, S-17, S01, 9D55,  Zakłady Jelcz-Laskowice, Turbinka Kowalskiego, droga międzynarodowa A18, wagon Lux-torpeda, transporter opancerzony SKOT, powstańczy samochód pancerny Kubuś, Czesław Tański, Tadeusz Tański i Marian Bublewicz.

 

Więcej informacji http://www.wydawca.net/legendy-naszej-motoryzacji.htm

Cena egzemplarza 19,90 złotych i  kupisz go na stronie e-bookowo lub Dobry ebook.

Patronat nad książką objęła Motocaina.pl

    Komentarze

    rembel
    12 lipca 2010 17:01
    Ech...
    Dla mnie legendą/ikoną naszej motoryzacji jest prof. Feliks Rawski do którego to miałem przyjemność uczęszczać na wykłady (SiMR), oraz inżynierowie z PZInż (Państwowe Zakłady Inżynierii), którzy to stworzyli mnóstwo świetnych projektów i byli twórcami powojennej Polskiej motoryzacji.
    A książkę polecam!!