Ducati Streetfighter V4 i V4S zadebiutowały. Włosi zdradzili tajemnice modelu

Ducati Streetfighter V4 i V4S zadebiutowały. Włosi zdradzili tajemnice modelu

25 marca 2020
10
Obecna sytuacja wymusiła zmiany także w motoryzacji, odwoływane są targi i prezentacje. Taki rozwój wypadków skłonił Ducati do przeniesienia swoich działań do świata online. Modele Ducati Streetfighter V4 i V4S miały mieć swoją Polską premierę – dla szerszego grona, na targach Warsaw Motorcycle Show. Niestety, targi zostały przełożone.

Ducati Streetfighter V4 jest konstrukcyjnie spokrewniony z Panigale V4, ale zdemontowano z niego owiewki i zamontowano szeroką kierownicę.W przedniej sekcji motocykla estetycznie ukrywa się ekran TFT 5”, a linie płynnie przechodzą w dwuwarstwowe owiewki boczne. Dwupłatowe spojlery po obu stronach - zapewniają 28 kg siły docisku przy 270 km/h. Nowy Streetfighter V4 napędzany jest silnikiem Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3. W tej konfiguracji jednostka V4 90° dostarcza 208 KM (153 kW) mocy przy 12 750 obr/min.

Premiery Ducati na sezon 2020: Streetfighter V4, Panigale V4 oraz Panigale V2

Wartości mocy i momentu obrotowego można zwiększyć do 220 KM i 130 Nm po montażu wyścigowego układu wydechowego Ducati Performance od Akrapovič. Zawieszenie modelu Streetfighter V4 powierzono widelcowi Showa BPF o średnicy goleni 43 mm wraz z tylnym amortyzatorem Sachs, posiadającymi pełną regulację. Kompletu dopełniają amortyzator skrętu Sachs oraz potężne zaciski hamulcowe Brembo Stylema, współpracujące z przednimi tarczami o średnicy 330 mm.

Model Streetfighter V4 posiada 5-ramienne felgi z odlewanego aluminium, tymczasem Streetfighter V4S otrzymał 3-ramienne felgi Marchesini z kutego stopu aluminium. Streetfighter V4 posiada pakiet najnowszych technologii i asystentów. Centralnym punktem obsługi systemów jest 5-calowy wyświetlacz TFT pochodzący prosto z Panigale V4. Ekran zdominowany jest przez wirtualny obrotomierz wraz z kontrolkami shift-light.

Kawiarnia motocyklowa Ducati

Bezpieczeństwo i pomoc w przeniesieniu osiągów na asfalt leży w gestii zaawansowanej elektroniki, która rozwinięta została w MotoGP. Opiera się na 6-osiowym czujniku IMU, bezustannie monitorującym pozycję i zachowanie motocykla.

Systemy czuwają nad każdą fazą jazdy, a ich ustawieniami zarządzają trzy tryby jazdy z możliwością personalizacji. W zestawie znalazły się:
ABS Cornering EVO – Układ ABS, który jest czuły na zakręty. Pomaga utrzymać stabilność nawet przy pochyleniach oraz przeciwdziała unoszeniu tylnego koła. Ma 3 tryby pracy.

Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 – Kontrola trakcji o nowej strategii, pochodzi z MotoGP, a znalazła się już w Panigale V4 R. System interweniuje w oparciu o uślizg koła i pochylenie motocykla, działając z „przewidującą” strategią. Zapobiega utracie przyczepności tylnego koła, zapewniając więcej mocy i stabilności przy przyspieszaniu z zakrętu.

- Ducati Slide Control (DSC) – Jako dodatek do kontroli trakcji, kontroluje dostarczany moment obrotowy w zależności od kąta wychylenia slajdu. Jego celem jest utrzymanie takiego uślizgu, który będzie łatwy do opanowania oraz zapewni najszybsze wyjście z zakrętu.

Kolekcja lifestyle'owa Ducati Scrambler

Ducati Wheelie Control (DWC) EVO – Najnowszy system jest jeszcze bardziej precyzyjny. Przeciwdziała nadmiernemu unoszeniu przedniego koła, aby zapewnić pełne możliwości przyspieszania.

Ducati Power Launch (DPL) – Asystent szybkiego startu, współpracuje z innymi systemami. Po jego włączeniu oraz po wrzuceniu pierwszego biegu, komputer zarządza poziomem obrotów silnika i dostarczaną mocą. Przy atomowym starcie motocyklista może skupić się wyłącznie na odpowiednim wypuszczaniu sprzęgła.

Spartański gokart z silnikiem Ducati

Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2 – Nowy system szybkiej zmiany biegów bez użycia sprzęgła, zarówno na wyższe oraz na niższe przełożenia. DQS potrafi odczytać wiele sygnałów, jak kąt złożenia, aby zapewnić pełną precyzję i stabilność jazdy.

Engine Brake Control (EBC) EVO – Za sprawą tego systemu, moment hamujący silnika przestaje być zbyt silny, niezależnie od kąta złożenia czy prędkości jazdy. System pomaga optymalizować stabilność motocykla nawet w ekstremalnych warunkach.

Volkswagen sprzeda Ducati?

Jako wyposażenie dodatkowe Ducati Performance, model StreetFighter V4 może zostać wyposażony w kolejne trzy systemy. Ducati Lap Timer GPS (DLT GPS) pozwala zapisywać czasy okrążeń w oparciu o GPS. Ducati Data Analyser + GPS (DDA+ GPS) jest zaawansowanym systemem do analizy telemetrii i pracy wszystkich układów i podzespołów motocykla. Z kolei Ducati Multimedia System (DMS) pozwala podłączyć motocykl do smartfonu za pomocą Bluetooth, aby sterować muzyką, rozmowami, wiadomościami SMS.

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny - którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!