Premiery Ducati na sezon 2020: Streetfighter V4, Panigale V4 oraz Panigale V2

30 października 2019
Trzy zupełnie nowe motocykle: Streetfighter V4, Panigale V4 oraz Panigale V2, a do tego pięć nowych wersji oraz trzy nowe rowery elektryczne. Ducati na żywo transmitowało swój wielki show, a śledziły go dziesiątki tysięcy fanów na całym świecie!

Jak zwykle marka Ducati zdecydowała się na niestandardowy krok. Zamiast prezentować swoje nowości wraz z rozpoczęciem wystawy EICMA w Mediolanie, włoski producent pochwalił się premierami, w środę 23 października. Dzięki temu fani Ducati wcześniej mogą zapoznać się odmienioną gamą motocykli i zawczasu przekonać się, jak wyglądają nowe standardy stylu, osiągów i technologii na sezon 2020. 

Premiera sceniczna pod nazwą Ducati World Première 2020 była finałowym aktem Global Dealer Conference – spotkania, w którym wzięło udział 100 kluczowych sprzedawców Ducati z 71 krajów. Wydarzenie premierowe nadawane było na żywo za pomocą social mediów oraz na dedykowanej stronie internetowej. Dziesiątki tysięcy widzów oglądało jak CEO Ducati Motor Holding, Claudio Domenicali, osobiście prezentował nowości na rok 2020. 

Fenomenalny Streetfighter V4
Wisienką na torcie całego wydarzenia była premiera długo wyczekiwanego modelu Streetfighter V4. Ducati wybrało sprawdzony sposób na stworzenie potężnego motocykla klasy naked – na warsztat trafiło Panigale V4, obdarto z niego owiewki oraz dołożono wyższą i szerszą kierownicę. Nie zabrakło oczywiście najnowszej technologii wewnątrz i na zewnątrz.

Widowiskowo zaprojektowana przednia lampa przypomina niespokojny uśmiech Jokera, a szaleństwa dodają dwupłatowe „skrzydła” zamontowane po obu stronach motocykla. W centrum oczywiście znajduje się silnik – jest to jednostka Desmosedici Stradale o pojemności 1103 ccm, która generuje moc 208 KM mechanicznych oraz 123 Nm momentu obrotowego. Po dodaniu wyścigowego układu wydechowego Akrapovic, moc wzrasta do poziomu 220 KM. Aby kontrolować takie osiągi, przy masie zaledwie 178 kg na sucho, niezbędny okazuje się fabryczny zestaw elektroniki z najwyższej półki, pracującej w oparciu o 6-osiowy czujnik IMU. Streetfighter V4 S otrzymał dodatkowo elektronicznie sterowane zawieszenie Öhlins, a zaciski hamulcowe to znowu najwyższa półka, czyli  Brembo Stylema.

Nad poskromieniem ponad 200 - konnego mocarza czuwają systemy pozwalające na emocjonującą i jednocześnie bezpieczną jazdę. Nowy model oferuje niezrównane osiągi oraz charakter, którego nie da się podrobić. Uważajcie, Ducati Streetfighter V4 właśnie nadjechał!

Jazda torowa na nowym poziomie – Panigale V4
Ducati Panigale V4 już drugi rok z rzędu dzierżyło pozycję najlepiej sprzedającego się motocykla w segmencie superbike. Inżynierowie Ducati oraz Ducati Corse posłuchali sugestii klientów i zawodników z całego świata i w ten sposób Panigale V4 stało się jeszcze lepsze. Zmiany mogą wydawać się nieznaczne, jednak to tylko pozory.

Panigale V4 na rok 2020 otrzymało pakiet aerodynamiczny z modelu V4 R – na czele ze spojlerami generującymi 30 kg docisku przy 270 km/h. Przednia rama ze zmienioną sztywnością oferuje dokładniejsze wyczucie przedniego koła przy hamowaniu i w ekstremalnych złożeniach. Niepomijalną nowością jest także nowa „przewidująca” strategia Ducati Traction Control w wersji EVO 2 oraz Ducati Quick Shift EVO 2, wspomagający zmianę biegów „w dół” i „w górę”. W efekcie motocykl stał się znacznie bardziej stabilny, szczególnie na wyjściach z zakrętów. Nowe sterowanie przepustnicy Ride by Wire pozwala wybrać kilka trybów oddawania momentu obrotowego. Zmodyfikowano także środek ciężkości oraz właściwości zawieszenia. Pełna moc 214 KM w Panigale V4 2020 stała się jeszcze prostsza w kontroli. 

Panigale V2 – na początek sportowej przygody
Oto trzeci z zupełnie nowych motocykli na sezon 2020 – dwucylindrowy motocykl sportowy klasy średniej pod nazwą Panigale V2. Zupełnie nowy wygląd, nawiązujący do wersji V4, dopełnia obecność jednostronnego wahacza oraz wyjątkowego kompaktowego układu wydechowego ukrytego za silnikiem, wraz z pojedynczą końcówką tłumika. Nowością jest także wysoce zaawansowany pakiet elektronicznych asystentów działających w oparciu o wieloosiowy czujnik IMU. Silnik to jednostka Superquadro o osiągach zwiększonych do poziomu 155 KM mocy maksymalnej przy 10 750 obr/min oraz do 104 Nm momentu obrotowego przy 9 000 obr/min. Inżynierom zależało także na połączeniu wygody jazdy na co dzień oraz bezpiecznej i sportowej charakterystyki. W efekcie nowe Panigale V2 jest motocyklem bardziej przyjaznym dla użytkownika niż kiedykolwiek. 

Co poza tym? 
Pierwszym motocyklem, który wjechał na scenę Ducati World Première 2020, był nowy Icon Dark, czyli reprezentant serii Scrambler Ducati o pojemności 800 ccm. Kolejna na scenie pojawiła się Multistrada 1260 S Grand Tour – tę specjalną wersję wyposażono w kufry, system monitorowania ciśnienia w oponach oraz kilka innych dodatków, które uczyniły z niej perfekcyjny wybór dla motocyklistów, którzy nie chcą rezygnować z komfortu w dalekich podróżach. Kolejne oklaski wywołały dwa motocykle Diavel 1260, reprezentując nowe barwy na 2020 rok. Są to malowania Dark Stealth dla wersji standardowej oraz Ducati Red z białym wykończeniem dla wersji S. Obie odmiany podkreśliły sportowe zacięcie oraz ducha powercruiser, które niezaprzeczalnie charakteryzują Ducati Diavel 1260.

Elektryzujące rowery
Kontynuując sukces zaprezentowanego rok temu modelu MIG-RR, Ducati na sezon 2020 bez wahania rozszerzyło ofertę rowerów elektrycznych. Pierwszym z nich jest Ducati MIG-RR Limited Edition, który powstanie w liczbie ograniczonej do 50 sztuk. Ten model otrzyma skonfigurowane „pod właściciela” zawieszenie Ohlins, karbonowe obręcze oraz elektroniczne sterowaną zmianę przełożeń. Dodatkowych emocji dodadzą grafiki Ducati Corse zaprojektowane przez Aldo Drudi D-Perf. Kolejnym na scenie był Ducati MIG-S, sportowy rower elektryczny All Mountain dla tych, którzy poszukują wszechstronności terenowej, osiągów oraz radości z jazdy. Ofertę dopełnił trzeci rower elektryczny, E-Scrambler, czyli odmiana trekkingowa. Dzięki wyposażeniu wysokiej jakości, ten model będzie świetnym wyborem zarówno w użytku miejskim, jaki na szutrowych trasach. E-Scrambler pozwala poczuć wolność w niepodrabialnym stylu Scrambler Ducati. 

    Komentarze

    Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy. Twój może być pierwszy!