
Amerykańskie firmy przestawiają się z produkcji samochodów na… respiratory
Fabryki samochodowe na całym świecie wstrzymują pracę w obliczu epidemii koronawirusa. Niektóre jednak są ponownie uruchamiane, ale zamiast aut wytwarzają niezbędny sprzęt medyczny.
Największe zapotrzebowanie jest obecnie na odzież ochronną (w tym maseczki ochronne), płyny do dezynfekcji rąk i przedmiotów oraz respiratory, ponieważ jednym z objawów koronawirusa są poważne problemy z oddychaniem. Swoją pomoc w produkcji tego niezbędnego sprzętu zadeklarowało już kilku producentów samochodów.
Ford rusza do walki z koronawirusem. Będzie produkować respiratory, maski ochronne i nie tylko
Wśród nich są też amerykańskie koncerny. Pisaliśmy już o Fordzie, który wykorzysta nie tylko swoje fabryki, ale także niektóre części, które pierwotnie były projektowane jako elementy wyposażenia samochodów. Nie próżnuje też General Motors, który pomaga firmie medycznej Ventec Life Systems w zwiększeniu produkcji respiratorów. Koncern zaangażował do tego celu swoich poddostawców, którzy zaczęli wytwarzanie niezbędnych komponentów. Swoją pomoc w tej kwestii zapowiedział też szef Tesli Elon Musk.
Produkowali samochody, teraz są największą fabryką maseczek ochronnych
Szefostwo Forda i General Motors rozmawiało też z przedstawicielami Białego Domu na temat pomocy jaką mogą zapewnić w obecnej sytuacji. O współpracy z tymi koncernami, a także z Teslą, poinformował sam Donald Trump, pisząc że firmy dostały zielone światło na produkcję respiratorów oraz innych niezbędnych metalowych komponentów i wzywając, aby pokazały na co je stać.
Trwa epidemia, ale co z karami za niezarejestrowanie samochodu?
Mówiło się też o tym, że prezydent może wprowadzić w życie „Defense Production Act”, czyli prawo pozwalające zmusić prywatne firmy do przestawienia produkcji na dobra niezbędne do zażegnania kryzysu. Zostało ono ustanowione w 1950 roku na potrzeby Wojny Koreańskiej i od tego czasu wielokrotnie wykorzystywane. Tym razem wygląda jednak na to, że sami włodarze koncernów rozumieją powagę sytuacji i sami oferują swoją pomoc.
Zobacz: Blokowanie tirów na autostradzie – zabawa dla całej rodziny?
Sam przemysł motoryzacyjny w Stanach Zjednoczonych znalazł się, tak jak w pozostałych częściach świata, w bardzo trudnej sytuacji. Zamknięte fabryki i puste salony samochodowe oznaczają ogromne spadki przychodów. Z kolei przestawianie niektórych zakładów na produkcję sprzętu medycznego również nie jest tanim przedsięwzięciem. Donald Trump zapowiedział już, że rząd podejmie działania mające pomóc poszczególnym gałęziom gospodarki w tym przemysłowi motoryzacyjnemu. W grę wchodzą nie tylko dotacje, ale także wykupowanie pakietów akcji firm będących w poważnych tarapatach.
Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?
Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny – którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: