Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wraca do Polski

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wraca do Polski

26 marca 2020
23
1
W polskich salonach Mitsubishi Motors można już składać zamówienia na najnowszy model Mitsubishi Outlander PHEV 2020. Outlander PHEV to jedyny pojazd PHEV w klasie SUV, który może być ładowany ze stacji szybkiego ładowania.

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 wykorzystuje usprawniony mechanicznie układ napędowy o mocy 224 KM, wspierany przez nowy, wysokowydajny silnik benzynowy o pojemności 2,4 litra. Tryb EV jest trybem domyślnym zaraz po uruchomieniu i zapewnia zasięg jazdy bezemisyjnej do 57 km (wg cyklu pomiarowego WLTP), który nigdy nie oznacza zasięgu tego trybu w sekwencji (tj. 57 km, a potem nic…). Dlatego system PHEV będzie stale przełączał się między jazdą a ładowaniem, szczególnie podczas jazdy w trybie SAVE. 

Przeczytaj także: Bartłomiej Topa przesiadł się do nowego Mitsubishi Outlandera 2020

Outlander PHEV oferuje trzy tryby jazdy, wszystkie automatycznie aktywowane przez system operacyjny PHEV i wszystkie oferujące stały elektryczny napęd na 4 koła:

Tryb całkowicie elektryczny (do 135 km/h - tam, gdzie jest to dozwolone)

  • Samochód napędzany przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
  • Energia pozyskiwana z akumulatora napędowego

Szeregowy tryb hybrydowy

  • Samochód napędzany nadal przednim i tylnym silnikiem elektrycznym
  • Silnik spalinowy napędza generator, aby ładować akumulator napędowy podczas jazdy
  • Tryb aktywowany automatycznie - na maks. 3-10 min - do nagłego przyspieszenia lub jazdy pod górę. Również, gdy zbyt niski jest stan naładowania akumulatora. System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do trybu całkowicie elektrycznego (Pure EV)

Równoległy tryb hybrydowy

  • Silnik napędza przednie koła
  • Przedni silnik elektryczny wspomaga pracę silnika spalinowego + tylny silnik elektryczny napędza tylne koła
  • Tryb aktywowany automatycznie przy dużej prędkości (tam, gdzie jest to dozwolone)
  • System dąży do jak najszybszego i najczęstszego powrotu do szeregowego trybu hybrydowego (lub trybu całkowicie elektrycznego poniżej 135 km/h)
  • Silnik spalinowy, wykorzystując nadwyżkę momentu obrotowego, używany jest także do ładowania akumulatora napędowego przez generator

Cztery lata po bardzo udanym liftingu rocznika modelowego 2016, który zmienił charakter Outlandera PHEV, mamy tutaj  nowy przód – przeprojektowany grill i zderzak, ramki świateł przeciwmgielnych i światła drogowe LED w estetyce „technicznej ”, nowy tył - przeprojektowane przedłużenie tylnego zderzaka, duży spojler dachowy,  nowe 18-calowe felgi w kontrastowym dwukolorowym wzorze oraz nowe przednie fotele – o wyprofilowanych kształtach ze wzmocnionymi miejscami podparcia, w wyposażeniu opcjonalnym poszyte wysokiej jakości pikowaną, czarną skórą. 

Przeczytaj także: Hackowanie Mitsubishi Outlander PHEV

Mitsubishi Outlander PHEV 2020 jest oferowany w Polsce w 3 wersjach wyposażenia.W podstawowej opcji Intense otrzymamy między innymi światła do jazdy dziennej w technologii LED, kamerę cofania, tempomat, dwustrefową, automatyczną klimatyzację, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w fotelu kierowcy, podgrzewane przednie fotele, system dostępu bezkluczykowego a także chromowane wykończenie atrapy chłodnicy i srebrne relingi dachowe.

Przeczytaj także: Test Mitsubishi Outlander 2.2 DID 4WD Intense Plus - do wszystkiego?​

W wersji Instyle najdą się także 18-calowe obręcze kół, światła mijania i drogowe w technologii LED, elektrycznie regulowany fotel kierowcy, elektryczne ogrzewanie kabiny, stacja multimedialna SDA z 8-calowym ekranem dotykowym i interfejsem Android Auto/Apple Car Play, przednie i tylne czujniki parkowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach zewnętrznych (BSW) i system monitorowania ruchu poprzecznego podczas jazdy do tyłu (RCTA). 

Przeczytaj także: Test Mitsubishi Eclipse Cross

Na liście wyposażenia najbogatszej wersji Instyle Plus znajdziemy dodatkowo system kamer 360 stopni z kamerą cofania, czarną, skórzaną tapicerkę z ozdobnymi przeszyciami, podgrzewaną kierownicę i szybę czołową, elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, system łączności „Mitsubishi Remote Control”, multimedialną stację SDA z wbudowanym systemem nawigacji a także system ograniczający skutki kolizji czołowej FCM, układ ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu LDW, tempomat adaptacyjny ACC i automatyczne światła drogowe AHB.

Właściciel ma do wyboru wiele możliwości ładowania baterii napędowej, m.in. jako wyposażenie standardowe:

  • Regularne ładowanie: ok. 5,5-7 godzin prądem zmiennym o napięciu 230V o natężeniu 8-10 A
  • Szybkie ładowanie (standard CHAdeMO - 25 min dla ładowania do 80%
  • Tryb CHARGE
  • Hamowanie regeneracyjne (5 poziomów)
  • Automatyczne „błyskawiczne ładowanie” podczas jazdy w trybie SAVE

Przeczytaj też:
Ksiądz stoi w jadącym aucie i przepędza koronawirusa
Drogi opustoszały, a w polskich miastach nadal jest smog! Czyżby aktywiści nie mieli racji?

Nasze raporty o koronawirusie:
Koronawirus coraz bardziej uderza w przemysł motoryzacyjny - którym markom grozi bankructwo?
Koronawirus: kiedy odbędą się wyścigi, rajdy i zawody w sportach motorowych?
Bolt reaguje na koronawirusa, ale dyskryminuje polskich kierowców
Koronawirus diametralnie zmienia pracę firm transportowych. Mapa z informacjami o kontrolach sanitarnych
Koronawirus spowodował ogromne korki na granicach. Zobaczcie nagranie
Sprawdź najważniejsze informacje dla kierowców, dotyczące koronawirusa
W ramach walki z koronawirusem państwo może zabrać ci auto!
Koronawirus w drive-thru? Na świecie można, a w Polsce?
Koronawirus zlikwidował korki? Nie wszędzie
Gwałtowne spadki cen ropy naftowej – czy paliwo na stacjach będzie tańsze?
Volkswagen wstrzymuje produkcję! Również w Polsce
Sprzątasz wnętrze samochodu? Uważaj na drobnoustroje! Czytaj o tym tutaj.
Kierownica brudniejsza, niż… sedes w publicznej toalecie? Czytaj o tym tu.

    Komentarze

    Krzysztof
    27 marca 2020 19:03
    Jak ma się gdzie ładować auto to może i takie rozwiązanie ma sens. Ale ja nie mam u siebie takiej możliwości dlatego wolałem na rextona na ropę postawić