
Targi IAA Mobility w Monachium 2021 dobiegły końca. Czym zaskoczyli nas producenci?
Tegoroczne IAA Mobility Munich Motor Show odbyło się pod hasłem „Co nas będzie napędzać”.
Targi IAA Mobility w Monachium 2021 były pierwszym, tak dużym wydarzeniem w branży motoryzacyjnej w Europie po przerwie związanej z pandemią koronawirusa. Wzięło w nich udział ponad 500 wystawców z ponad 25 krajów świata. Wśród nich takie samochodowe marki jak: Audi, BMW, Mini, Mercedes, Ford, Cupra, Dacia, Genesis, Hyundai, Kia, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Smart, Volkswagen, Polestar czy NIO.
Czym zaskoczyli nas producenci? Które koncepty najbardziej zapadły nam w pamięć i nie możemy się doczakać aż wyjadą na drogi?
Volkswagen ID.LIFE
Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium Volkswagen zapowiedział, że do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje koncepcyjny crossover – ID.LIFE.
Koncepcyjny Mercedes EQG
Koncepcyjny Mercedes EQG jest zapowiedzią tego, do czego będzie zdolny Mercedes-Benz Klasy G z napędem akumulatorowo-elektrycznym. I choć to tylko koncept, to trzeba przyznać, że sprawia wrażenie gotowego do produkcji.
BMW i Vision Circular
BMW i Vision Circular stanowi zapowiedź elektrycznego pojazdu przyszłości, wytworzonego w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. Tak, dobrze czytacie, w całości. Przedstawiciele marki przekonują, że nawet akumulatory da się tak wykonać.
Porsche Mission R
Mission R kryje w sobie dwa silniki elektryczne – przedni ma 435 KM, a tylny – 653 KM. W tak zwanym trybie kwalifikacyjnym dostarczają do 1088 KM. Efekt? Tylnonapędowe Porsche w trybie kwalifikacyjnym od 0 d 100 km/h rozpędza się mniej niż 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to ponad 300 km/h. W trybie wyścigowym, kierowca ma do dyspozycji 680 KM.
Mercedes EQE
Mercedes EQE to elektryczny odpowiednik Klasy E, który jest bardzo blisko spokrewniony z modelem EQS. EQE na rynku samochodów elektrycznych ma rywalizować między innymi z Teslą Model S czy przyszłym Audi A6 e-tron.
Audi GrandSphere
Ten samochód koncepcyjny jest już drugim z trzech aut, które nakreślają wizję przyszłości, którą podąży Audi, aby samochód był jeszcze bliżej człowieka. W przyszłości to samochód ma się opiekować człowiekiem, a nie człowiek samochodem.
Cupra UrbanRebel Concept
Cupra zaprezentowała UrbanRebel Concept, który przedstawia jako buntowniczą interpretację miejskiego samochodu elektrycznego. I trzeba przyznać, że to naprawdę bardzo buntownicza interpretacja miejskiego autka.
Smart Concept #1
Smart zaprezentował koncepcję, która zapowiada przyszłość elektrycznych pojazdów marki. I choć Smart kojarzy się z maleńkimi samochodzikami, to Concept #1 wcale taki nie jest.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON