Karolina Chojnacka

Targi IAA Mobility w Monachium 2021 dobiegły końca. Czym zaskoczyli nas producenci?

Tegoroczne IAA Mobility Munich Motor Show odbyło się pod hasłem „Co nas będzie napędzać”.

Targi IAA Mobility w Monachium 2021 były pierwszym, tak dużym wydarzeniem w branży motoryzacyjnej w Europie po przerwie związanej z pandemią koronawirusa. Wzięło w nich udział ponad 500 wystawców z ponad 25 krajów świata. Wśród nich takie samochodowe marki jak: Audi, BMW, Mini, Mercedes, Ford, Cupra, Dacia, Genesis, Hyundai, Kia, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Smart, Volkswagen, Polestar czy NIO.

Czym zaskoczyli nas producenci? Które koncepty najbardziej zapadły nam w pamięć i nie możemy się doczakać aż wyjadą na drogi?

Volkswagen ID.LIFE

Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium Volkswagen zapowiedział, że do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje koncepcyjny crossover – ID.LIFE.

Koncepcyjny Mercedes EQG

Koncepcyjny Mercedes EQG jest zapowiedzią tego, do czego będzie zdolny Mercedes-Benz Klasy G z napędem akumulatorowo-elektrycznym. I choć to tylko koncept, to trzeba przyznać, że sprawia wrażenie gotowego do produkcji.

BMW i Vision Circular

BMW i Vision Circular stanowi zapowiedź elektrycznego pojazdu przyszłości, wytworzonego w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. Tak, dobrze czytacie, w całości. Przedstawiciele marki przekonują, że nawet akumulatory da się tak wykonać.

Porsche Mission R

Mission R kryje w sobie dwa silniki elektryczne – przedni ma 435 KM, a tylny – 653 KM. W tak zwanym trybie kwalifikacyjnym dostarczają do 1088 KM. Efekt? Tylnonapędowe Porsche w trybie kwalifikacyjnym od 0 d 100 km/h rozpędza się mniej niż 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to ponad 300 km/h. W trybie wyścigowym, kierowca ma do dyspozycji 680 KM.

Mercedes EQE

Mercedes EQE to elektryczny odpowiednik Klasy E, który jest bardzo blisko spokrewniony z modelem EQS. EQE na rynku samochodów elektrycznych ma rywalizować między innymi z Teslą Model S czy przyszłym Audi A6 e-tron.

Audi GrandSphere

Ten samochód koncepcyjny jest już drugim z trzech aut, które nakreślają wizję przyszłości, którą podąży Audi, aby samochód był jeszcze bliżej człowieka. W przyszłości to samochód ma się opiekować człowiekiem, a nie człowiek samochodem.

Cupra UrbanRebel Concept

Cupra zaprezentowała UrbanRebel Concept, który przedstawia jako buntowniczą interpretację miejskiego samochodu elektrycznego. I trzeba przyznać, że to naprawdę bardzo buntownicza interpretacja miejskiego autka.

Smart Concept #1

Smart zaprezentował koncepcję, która zapowiada przyszłość elektrycznych pojazdów marki. I choć Smart kojarzy się z maleńkimi samochodzikami, to Concept #1 wcale taki nie jest.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze