
Volkswagen ID.LIFE – koncepcyjny crossover o mocy 234 KM. Czy tak będzie wyglądać najmniejszy członek rodziny ID.?
Volkswagen zapowiada, że wkrótce gama modeli z rodziny ID. zostanie poszerzona. Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium producent zaprezentował koncepcyjnego kompaktowego crossovera - ID.LIFE.
Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium Volkswagen zapowiedział, że do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje koncepcyjny crossover – ID.LIFE.
Koncepcyjny Volkswagen ID.LIFE prezentuje wizję małego, elektrycznego samochodu do miasta. Samochodzik został zaprojektowany przede wszystkim z myślą o potrzebach użytkowników, którzy będą mogli poczuć się w nim, jak, na przykład, w kinie lub w salonie gier.

Volkswagen ID.LIFE – zasięg, moc, osiągi
ID.LIFE skonstruowano na zmniejszonej platformie podłogowej dla aut elektrycznych (MEB) koncernu Volkswagen. Samochód napędza silnik elektryczny o mocy 234 KM, dzięki czemu od 0 do 100 km/h elektryk rozpędza się w 6,9 sekundy. Wysokonapięciowy akumulator może zmagazynować 57 kWh energii i na jednym ładowaniu zapewnia ID.LIFE zasięg około 400 kilometrów.

Volkswagen ID.LIFE – minimalistyczny eko design
Volkswagena ID.LIFE wyróżnia minimalistyczny design, który nam mocno przypomina Hondę e. Tak jak w japońskim elektryku, w ID. LIFE lusterka zewnętrze oraz lusterko wewnętrzne zostały zastąpione przez kamery.

Przy projektowaniu samochodu zrezygnowano z elementów dekoracyjnych oraz wyróżniających się detali. By podkreślić ekologiczny charakter autka, producent zdecydował się na wykorzystanie materiałów naturalnych oraz pochodzących z recyklingu. W bezbarwnym lakierze jako naturalny środek barwiący i utwardzacz na bazie biologicznej zastosowano zrębki, czyli drobinki drewna. Materiał, z którego wykonano dach oraz przednią pokrywę w 100% otrzymano z przetworzonych butelek PET.
Volkswagen ID.LIFE – sala kinowa na czterech kołach
Jak zapewnia Volkswagen, ID.LIFE w każdej chwili będzie mógł zostać przekształcony np. w salę kinową czy salon gier. Konsola do gier i projektor znajdują się na pokładzie. Jako „monitor” do wyświetlania filmów służy ekran, który w razie potrzeby wysuwa się z deski rozdzielczej. Inne urządzenia cyfrowe również można podłączyć, dzięki gniazdu do ładowania o napięciu 230 V.

Fotele zostały specjalne zaprojektowane, tak by ich układ można było konfigurować w zależności od chwilowych potrzeb. Przykładowo przednie fotele oraz tylną kanapę da się całkowicie złożyć, dzięki czemu we wnętrzu ID.LIFE można uzyskać niemal dwumetrowej długości miejsce do spania.
Rozszerzenie gamy modeli z rodziny ID. o samochód, którego zapowiedź stanowi ID.LIFE, to kolejny krok w elektrycznej ofensywie Volkswagena. Do 2030 roku producent chce zwiększyć udział modeli elektrycznych w całkowitej sprzedaży samochodów w Europie do co najmniej 70%. Ponadto Volkswagen dąży do osiągnięcia pełnej neutralności węglowej najpóźniej do 2050 roku.
Najnowsze
-
Czy płyn do spryskiwaczy może oszukać alkomat? Ten kierowca przekonał się o tym na własnej skórze
Wśród kierowców krąży wiele historii oraz mitów dotyczących działania policyjnych alkomatów oraz tego, co wpływa na ich wyniki. Według niektórych opinii alkomaty mogą dawać wyniki fałszywie dodatnie, rzucając poważne podejrzenie na niewinnego kierowcę. Jak to wygląda naprawdę? -
To będzie kręgosłup województwa. Co wiemy o budowie drogi S16?
-
Zaskoczenie na stacjach. Chodzi o ceny paliw
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
Grzanie silnika na postoju – mandat to nie koniec złych wiadomości