Opony zimowe do motocykli i skuterów
Obecne zimy nie są tak srogą porą roku, jak jeszcze kilkanaście lat temu. Przez to wiele użytkowników jednośladów decyduje się nie odstawiać swoich maszyn na ten chłodniejszy czas. Zimowe poruszanie się po drogach mogą ułatwić specjalne opony, stworzone specjalnie na ten trudniejszy okres.
Być może niektórzy z Was w ogóle o zimowym ogumieniu do motocykla czy skutera nie słyszeli. Nic dziwnego. Biorąc pod uwagę, że dawniej najchłodniejsza pora roku nas naprawdę nie rozpieszczała, a z podwórka jako dzieci wracaliśmy z odmrożonymi palcami i nosami, nie myślało się o jeździe jednośladem zimą. Obecnie klimat zmienił się tak, że nie mamy częstych okazji ulepić bałwana, czy rzucić w kogoś śnieżką. Taka aura sprawia, że i nasze myśli się przestawiły. Nie marzymy o grzanym winie przy cieple kominka, a raczej nasza uwaga pozostaje przy ukochanym jednośladzie, który kojarzy się z jakże przyjemnymi wakacyjnymi wycieczkami. Gdy serce pchnie nas do garażu i każe wsiąść na motocykl, warto pamiętać, że przy niższych temperaturach przyczepność opon jest słabsza, co może spowodować niekontrolowane poślizgi. A skoro niekontrolowane to i wyjście z takich opresji nie będzie tak łatwe. Warto wtedy pomyśleć o zimowym ogumieniu do jednoślada.
Gdy szukamy zimówek dla naszego samochodu sprawa nie jest łatwa, bo ciężko się zdecydować na konkretne opony z tak szerokiej oferty. Klasa budget, medium, premium. Niemieckie, japońskie czy francuskie? Głośne czy ciche? A jaka przyczepność? Szukając opon do motocykla sprawa też nie będzie łatwa, ale tu w ofercie znajdziemy opcji tyle, co kot napłakał.
Tak przynajmniej może się wydawać na pierwszy rzut oka. Całe szczęście producenci zauważyli rosnące zapotrzebowanie na tego typu produkt i rozszerzają swoją ofertę. Z kolei firmy, które w ofercie ten typ ogumienia już miały, wreszcie wprowadzają je na rynek polski, bacznie obserwując czy odnajduje swoich odbiorców.
Najczęściej z zalet opon zimowych korzystają użytkownicy skuterów. To właśnie oni z reguły decydują się na całoroczne użytkowanie pojazdu. Decydują się, albo po prostu zmusza ich do tego charakter pracy. Nie da się ukryć, że przy najgorszej aurze zawsze spotkać można na drodze jakiegoś dostawcę pizzy. Z tego powodu właśnie dla tych jednośladów jest najszersza oferta. Oczywiście nie oznacza to, że zimówki możemy kupić wszędzie, ale jeśli nie w pierwszym i drugim, to już w trzecim sklepie powinniśmy coś znaleźć.
Motocykliści postawieni są w gorszej sytuacji, bo znaleźć zimowe opony o średnicy siedemnastu cali to nie lada wyczyn. Tak może się wydawać po wstępnym zbadaniu rynku. Jednak zagłębiając się dalej w temat można powiedzieć, że nie ma rzeczy nie możliwych. W Polsce może być jeszcze trudno na znalezienie odpowiednich opon do naszego motocykla, ale sklepy i salony stopniowo zaczynają importować tego typu produkty. Na tę chwilę może być łatwiej ściągnąć coś z zagranicy, ale kwestia dostępności w kraju zapewne zmieni się w najbliższych latach.
Zważając na to, że aż 52 procent europejczyków nie odstawia swoich jednośladów na zimowy sen, oferowanie zimowych opon do jednośladów może okazać się złotym biznesem.
Należy jednak pamiętać, że opony zimowe do motocykl i skuterów nie spełniają takiej roli, jak ich odpowiedniki do samochodów. W wypadku jednośladów ich zadaniem jest uzyskanie lepszej przyczepności i skrócenia drogi hamowania. Dwuślady na zimówkach znacznie lepiej radzą sobie na śniegu. Skuter pewnie też nieco lepiej będzie się prowadził mając założone zimówki, lecz nie to jest ich założeniem. Mają one się przede wszystkim sprawniej zachowywać się w niskich temperaturach, co przekłada się na eketywność ruszania i hamowania. Oczywiście skład mieszanki również jest przewidziany na odpowiedni zakres zimowych temperatur.
Jeśli kochasz swój jednoślad tak mocno, że żal Ci go odstawić na te kilka miesięcy i użytkujesz go bez względu na pogodę, warto pomyśleć o ogumieniu zimowym. A warto chociażby dlatego, żebyście wzajemnie nie zrobili sobie krzywdy. Ty i Twój jednoślad.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
7 grudnia już po raz XVI odbędą się warszawskie MotoMikołajki.pl -
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
DACIA DUSTER ZDOBYWA TYTUŁ CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
-
LEXUS RC SKOŃCZYŁ 10 LAT. PIERWSZE COUPE Z NAPĘDEM HYBRYDOWYM I WERSJA RC F Z SILNIKIEM V8
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Komentarze:
Anonymous - 5 marca 2021
Witam serdecznie,
Powyższy artykuł z założenia nie miał być poradnikiem. Jego celem było poruszenie tematu braku dostępności opon zimowych do motocykli. Jeśli ma Pan jakiekolwiek pytania odnośnie zimówek do jednośladów, chętnie na nie odpowiem. Można się ze mną kontaktować poprzez maila dereweda@motocaina.pl.
Pozdrawiam
Anonymous - 5 marca 2021
Zdecydowanie zgadzam się z autorką. Tekst ewidentnie nie jest ani porównaniem cen czy właściwości, ani też artykułem sponsorowanym żadnej z firm produkującej takowe opony. Twój kometarz też można by było skrócić do: „trolololooo” 😉
Anonymous - 5 marca 2021
Kobieta pisze techniczny artykuł – marzenia, a to a tamto, na koniec okazuje się że w artykule nie ma kompletnie nic, żadnych konkretów – mogłaś napisać tak: 'chcesz jeździć w zimie, kup zimówki’
Anonymous - 5 marca 2021
Kobieta pisze techniczny artykuł – marzenia, a to a tamto, na koniec okazuje się że w artykule nie ma kompletnie nic, żadnych konkretów – mogłaś napisać tak: 'chcesz jeździć w zimie, kup zimówki’