Euro NCAP 2023 rozbija samochody. Chińskie auta na szczycie listy
Goście z Euro NCAP to specjaliści w rozbijaniu samochodów. Robią to jednak w słusznej sprawie, bo badają ich bezpieczeństwo. Wyniki ostatnich testów Euro NCAP 2023 mówią jedno - chińskie auta są coraz lepsze.
Testy Euro NCAP mają za zadanie sprawdzić bezpieczeństwo nowych modeli. Znany system gwiazdek to wskazówka dla klientów, czy auto które chcą kupić jest bezpieczne i spełnia normy zderzeniowe. W edycji Euro NCAP 2023 przebadało aż 17 modeli, w tym aż 10 pochodzących z Chin.
Euro NCAP 2023 – 9 na 10 modeli z Chin z kompletem gwiazdek
Jeśli jeszcze ktoś myśli, że chińskie samochody to tanie plastikowe wozidełka, niech lepiej spojrzy na poniższe oceny. Aż 9 na 10 modeli z Państwa Środka uzyskało maksymalną ocenę – 5 gwiazdek.
Honoru Europy bronili BMW Serii 5, Mercedes-EQ EQE SUV oraz VW ID.7. Pozostałe rozbite modele pochodzą z Japonii (Honda ZR-V oraz Lexus RZ) oraz Korei (Hyundai Kona, Kia EV9).
BMW Serii 5
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 86 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
BYD SEAL-U
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 77 proc.
BYD TANG
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 73 proc.
Honda ZR-V
- Wynik całościowy: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 68 proc.
Hyundai Kona
- Wynik całościowy: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.
- Systemy wsparcia: 60 proc.
Kia EV9
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
- Systemy wsparcia: 83 proc.
Mercedes-EQ EQE SUV
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
smart #3
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
VinFast VF8
- Wynik ogólny: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 77 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
VW ID.7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 80 proc.
XPENG G9
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
BYD Dolphin
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 85 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
BYD SEAL
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
XPENG P7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
Lexus RZ
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
NIO EL7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
NIO ET5
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: