Euro NCAP 2023 rozbija samochody. Chińskie auta na szczycie listy
Goście z Euro NCAP to specjaliści w rozbijaniu samochodów. Robią to jednak w słusznej sprawie, bo badają ich bezpieczeństwo. Wyniki ostatnich testów Euro NCAP 2023 mówią jedno - chińskie auta są coraz lepsze.
Testy Euro NCAP mają za zadanie sprawdzić bezpieczeństwo nowych modeli. Znany system gwiazdek to wskazówka dla klientów, czy auto które chcą kupić jest bezpieczne i spełnia normy zderzeniowe. W edycji Euro NCAP 2023 przebadało aż 17 modeli, w tym aż 10 pochodzących z Chin.
Euro NCAP 2023 – 9 na 10 modeli z Chin z kompletem gwiazdek
Jeśli jeszcze ktoś myśli, że chińskie samochody to tanie plastikowe wozidełka, niech lepiej spojrzy na poniższe oceny. Aż 9 na 10 modeli z Państwa Środka uzyskało maksymalną ocenę – 5 gwiazdek.
Honoru Europy bronili BMW Serii 5, Mercedes-EQ EQE SUV oraz VW ID.7. Pozostałe rozbite modele pochodzą z Japonii (Honda ZR-V oraz Lexus RZ) oraz Korei (Hyundai Kona, Kia EV9).
BMW Serii 5
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 86 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
BYD SEAL-U
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 77 proc.
BYD TANG
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 73 proc.
Honda ZR-V
- Wynik całościowy: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 68 proc.
Hyundai Kona
- Wynik całościowy: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.
- Systemy wsparcia: 60 proc.
Kia EV9
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
- Systemy wsparcia: 83 proc.
Mercedes-EQ EQE SUV
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
smart #3
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
VinFast VF8
- Wynik ogólny: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 77 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
VW ID.7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 80 proc.
XPENG G9
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
BYD Dolphin
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 85 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
BYD SEAL
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
XPENG P7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
Lexus RZ
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
NIO EL7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
NIO ET5
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
Najnowsze
-
Policjant zmierzył mi radarem ujemną prędkość. Muszę przyjąć mandat, czy nie?
Kwestionowanie pomiarów prędkości wykonanych przez policjantów jest możliwe, ale trzeba mieć do tego twarde podstawy oraz odpowiednie dowody na zaistniałe nieprawidłowości. Czy jedną z nich jest wynik pomiaru radaru, pokazujący ujemną prędkość? -
Dopisali ci kod 01.06 do prawa jazdy? Wysoki mandat to najmniejszy problem
-
Masz samochód z nowoczesnymi klamkami? Lepiej woź ze sobą duży młotek
-
Nowe odcinki The Grand Tour jednak powstaną! Ale nie ma powodów do (dużej) radości
-
Przechodniu, weź cegłę i postrasz kierowcę. Specjalna akcja była tak głupia, że aż głupia
Zostaw komentarz: