Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna – bardzo mocna hybryda plug in z zasięgiem do 57 km!

Niemiecki producent zgodnie z założeniami poszerza zelektryfikowaną rodzinę modeli i wprowadza nową hybrydę plug in - limuzynę BMW 545e xDrive. Sześciocylindrowy rzędowy silnik, zasięg prawie do 60 km i sportowy "warkot" - brzmi kusząco, nieprawdaż?

Nowe modele hybrydowe plug-in BMW 530e napędza układ BMW eDrive najnowszej generacji w połączeniu z czterocylindrowym silnikiem benzynowym. Od lipca 2020 r. w ofercie jest nowe BMW 530e Limuzyna oraz nowe BMW 530e xDrive Limuzyna.

BMW 545e xDrive Limuzyna napędza synchroniczny silnik elektryczny o mocy 109 KM połączony z wydajnym, sześciocylindrowym rzędowym silnikiem benzynowym z BMW TwinPower Turbo o mocy 286 KM, co daje łączną moc 394 KM. 

Moc przenoszona jest przez 8-stopniową skrzynię Steptronic i rozdzielana adaptacyjnie na wszystkie koła przez inteligentny napęd BMW xDrive. Maksymalny systemowy moment obrotowy wynosi 600 Nm. Prędkość maksymalna to 250 km/h, a w trybie elektrycznym 140 km/h. Nowe BMW 545e xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,7 s. Zasięg w trybie czysto elektrycznym wynosi do 57 km. 

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

Najnowszy model hybrydowy plug-in BMW serii 5 wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy 400 V umieszczony pod tylną kanapą w sposób niezajmujący wiele miejsca. Przy pojemności bagażnika wynoszącej 410 litrów możliwości transportowe BMW 545e xDrive są tylko nieznacznie mniejsze, niż w przypadku wersji benzynowej czy wysokoprężnej.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

BMW 545e xDrive oferuje wiele sposobów zarządzania energią. Naciśnięcie odpowiedniego przycisku na konsoli środkowej umożliwia wybranie różnych trybów jazdy, które po części można dostosować do własnych preferencji.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

Standardowym ustawieniem jest tryb Hybrid, który zapewnia zrównoważoną pracę i inteligentną interakcję pomiędzy silnikiem spalinowym i elektrycznym. W menu iDrive jako ustawienie domyślne można też wybrać tryb Electric.

W trybie Hybrid działa przede wszystkim silnik elektryczny, silnik spalinowy włącza się tylko przy wyższych obrotach lub mocniejszym naciśnięciu pedału gazu. 

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

Z kolei tryb Electric umożliwia jazdę bez lokalnej emisji spalin na dystansie do 57 km i z prędkością do 140 km/h. W trybie SPORT silnik elektryczny wspomaga sześciocylindrowy silnik benzynowy, zapewniając maksymalną moc systemową 394 KM. Tryb skonfigurowany jest do dynamicznej jazdy, a zmiana biegów odbywa się w sportowy sposób.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

Funkcja BMW eDrive Zone umożliwia automatyczne przełączanie napędu na tryb elektryczny przy wjeździe do miejskiej strefy ekologicznej i innych określonych obszarów w miastach.

Ponadto jazda bez lokalnej emisji spalin hybrydą plug-in BMW jest nagradzana unikalnym na skalę światową programem bonusowym BMW Points.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

System nawigacyjny wyświetla nie tylko stacje benzynowe, ale także publiczne stacje ładowania. Przy wyborze stacji ładowania kierowca otrzymuje oprócz informacji o przewidywanej dostępności również rekomendacje pobliskich restauracji lub kawiarni. Ponadto BMW umożliwia klientom BMW Charging rezerwowanie z pojazdu przystosowanej do tego stacji ładowania na określony czas.

Nowe BMW 545e xDrive Limuzyna

Najnowsze

Caravans Salon Poland 2020 – znamy pierwsze szczegóły targów!

Caravans Salon Poland 2020 rozpocznie się już 2 października w Poznaniu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich i potrwa przez 3 dni. Przygotowania do tej prestiżowej imprezy nabierają rozpędu. Organizatorzy podkreślają duże zainteresowanie ze strony wystawców oraz uczestników Ogólnopolskiego Zlotu Caravaningowego.

Wszystko wskazuje na to, że również w tym roku, w Poznaniu spotkają się wszyscy najważniejsi przedstawiciele branży caravaningowej w Polsce. Swój udział potwierdzili między innymi: Grupa CarGO, Grupa Elcamp czy też Centrum Campingowe Kutno, a co za tym idzie, można się spodziewać prezentacji oferty najważniejszych marek w świecie caravaningu. Sama Grupa CarGO ma ich w ofercie aż 8. Nie zabraknie, więc nowości 2020 od Frankii, Hobby, Hymera, Adrii czy Challengera. 

Jesienne targi to doskonała okazja do podsumowania sezonu oraz prezentacji premier na 2021 rok. Na poprzedniej edycji Caravans Salon wystawcy zaprezentowali 7 nowych pojazdów, w tym, udanym dla branży roku można spodziewać się ich jeszcze więcej. 

Caravans Salon Poland 2020 - znamy pierwsze szczegóły targów!

Wystawcy są bardzo zainteresowani, aby w tym wyjątkowo udanym sezonie pokazać się na targach, zaprezentować nowości oraz zapowiedzieć kolejne modele na rok 2021. Jesienny termin targów jest dobrą okazją na podsumowanie tego roku i planowanie kolejnego. Z doświadczenia widzimy, że wielu klientów właśnie w tym czasie decyduje się na zakup wymarzonego kampera lub przyczepy. – podkreśla Dyrektor Targów Caravans Salon 2020 Marta Szydłowska. 

Organizatorzy podkreślają również, że wiele modeli, które planowo miały być pokazane podczas Poznań Motor Show w czerwcu, zostanie zaprezentowanych właśnie podczas jesiennej edycji Caravans Salon.

W tej edycji organizatorzy chcą powołać do życia specjalną Strefę RETRO, gdzie właściciele zabytkowych czy unikatowych przyczep i kamperów, będą mogli zaprezentować swoje pojazdy szerszej publiczności. Właściciele takich „perełek” mogą zgłaszać się bezpośrednio do organizatorów by ustalić szczegóły ekspozycji swojego pojazdu.

Caravans Salon Poland 2020 - znamy pierwsze szczegóły targów!

W tym roku organizator wprowadził również nowe warianty biletów na targi, takie jak bilet dla dziecka, czy możliwość zakupu dwudniowego karnetu. Dodatkowo z okazji zbliżającego się święta Wojska Polskiego, została uruchomiona promocja, w której bilety na wydarzenie są tańsze o 30 lub 50% w zależności od wariantu (od 13 do 17 sierpnia) – więcej szczegółów na stronie www.caravanssalon.pl.

Ważnym elementem targów w Poznaniu jest Ogólnopolski Zlot Caravaningowy, na który w tym roku zjedzie ponad 150 ekip z całego kraju. Parcele na Zlot Caravaningowy wciąż są dostępne i cieszą się dużym zainteresowaniem.

Miejsca na XI Ogólnopolski Zlot Caravaningowy szybko się kończą. Obserwujemy wzrost zainteresowania i duży entuzjazm ze strony zlotowiczów. Ta edycja zlotu będzie większa, ale z zachowaniem wszelkich wymaganych środków bezpieczeństwa. Takich jak poszerzone alejki między kamperami, czy punkty dezynfekcyjne dla uczestników. 

Cały czas rośnie też lista naszych gości, podróżników, blogerów i ludzi związanych z branżą, którzy zaprezentują swoje prelekcje podczas targów. W efekcie współpracy ze społecznością i stowarzyszeniami, planujemy też wystawę zdjęć z podróży czy dedykowane warsztaty. Wciąż pojawiają się nowe pomysły, a my staramy się je wcielać w życie. 

Caravans Salon Poland 2020 - znamy pierwsze szczegóły targów!

Tegoroczne imprezy targowe, to również wyzwanie ze względu na dodatkowe środki bezpieczeństwa, jakie są wymagane przez Głównego Inspektora Sanitarnego. Międzynarodowe Targi Poznańskie są w tej materii wzorem dla innych organizatorów, spełniając wszystkie narzucone wymogi a nawet dodając swoje rozwiązania rozszerzające te wymogi. Na MTP od lipca z powodzeniem organizuje się coraz większe imprezy dla szerokiej publiczności. 

Chcemy, aby nasi goście czuli się tu bezpiecznie i czerpali jak najwięcej przyjemności z imprezy, na która przychodzą. Obecnie obowiązuje nas limit 2,5 m2 na uczestnika, ponadto poszerzamy dodatkowo alejki między wystawcami, przy wejściu na targi korzystamy z kamer termowizyjnych i mierzymy temperaturę uczestników, na terenie targów przestrzegamy też nakazu zakrywania ust i nosa, bilety na imprezy są natomiast dostępne tylko online. – podkreśla Dyrektor Dariusz Wawrzyniak z Międzynarodowych Targów Poznańskich.   

 

Najnowsze

Nowa strefa rozrywki w Energylandii – autodrom i szybki rollercoaster dla miłośników wrażeń!

Specjalna strefa Moya Formuła w Energylandii została oficjalnie otwarta. Od dziś goście największego w Polsce parku rozrywki mogą korzystać m.in. z superszybkiego roller coastera, autodromu i wielu innych atrakcji.

Główną atrakcją strefy Moya Formuła jest Roller Coaster o tej samej nazwie. Jest to innowacyjny Launched Coaster z wyrzutem magnetycznym. Przyspieszenie na tej kolejce jest ogromne – potrafi się rozpędzić do 100 km/h w zaledwie 2-3 sekundy. Jest to przejażdżka dla ludzi spragnionych wyjątkowych doznań – przeciążenia wynoszą od -1 do 4,5 g.

Nowa strefa rozrywki w Energylandii - autodrom i szybki rollercoaster dla miłośników wrażeń!

Kolejka, jak i wszystkie inne atrakcje w Energylandii spełniają najwyższe standardy bezpieczeństwa. Co więcej, według statystyk i najczęściej pojawiających się komentarzy na facebooku Energylandii to właśnie ten Roller Coaster jest idealny dla całych rodzin! Zarówno dla młodzieży jak i dorosłych!

Oprócz tego, goście strefy Moya Formuła mogą skorzystać z klasycznego autodromu. Moya Formuła Autodrom to popularne samochodziki dla wszystkich, zarówno osób dorosłych, jak i młodszych dzieci. Główną atrakcją jest zderzanie się z innymi pojazdami i wyścigi.

Nowa strefa rozrywki w Energylandii - autodrom i szybki rollercoaster dla miłośników wrażeń!

Dzięki specjalnym pasom przejazd jest w pełni bezpieczny. To jednak nie wszystko. Kolejną atrakcją jest Moya Planetarium,  które oferuje kilkunastominutowe seanse o ciekawej – zwłaszcza dla młodzieży jak również dorosłych – tematyce. Klimatyzowana, przestronna sala, z wygodnymi fotelami sprawi,  że “podróż w kosmos” będzie jeszcze przyjemniejsza.

W strefie Moya Formuła znajdują się trzy punkty gastronomiczne, w tym Pit Stop Zapiekanki oraz  Crazy Bubble. Głównym punktem będzie Moya Formuła Restaurant – jedna z trzech największych restauracji w Parku Rozrywki Energylandia. 

 

Najnowsze

Jazda z odpowiednią prędkością – co to znaczy w praktyce?

Niedostosowanie prędkości do warunków ruchu jest najczęstszą przyczyną wypadków drogowych ze skutkiem śmiertelnym z winy kierujących. Wielu kierowców uznaje, że odpowiednia prędkość to taka, którą na danym odcinku dopuszczają przepisy. A jak jest w rzeczywistości?

Czy jeżeli na danym odcinku maksymalna dozwolona prędkość wynosi 70 km/h, to właśnie tyle powinien pokazywać nasz licznik? Niekoniecznie. Kierowca ma obowiązek przestrzegać przepisów drogowych, ale jednocześnie zachować zdrowy rozsądek i dostosować prędkość do panujących warunków. Nieprzestrzeganie tej zasady przez kierowców w 2019 r. przyczyniło się do śmierci aż 770 osób – to ponad 1/3 wszystkich ofiar śmiertelnych wypadków drogowych z winy kierujących pojazdami.

Niebezpieczna pogoda
Bardzo ważne jest dostosowanie prędkości do panujących warunków atmosferycznych. Wilgotna, śliska nawierzchnia czy widoczność ograniczona z powodu mgły lub deszczu powinna skłonić każdego kierowcę do zdjęcia nogi z gazu. W przeciwnym razie kierujący może zbyt późno zareagować na nagłe zagrożenie na drodze – mówią trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Duży ruch? Nie szarżuj!
Rozwinięcie prędkości dopuszczonej przez przepisy może uniemożliwiać również duże natężenie ruchu. Z tego powodu na autostradzie w niektórych sytuacjach nie będzie można jechać z prędkością 140 km/h. Jeżeli miałoby to prowadzić do niezachowania bezpiecznego odstępu od poprzedzającego pojazdu lub niebezpiecznego wyprzedzania, zdecydowanie lepiej zdjąć nogę z gazu.

Droga drodze nierówna…
Kierowca powinien zwracać również uwagę na stan nawierzchni, a także kształt drogi. Koleiny czy ostry zakręt to znak, że należy zwolnić. Uważać trzeba też na wąskiej drodze, gdy istnieje ryzyko, że będzie nam trudno minąć się z samochodem jadącym z naprzeciwka – mówi Krzysztof Peła, ekspert Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault.

Czym jedziesz?
Nie każdym pojazdem możemy poruszać się równie szybko. Im większy i cięższy pojazd, tym większą ostrożność należy zachować. Latem wiele osób przemieszcza się kamperami, przewozi na dachu rowery czy po prostu prowadzi samochód obciążony bagażami. W takiej sytuacji dobierając prędkość, trzeba pamiętać o wydłużeniu naszej drogi hamowania i gorszych właściwościach aerodynamicznych pojazdu.

Osobista dyspozycja kierowcy
Każdorazowo przed ruszeniem w drogę kierowca powinien ocenić, czy jest w stanie prowadzić samochód. Czynniki ryzyka to np. choroba czy przyjmowanie niektórych leków. Czasem z konieczności prowadzimy samochód, na przykład będąc pod wpływem silnych emocji czy zmęczeni upalnym dniem. W takiej sytuacji prędkość, z którą się poruszamy, powinna uwzględniać nasze słabsze samopoczucie. Nie należy również przeceniać swoich umiejętności – kierowcy z małym doświadczeniem lub ci, którzy usiedli za kierownicą po długiej przerwie, powinni zachować szczególną ostrożność. 

Zbyt wolno – też źle
Jednocześnie należy pamiętać, że prędkość, z jaką się poruszamy, nie powinna znacząco odbiegać od dozwolonej na danym odcinku, jeżeli nie występują jakieś szczególne okoliczności, które by to uzasadniały. W przeciwnym razie możemy wpływać na zaburzenie płynności ruchu oraz skłaniać innych kierujących do ryzykownego wyprzedzania czy bardziej agresywnej jazdy.

 

Najnowsze

Red Bull Enduro Liga wystartowała. Taddy Błażusiak ogłosił pierwsze zadanie!

Nagraj swój podjazd i walcz o pierwsze ligowe punkty! Od 12 sierpnia do 16 września, co środę, uczestnicy Red Bull Enduro Ligi będą poznawać kolejne zadania wyznaczane przez Tadeusza Błażusiaka.

Dzięki nagraniom ich wykonania mogą oni punktować w tabeli i dostać się do finału na żywo. To pierwsza taka impreza dla pasjonatów motocyklowego enduro łącząca video rywalizację online z prawdziwą jazdą. Wejdź do gry jako zawodnik lub kibic i walcz o cenne nagrody na redbull.pl/enduroliga
 
Od momentu ogłoszenia zadania poszczególnej rundy Red Bull Enduro Ligi (środa godz. 12) uczestnicy mają 6 dni na przesłanie filmiku z jego zaliczeniem. Nagranie wykonane telefonem lub kamerą nie może być edytowane, musi być na nim widoczna cała sylwetka zawodnika i ma trwać nie dłużej niż 60 sekund. Każdy rider może wrzucić tylko jedno video na rundę.

Red Bull Enduro Liga wystartowała. Taddy Błażusiak ogłosił pierwsze zadanie!

– Zadania nie są mega trudne! Niezwykle ważna będzie kreatywność i systematyczność ich wykonywania. Pamiętajcie, nie wstydźcie się i wysyłajcie swoje przejazdy. Nie ważne na jakim etapie przygody z enduro jesteście. Chcę zobaczyć jak jeździcie! – mówi Taddy.

W pierwszej rundzie śmiałkowie muszą wykonać dowolny podjazd będący nieodłącznym elementem jazdy w terenie. Jury dowodzone przez Taddy’ego Błażusiaka będzie kierowało się szerokimi kryteriami pozwalającymi na wyrównaną rywalizację profesjonalistom i amatorom. Ocenie zostaną poddane technika jazdy i styl, ale również trudność wybranej przeszkody i kreatywność w jej pokonaniu.

Red Bull Enduro Liga wystartowała. Taddy Błażusiak ogłosił pierwsze zadanie!

Co tydzień na uczestników czeka pula nagród o łącznej wartości 70 000 zł. Regularną szansę na zdobycie m.in.: kamer GoPro, zagarków Garmina, gogli Scotta i voucherów do Fox’a, mają zawodnicy wyłonieni przez jury, ulubieńcy publiczności i najbardziej zaangażowani kibice, którzy codziennie mogą głosować na najlepsze ich zdaniem klipy.

Sportową kulminacją zmagań Red Bull Enduro Ligi będzie jednak finał na żywo wstępnie zaplanowany na 17 października 2020 roku. Zakwalifikują się do niego uczestnicy z największym dorobkiem punktowym zgromadzonym podczas sześciu rund w fazie internetowej. Czołówka tabeli spotka się na specjalnym torze, by rywalizować o tytuł największego kozaka enduro i wymarzony trening 1 na 1 z Tadkiem Błażusiakiem.

Rywalizacja trwa na redbull.pl/enduroliga

Najnowsze