Ducati Panigale 1299 – mocniej, szybciej, nowocześniej

Bolońscy projektanci Ducati nie patrzą zniechęceni na rozwijającą się konkurencję. Gdy pracują nad nowym modelem, to wiadomo, że nie będzie to maszyna, obok której przejdziemy obojętnie. Tak również jest w przypadku nowego Ducati Panigale 1299. Oko na czerwonej strzale na pewno każdy zawiesi na dłużej.

O najnowszym Ducati Panigale pisałyśmy podczas premiery tego motocykla na targach EICMA – tu.

Słysząc o włoskich pojazdach wszelkiego rodzaju, od razu na myśl nasuwa się olśniewający wygląd maszyny. W przypadku nowego, włoskiego projektu, nie tylko estetyka karoserii rzuci nas na kolana. Nowy motocykl, to zupełnie nowa pojemność i moc silnika. Panigale nie będzie już kojarzyć się nam z oznaczeniem 1199. Pojemność jednostki napędowej w świeższym modelu to 1285 cm³. Większa pojemność oczywiście równa się większej mocy. A ta podawana przez producenta wynosi 205 KM i osiągana jest przy 10500 obr/min. Z kolei maksymalny moment obrotowy ma osiągać 144,6 Nm przy 8750 Nm. Nie tylko jednak osiągi mogą zadziwić, ale i pozostałe udoskonalenia. Tylne zawieszenie zostało tak skonstruowane, by uzyskać lepszą przyczepność opony. Również kąt główki ramy został zredukowany o pół stopnia dla lepszego prowadzenia się pojazdu i łatwiejszego pokonywania zakrętów. Wersja S wyposażona jest w dodatkowe udoskonalenia. Ma inteligentne zawieszenie Öhlins Smart EC, które zbiera informacje dotyczące charakteru jazdy i odpowiednio się dostosowuje do warunków. Przykładowo, podczas hamowania – utwardza się, podczas przyspieszania – staje się bardziej miękkie.

Kupujesz nowe Porsche? Możesz śledzić jak powstaje Twój samochód

Mamy jednak nie tylko suche dane, dotyczące tej maszyny, ale i relację oficjalnego kierowcy testowego fabryki Ducati – Alessandro Valia – z pierwszych jazd tym motocyklem na torze.

Przeczytaj także o prezentacji Ducati Scrambler, która miała miejsce w Warszawie.

W związku ze swoją pracą marzeń miał on przyjemność testować nową maszynę na torze w Mugello, na którym odbywają się między innymi wyścigi MotoGP. Alessandro, po jazdach próbnych, jest zachwycony maszyną. Jak podkreśla nastawiał się, że największe wrażenie zrobi na nim moc motocykla. Ostatecznie jednak motocykl zaskoczył go dobrym czasem przejazdu, jaki udało się uzyskać na tym sprzęcie. Jego wynik to 1’55″3, co jest naprawdę niezłym osiągnięciem, biorąc pod uwagę, że jest to pojazd dopuszczony do ruchu ulicznego. Kierowca bardzo zadowolony jest również z poprawek w geometrii ramy i zawieszenia wersji S.

Zdjęcia ze słynnej sesji zdjęciowej z rozebranymi mężczyznami przy Ducati pod nazwą Ducati Manigale zobaczysz tu.

U włoskich konstruktorów piękno i moc z reguły idą w parze. W wypadku Ducati Panigle 1299 bolońscy konstruktorzy po raz kolejny nas nie zawiedli. Ten jednoślad czarować ma nie tylko przechodniów, ale i kierowców.

Dowidz się więcej również o nowym Ducati Diavel.

Najnowsze

Ewa Pertyńska

Chrzest bojowy Forda – film

Nowe samochody są projektowane z myślą o jak największej grupie odbiorców. Tym samym są przygotowywane do najróżniejszych warunków i temperatur - od tych panujących na pustyni, do tych na kole okołobiegunowym. Jak z takim wyzwaniem radzi sobie Ford, pokazuje poniższy film.

Choć najlepszym świadectwem wytrzymałości samochodu na warunki atmosferyczne jest jego zachowanie w praktyce, w trakcie codziennego użytku, producenci dokładają starań, by zmaksymalizować skuteczność swych testów przedprodukcyjnych. Ford ma specjalne pomieszczenia, które idealnie sprawdzają się w tej roli. Technologia użyta w takim miejscu pozwala na regulowanie temperatury od -40 stopni Celsjusza aż do 55 stopni Celsjusza. Rozstrzał jest ogromny, przez co uzyskuje się wręcz ekstremalne warunki. Klimatyczna Komnata, jak nazywa się to pomieszczenie w Fordzie, umożliwia nie tylko zabawę w zamrażanie i podgrzewanie samochodów. Auto może zostać sprawdzone w warunkach typowych dla ostrej zimy, może się zetknąć ze śnieżycą w towarzystwie ujemnych temperatur.

Dzięki technologii użytej w tej sali istnieje możliwość regulacji ciśnienia, wykreowania warunków odpowiadających tym, na poziomie nawet ok. 3658 m n.p.m., czy w drugą stronę – ok. 85 m p.p.m. Wiatr w tym pokoju może wiać z prędkością 150 mil na godzinę (241,40 km/h)!

Samochód może być sprawdzony nawet pod kątem wytrzymałości na różny stopień wilgotności lub bliskość słońca. Dzięki tym rozwiązaniom inżynierowie mają możliwość odnaleźć błędy konstrukcyjne mające kluczowe znaczenie w różnych warunkach.

https://www.youtube.com/watch?v=neGruaP7I7o

 

Najnowsze

Mai-Lin – blond stunterka w blasku różu

Niech nie zmyli Was złocisty kolor włosów i uśmiechnięta buzia. Mai-Lin nie ma nic wspólnego ze stereotypową, mało rozgarniętą blondynką. Dziewczyna naprawdę ma talent.

Mai-Lin ma 29 lat i urodziła się w Hamburgu (Niemcy). Jej życiorys nie rozpoczyna się tak, jak większości wybitnych zawodników czy stunterów. Nie zaczęła swojej przygody z motocyklami jako maluch. Prawo jazdy kategorii A zrobiła dopiero w wieku lat 20. Jak sama mówi, wtedy jeszcze nie próbowała sztuczek czy widowiskowych tricków, a jeździła „normalnie”. Wszystko jednak się zmieniło, gdy wzięła udział w motocyklowej imprezie, która oczarowała ją pokazami kaskaderskimi. To właśnie wtedy poczuła, że musi rozwinąć swoje umiejętności motocyklowe i spróbować czegoś nowego, bardziej ekstremalnego. Wstępem do stuntu okazał się kurs jazdy na jednym kole, w którym zdecydowała się wziąć udział. Warsztaty te trwały dwa dni, a udział w nich brało oprócz niej dziesięciu facetów. Kurs ukończyła z niezłymi wynikami i sercem już totalnie zarażonym stuntem.

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Zakręcona kaskaderskimi popisami zdecydowała, że brnie dalej w tym kierunku. Przystosowała do wyczynów swoją Hondę CB500 i codziennie trenowała, by opanować tricki do perfekcji. Już po roku treningów, wzięła udział w pokazie. Z czasem hobby ambitnej dziewczyny stało się pracą zarobkową. Dołączyła do zespołu kaskaderów i wzięła udział w produkcji filmowej. Obecnie wciąż otrzymuje nowe zlecenia i występuje w niebezpiecznych scenach przed kamerami. Praca na planie nie spowodowała jednak, że przestała pokazywać się na imprezach z udziałem stunterów. Wciąż daje pokazy, a zakres miejsc, w których się pojawia, wciąż się powiększa. Poza Niemcami mogliśmy już ją zobaczyć m.in. w Irlandii, we Włoszech, w Portugalii i Luksemburgu. Widzowie wszystkich narodowości zawsze są zachwyceni jej występami.

BMW wspiera ratowników GOPR. Właśnie ruszyła akcja #jestemzgor

Talent dziewczyny potwierdza zainteresowanie wielu marek, pragnących popularyzacji ich logo przy okazji pokazów. Podpisała już kontrakty na reklamy odzieży motocyklowej, opon czy akcesoriów.

Biorąc po uwagę, że zdolna Mai-Lin występuje już nie tylko w rodzimych Niemczech, ale i w innych krajach Europy, mamy nadzieję, że wkrótce będziemy mogli zobaczyć ją i podziwiać pokazy na żywo w Polsce.

Najnowsze

Crossover Jaguar F-Pace już w 2016 roku – film

Jaguar potwierdził dziś, że w 2016 roku wprowadzi do swojej oferty zupełnie nowy model pod nazwą Jaguar F-Pace z segmentu sportowych crossoverów.

Jaguar F-Pace ma łączyć przestronność wnętrza i wyjątkowe właściwości jezdne, z możliwością przewozu pięciu osób. Auto będzie należeć do segmentu sportowych crossoverów.  Ma być według producenta uosobieniem wszystkiego tego, co symbolizuje marka Jaguar: pięknej stylistyki, precyzyjnego prowadzenia, komfortu, luksusowego wykończenia wnętrza oraz najnowocześniejszej technologii.

– W 2015 roku będziemy świętować 80-lecie Jaguara. Rok rozpoczynamy od ogłoszenia naszego pierwszego w gamie, sportowego Crossovera, Zaprezentujemy samochód, który bazując na ideałach marki: Grace, Pace and Space (wdzięk, szybkość i przestrzeń) stanie się jednym z najbardziej innowacyjnych Jaguarów w historii. F-Pace rozpoczął właśnie program testów przed rozpoczęciem seryjnej produkcji w 2016 roku – oznajmił Andy Goss, Dyrektor Sprzedaży Jaguar Land Rover.

– Nasz samochód koncepcyjny C-X17 spotkał się w ubiegłym roku z tak niebywale przychylnym przyjęciem, że po prostu musieliśmy go wprowadzić do seryjnej produkcji. Jaguar F-Pace, inspirowany modelem F-Type, stanowi doskonale przemyślaną mieszankę stylu, osiągów i codziennej praktyczności. Oferuje wyjątkowe połączenie stylistyki nadwozia inspirowanej samochodami sportowymi Jaguara z pięknie komponującym się praktycznym, przestronnym i luksusowym wnętrzem. F-Pace to nasz rodzinny samochód sportowy – powiedział Ian Callum, Design Director Jaguar.

F-Pace będzie produkowany w Solihull, w Wielkiej Brytanii.

Kolejne informacje na temat całkowicie nowego modelu F-Pace zostaną ujawnione jeszcze w tym roku.

Najnowsze

Ewa Pertyńska

BMW M4 vs. BMW i8 – które auto wygra? Film

Walka pomiędzy dwoma modelami BMW: i8 oraz M4, odbyła się na torze Castle Combe. Bardzo odmienne technologicznie, ale jednocześnie bardzo podobne charakterem samochody stanęły w szranki. Które wygrało wyścig?

Jakiś czas temu BMW i8 i BMW M4 zmierzyły się w wyścigu typu drag race. Wiele osób stwierdziło jednak, że wynik był niemiarodajny – M4 wyposażone było w sześciobiegową, manualną skrzynię biegów, która – według niektórych – spowolniła samochód. Nie da się ukryć, że nie jest prostą sprawą opanować samochód napędzany przez 431 KM i momencie obrotowym wynoszącym 550 Nm w sposób, by osiągnął swoje najlepsze wyniki, czyli 4,3 sekundy od 0 do 62 mil na godzinę (0 do 99,8 km/h – uznajmy, że w przybliżeniu już jest do wartość osiągana do setki). Po drugiej stronie barykady stał BMW i8, wyposażony w półtoralitrowy, trzycylindrowy, turbodoładowany silnik generujący moc 231 KM, współpracujący z silnikiem elektrycznym wytwarzającym 131 KM, co w efekcie daje 362 KM oraz moment obrotowy o wartości 570 Nm. Przyspieszenie? 4,4 sekundy do setki. W teorii samochody powinny iść łeb w łeb…

A w rzeczywistości wyglądało to tak.

Steve Sutcliffe postanowił sprawdzić obydwa samochody osobiście i szybko zdał sobie sprawę, że i8 nie ma szans przy dużo silniejszym M4. Wbrew pozorom nie spowodowało to, że Sutcliffe bardziej polubił emczwórkę – to i8 dostało opinię auta spełniającego wymagania Steve’a. Poniższy film pokazuje, dlaczego mimo lepszych osiągów przegranego, kierowca bardziej polubił hybrydę.

Najnowsze