Euro NCAP 2023 rozbija samochody. Chińskie auta na szczycie listy
Goście z Euro NCAP to specjaliści w rozbijaniu samochodów. Robią to jednak w słusznej sprawie, bo badają ich bezpieczeństwo. Wyniki ostatnich testów Euro NCAP 2023 mówią jedno - chińskie auta są coraz lepsze.
Testy Euro NCAP mają za zadanie sprawdzić bezpieczeństwo nowych modeli. Znany system gwiazdek to wskazówka dla klientów, czy auto które chcą kupić jest bezpieczne i spełnia normy zderzeniowe. W edycji Euro NCAP 2023 przebadało aż 17 modeli, w tym aż 10 pochodzących z Chin.
Euro NCAP 2023 – 9 na 10 modeli z Chin z kompletem gwiazdek
Jeśli jeszcze ktoś myśli, że chińskie samochody to tanie plastikowe wozidełka, niech lepiej spojrzy na poniższe oceny. Aż 9 na 10 modeli z Państwa Środka uzyskało maksymalną ocenę – 5 gwiazdek.
Honoru Europy bronili BMW Serii 5, Mercedes-EQ EQE SUV oraz VW ID.7. Pozostałe rozbite modele pochodzą z Japonii (Honda ZR-V oraz Lexus RZ) oraz Korei (Hyundai Kona, Kia EV9).
BMW Serii 5
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 86 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
BYD SEAL-U
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 77 proc.
BYD TANG
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 73 proc.
Honda ZR-V
- Wynik całościowy: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 79 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 68 proc.
Hyundai Kona
- Wynik całościowy: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 80 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 83 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 64 proc.
- Systemy wsparcia: 60 proc.
Kia EV9
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 84 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 76 proc.
- Systemy wsparcia: 83 proc.
Mercedes-EQ EQE SUV
- Wynik całościowy: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 90 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
smart #3
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 86 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 85 proc.
VinFast VF8
- Wynik ogólny: ★★★★☆
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 76 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 89 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 77 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
VW ID.7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 95 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 80 proc.
XPENG G9
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
BYD Dolphin
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 89 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 85 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
BYD SEAL
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 85 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 78 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
XPENG P7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 81 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 81 proc.
- Systemy wsparcia: 78 proc.
Lexus RZ
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 87 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 87 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 84 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
NIO EL7
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 80 proc.
- Systemy wsparcia: 79 proc.
NIO ET5
- Wynik ogólny: ★★★★★
- Bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 96 proc.
- Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.
- Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 83 proc.
- Systemy wsparcia: 81 proc.
Najnowsze
-
Stellantis podpadł studentce prawa, musi teraz zapłacić 35 mln zł!
Przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że zwykły konsument nie ma szans w starciu z ogromnymi koncernami. Pewna studentka prawa udowodniła jednak, że nawet z największymi można wygrać - wystarczy tylko odpowiednia znajomość przepisów. -
Kilka dni spóźnienia i zapłacisz ponad 9000 zł. Takie są nowe kary dla kierowców
-
Takiego prawa jazdy policjanci jeszcze nie widzieli. Kierowca przybył z przyszłości?
-
Podatek od samochodów spalinowych w Polsce. Jest decyzja Unii Europejskiej
-
Tysiące znaków znikają z polskich dróg. Takiej rewolucji jeszcze nie było
Zostaw komentarz: