VW Nils – auto, którym wszędzie zaparkujesz?

Zapowiada się ostra rywalizacja producentów samochodów w klasie małych, elektrycznych miejskich aut. Do ich grona dołączył VW, zapowiadając premierę nowego konceptu. Nils to kompaktowe, jednoosoowe auto, które wymaga bardzo mało miejsca w ruchu miejskim.

Nils zadebiutuje we Frankfurcie.
fot. VW

Chociaż na pierwszy rzut oka budzi wątpliwości, pojazd zaprojektowany jest po to, aby ułatwiać dojazd do pracy w realu. 3,04 metra długości, 1,39 metra szerokości i 1,20 metra wysokości to rzeczywiście niewiele, ale dlatego też auto przeznaczone jest wyłącznie dla jednej osoby.

Konstrukcja konceptu wykonana jest z aluminium, a jego masa to 460 kilogramów.

Wzrok przyciągają otwierane do góry drzwi typu gullwing oraz 17-calowe felgi aluminiowe i opony

o niskich oporach toczenia o wymiarach 115/80 z przodu i 125/80 z tyłu.

Silnik elektryczny o mocy 20 KM i 130 Nm momentu obrotowego umieszczony jest za plecami kierowcy. Według danych producenta Nils przyśpiesza do pierwszych 100 km/h w niecałe 11 sekund, a jego  prędkość maksymalną to 130 km/h.

Umieszczony również z tyłu akumulator pozwala na pokonanie około 65 km na pojedynczym ładowaniu, nie znamy póki co jego czasu ładowania.

 

 

 

 

Więcej informacji z pewnością uzyskamy podczas salonu samochodowego we Frankfurcie, gdzie Nils będzie musiał zmierzyć się z konkurencją między innymi Audi Urban i Smartem Forvision.

Najnowsze

Smart Forvision – koncept

Producent samochodów marki Smart nie próżnuje. Już na początku września podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie zaplanowano premierę konceptu Forvision, który będzie zapowiedzią nowej generacji Smarta Fortwo.

 

Smart Forvision.
fot. Smart

Prototyp jest odzwierciedleniem przyszłego kierunku designu marki. Jest również kopalnią nowych rozwiązań technologicznych, które mają być zastosowane w kolejnych modelach, nomen omen opracowanych we współpracy z BASF (największą na świecie firmą chemiczną).

I w tym momencie warto zauważyć, że koła koncepcyjnego Smarta ważą jedynie 3 kilogramy, ponieważ są wykonane z plastiku. Poza tym konstrukcja kabiny wykonana jest z włókna węglowego, które uzupełnia żywica epoksydową. Wszystko to wpłynęło na obniżenie wagi auta o 50% w porównaniu z konstrukcją stalową i 30% w porównaniu z aluminium.

 

Oczywiście Forvision ma elektryczny układ napędowy, a akumulator jest ładowany między innymi przez bateria słoneczna umieszczona na dachu.

Kolejna, trzecia już generacja Samrt Fortwo wjedzie na rynek najprawdopodobniej w przyszłym roku. I tu kolejna ciekawostka. Miejski Smart będzie oparty na nowej płycie podłogowej, powstałej we współpracy z zespołem Nissan-Renault, takiej samej jaka będzie wykorzystana w produkcji nowego Renault Twingo.

Najnowsze

Najstarszy na świecie Bentley sprzedany

90. lat temu warty 1150 funtów szterlingów pierwszy Bentley został sprzedany podczas aukcji zorganizowanej w trakcie konkursu elegancji w Pebble Beach za cenę 962 500 dolarów amerykańskich.

„Chassis number 3” z 1921 roku.
fot. Bentley

Pierwszym właścicielem tego wyjątkowego auta z oryginalnym poszyciem wykonanym z aluminium i mosiądzu był był Noel Van Raalte. Napędzany 3-litrowym silnikiem „Chassis number 3” z 1921 roku ma już wszystkie cechy wyróżniające do dziś brytyjską markę. Zobaczcie jak przebiegała aukcja tego niesamowitego samochodu:

Najnowsze

Testy Mazdy CX-5 – film

Mazdy CX-5 zadebiutuje podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Tymczasem mamy dla Was materiał filmowy z pierwszych testów CX-5 w Europie.

fot. Mazda

CX-5 to pierwszy model nowej generacji w gamie Mazdy, w którym połączono technologię SKYACTIV z motywem projektowym KODO. Zanim zadebiutuje we Frankfurcie zobaczcie jak CX-5 spisywała się podczas europejskich testów:

Najnowsze

Wyścigowy kurczak a’la WTCC

Dobry kierowca to najedzony kierowca - dlatego właśnie podczas wyścigów pracują specjalnie wyposażone kuchnie i kucharze, którzy potrafią zaserwować turbo-energetyczny posiłek w kilkadziesiąt sekund. Mamy dla Was super przepis prosto z mistrzowskiej kuchni WTCC.

„Wszystkie posiłki mają niski indeks glikemiczny, co oznacza, że ułożone są tak, by ciało jak najwolniej traciło energię. W zawodach wytrzymałościowych ma to kluczowe znaczenie” -opowiada MikeRaby.
fot. Chevrolet

To, że kierowcy muszą przestrzegać ścisłej diety i ćwiczyć według planów opracowywanych przez najlepszych dietetyków i trenerów nie jest żadną tajemnicą. David Alaria, dietetyk i osobisty trener Yvana Mullera obecnego mistrza świata WTCC potwierdza:

-Badania prowadzone przez FIA wykazują, że w trakcie wyścigu kierowcy tracą do 3 kilogramów wagi ciała i spalają tyle kalorii, co olimpijczyk w czasie triatlonu. Dlatego tak ważne jest, by spożywali posiłki bogate w minerały – sól i potas. Dieta jest dla kierowców kluczową kwestią także z innego względu – regulamin WTCC określa całkowitą wagę pojazdu, czyli samochodu wraz z kierowcą.

WTCC to jedna z najbardziej ekscytujących i wymagających serii wyścigów na świecie. Podczas sezonu zespoły odwiedzają 23 kraje od Dalekiego Wschodu przez Amerykę Południowa po Europę i za każdym razem zabierają ze sobą dosłownie… całą kuchnię. Przykładowo team Chevroleta podróżuje z ważącą 14 ton, w pełni wyposażoną profesjonalną kuchnią, z ogromną lodówką, kilkoma kuchenkami i pełnym oprzyrządowaniem.

Yvan Muller, mistrz świata WTCC, je lunch przed treningiem w Donington.
fot. Chevrolet

Co jedzą kierowcy?
Zazwyczaj na dwa dni przed wyścigiem sportowcy ładują baterie za pomocą bogatych w węglowodany makaronów, które dają im potężną dawkę energii i wytrzymałości. Bardziej profesjonalni kucharze przygotowują takie potrawy jak smażona ryba po jamajsku z ryżem, stek z tuńczyka czy też pierożki z dynią. Poza tym w menu w zależności od kraju, w którym rozgrywa się wyścig można również znaleźć hiszpańskie Tapas, włoskie Pollo alla Cacciatora (kurczak myśliwego) czy angielską pieczoną fasolkę. Aby uchronić zawodników przed sennością w kuchniach na stanowiskach technicznych serwowane są niewielkie, wysokokaloryczne posiłki, takie jak mix bananowy, suszone owoce czy owsianka (w La Mans śniadanie serwowane jest o 2 nad ranem, by pomóc ekipie przetrwać wczesnoporanne godziny).

W jaki sposób przygotowywane są posiłki?
To co jest jedną z najważniejszych rzeczy odnośnie przygotowania posiłków podczas imprez sportowych to czas, jaki musimy poświęcić na ich przygotowanie. Nie zapominajmy, że oprócz kierowców teamowa kuchnia musi zapewnić posiłek każdemu członkowi zespołu. Mike Raby z zespołu Chevroleta opowiada:
– W naszym świecie liczy się dosłownie każda sekunda. Ekipy spędzają większość dnia w warsztacie przy swoich samochodach, testując i przygotowując je do sesji treningowych lub wyścigów. Kierowcy muszą być gotowi do jazdy w każdej chwili, dlatego mamy w warsztacie na posterunku kucharza, który może przygotować im specjalny posiłek w niecałe 5 minut.
Sekretem każdego 5-minutowego posiłku jest dobre przygotowanie, dlatego podstawowe produkty, takie jak cebula, czosnek i inne warzywa są krojone kilka godzin wcześniej i trzymane w lodówce, tak by w razie potrzeby można było je w kilka sekund wrzucić na patelnię.

Czas to jednak nie jedyna przeszkoda do pokonania. Często kucharze muszą zmagać się również z różymi warunkami atmosferycznymi:
– Często problemem jest upał. Kiedy jesteśmy w Brazylii termometr kuchenny czasem pokazuje temperaturę powyżej 38ºC. W takich warunkach przygotowanie obiadu dla 200 osób to niezłe przeżycie, to tak jakbyśmy gotowali w saunie. – dodaje Mike.

Kucharz zespołu WTCC Chevroleta, Mike Raby.
fot. Chevrolet

Znając już realia wyścigowego zaplecza kuchennego proponujemy Wam samodzielne wykonanie jednej z popularnych i lubianych potraw według przepisu kucharza zespołu WTCC Chevroleta, Mike’a Raby’ego, którą na własne potrzeby nazwałyśmy „Wyścigowy kurczak a’la WTCC”:

Składniki:

  • 2 piersi kurczaka
  • 1 duża cebula
  • 2 duże marchewki
  • 1 małe opakowanie brokułów
  • 1 puszka kiełków fasoli
  • ½ cukinii
  • ½ puszki kukurydzy
  • ½ opakowani groszku cukrowego
  • Łyżka oliwy z oliwek
  • Łyżka wody lub rosołu z kury
  • 2 łyżki keczupu

Sposób przygotowania:

  1. Umyj i osusz piersi kurczaka, a następnie pokrój je na cienkie paski
  2. Umyj i posiekaj wybrane przez siebie warzywa na cienkie paski
  3. Kurczaka smaż przez 3 minuty w woku lub na dużej patelni, a następnie dodaj warzywa i smaż przez przez kolejne 2 minuty
  4. Dodaj rosół i keczup, gotuj na wolnym ogniu przez 1 minutę.
  5. Podawaj natychmiast z brązowym ryżem lub makaronem.

Życzymy smacznego!

Źródło: Chevrolet Poland

Najnowsze