Seat rozpoczął produkcję respiratorów. Pomoc dla szpitali w walce z koronawirusem
Seat wspiera hiszpańską służbę zdrowia, rozpoczynając w swoich zakładach w Martorell montaż automatycznych respiratorów. Do produkcji zostaną wykorzystane m.in. silniki samochodowych wycieraczek. Nowe urządzenie, składające się z ponad 80 elementów elektronicznych i mechanicznych, aktualnie poddawane jest szczegółowym procedurom atestującym.
W odpowiedzi na epidemię COVID-19 zespół 150 pracowników SEAT-a w ciągu jednego tygodnia stworzył 13 prototypów respiratora, który finalnie trafi do placówek medycznych.
Wszystkie osoby biorące udział w tym projekcie czują, że nasza wiedza i doświadczenie pozwolą na masową produkcję sprzętu ratującego życie – mówi Nicolás Mora odpowiedzialny za obszar produkcji w zakładach w Martorell. SEAT zaangażował się w szereg inicjatyw mających na celu zahamowanie rozprzestrzeniania się wirusa. Hiszpańska marka podjęła się produkcji materiałów i urządzeń, których zaczyna brakować w szpitalach.
Respirator z linii montażowej
Ostateczny prototyp respiratora, nazwany OxyGEN, powstał we współpracy z firmą Protofy.XYZ. Do jego montażu zostaną wykorzystane elementy samochodów produkowanych w Martorell, takie jak wałek główny skrzyni biegów czy zmodyfikowany silnik wycieraczek do szyb.
Dostosowanie linii montażowej, zwykle tworzącej samochodowe ramy pomocnicze, do produkcji respiratorów było czasochłonnym, skomplikowanym zadaniem, które wymagało zaangażowania pracowników z różnych działów zakładu. Udało nam się to w tydzień, co jest rekordem – podkreśla Sergio Arreciado odpowiedzialny za obszar inżynierii procesu w Martorell.
Na każdy wyprodukowany respirator składa się ponad 80 elementów elektronicznych i mechanicznych, które podlegają dokładnej kontroli jakości oraz sterylizacji UV. Nowy projekt respiratora jest obecnie poddawany testom umożliwiającym wykorzystanie sprzętu w szpitalach. Niezależnie od tego procesu trwa montaż kolejnych egzemplarzy urządzenia. Wyprodukowanie nowego modelu respiratora było możliwe dzięki solidarnej współpracy wielu przedsiębiorstw i instytucji. Zarząd SEAT-a chciałby podziękować w imieniu wszystkich pracowników zaangażowanym podmiotom, w szczególności Hiszpańskiej Agencji ds. Produktów Zdrowotnych i Medycznych.
Pandemia koronawirusa to wyzwanie dla wszystkich. Życzymy wam jak najmniejszej liczby koniecznych podróży! Z pewnością trzeba się do nich odpowiednio przygotować i zwrócić uwagę na następujące kwestie:
– dezynfekcja samochodu;
– tankowanie samochodu – jak zrobić to bezpiecznie?
– jak długo wirus utrzymuje się na poszczególnych elementach w samochodzie?
– wyjazd za granicę Polski podczas epidemii koronawirusa;
– kiedy Państwo może zabrać ci auto?
Warto przeczytać: Koronawirus – publikujemy najważniejsze informacje dla kierowców
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: