Karolina Chojnacka

Porsche 911 Hybrid zauważone na torze wyścigowym. Co będzie napędzać sportową hybrydę?

Porsche 911 to jeden z ostatnich bastionów klasycznej, spalinowej motoryzacji. Od lat jest obiektem marzeń wielu miłośników motoryzacji, to o nim marzą dzieci i dorośli na całym świecie. Ale czasy się zmieniają...

Porsche idzie z duchem czasu i stawia na napędy elektryczne. Już niedługo do klasycznego sześciocylindrowego boksera napędzającego Porsche 911 dołączy silnik elektryczny. Ostatni bastion spalinowej motoryzacji stanie się hybrydą. Ma do tego dojść jeszcze w trakcie cyklu życia obecnej generacji (992).

Co wiemy o hybrydowym Porsche 911?

CEO Porsche, Oliver Blume, zapowiedział, że kultowe 911 będzie hybrydą, ale nie typu plug-in, tylko bardziej wydajną, rodem ze sportów motorowych. Co to oznacza? Niestety Porsche nie zdradziło, co kryje się pod pojęciem hybrydy, która lepiej nadaje się do samochodu sportowego. Być może mowa o zwykłym układzie mild hybrid, albo o klasycznej hybrydzie. Niektórzy twierdzą, że do 911 trafi rozwinięta wersja napędu z wyścigowego Porsche 919 Hybrid. Jeszcze inni uważają, że będzie to układ, który Porsche zastosuje w wyścigach LMDh.

Klasa LMDh to najwyższa klasa mistrzostw IMSA SportsCar, pozwalająca uczestnikom również na udział w wyścigach WEC, tuż obok pojazdów Le Mans Hypercars (LMH). Wyścigi LMDh wystartują w 2023 roku. Samochody wyścigowe o masie około 1000 kg będą napędzane hybrydowym zespołem o mocy 680 KM. Jego elementem będzie elektryczny silnik produkcji Boscha, który dostarcza do 50 kW mocy. Baterię litowo-jonową wyprodukuje Williams, a skrzynię biegów firma Xtrac. Co ciekawe, silnik elektryczny ma uruchamiać się dopiero po osiągnięciu prędkości 120 km/h.

Prawdopodobnie, w celu zachowania właściwego rozkładu masy hybrydowego Porsche 911, silnik elektryczny trafi na przód samochodu, a baterie zostaną umieszczone pomiędzy osiami.  Jeżeli przypuszczenia dotyczące użycia układu z wyścigów LMDh okażą się prawdziwe, to Porsche 911 Hybrid będzie najmocniejszą wersją obecnej generacji.

Aktualnie testy hybrydowego Porsche 911 wchodzą w coraz poważniejsze fazy, czego przykładem jest ostatnia wizyta Porsche 911 Turbo Hybrid na słynnej nitce Nordschleife niemieckiego toru Nurburgring. Przyciemniona tylna szyba ma według doniesień branżowych chronić nową jednostkę napędową przed wścibskimi gapiami, a same testy miały za zadanie sprawdzenie wydajności baterii oraz właściwości jezdnych.

Hybrydowy wariant Porsche 911 trafi na rynek nie wcześniej niż w 2024 roku. Akurat wtedy minie sześć od debiutu obecnej generacji 992 na rynku. To doskonała okazja do przeprowadzenia liftingu.

Komentarze:

adams - 15 grudnia 2021

Niedawno byłem w salonie porsche centrum sopot, zastanawiam się nad zakupem porsche na firmę, myślałem też o hybrydzie albo o elektrycznym samochodzie.

Odpowiedz
Pokaż więcej komentarzy
Pokaż Mniej komentarzy
Schowaj wszystkie

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze