
Polski samochód elektryczny pojawi się już w październiku! Uwaga, to nie Izera
Pierwszy polski samochód elektryczny jest już gotowy i jeszcze w tym roku trafi do produkcji. Ale uwaga, to nie będzie Izera!
Elektryczny odpowiednik kultowej Syrenki, czyli Vosco EV2, powstaje w Kutnie, gdzie ma siedzibę główny konstruktor FSO Syrena. Auto będzie pierwszym samochodem nowej marki, Vosco Automotive. Elektryk ma zadebiutować w pierwszym tygodniu października!
Vosco EV2, czyli elektryczny odpowiednik kultowej Syrenki
Vosco EV2 to typowy przedstawiciel segmentu B. Elektryk ma 4221 mm długości, 1719 mm szerokości i 1513 mm wysokości. Wnętrze, które będzie wyróżniać „minimalistyczny i przemyślany design poparty badaniami ergonomicznymi”, pomieści czterech pasażerów. Samochód będzie mieć wirtualne zegary i system multimedialny z 9-calowym ekranem.

Elektryczna Syrena rozwija moc 156 KM, ale w trybie Sport ma generować nawet 238 KM i 450 Nm. Vosco EV2 będzie mieć 31,5-kWh akumulator, który na jednym ładowaniu powinien pozwolić na przejechanie około 290 kilometrów.
Samochód będzie wyposażony w łącze Combo 2 i ładowarkę pokładową o mocy 3,3 kW. Będzie go można naładować do pełna w godzinę, korzystając z ładowarki o mocy 30 kW. Ładowanie z domowego gniazdka będzie trwać znacznie dłużej, około 10-11 godzin.

Na więcej szczegółów przyjdzie nam poczekać do października. Myślicie, że elektryczna Syrenka to godny konkurent Izery?
Najnowsze
-
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
Oto zapowiedź kolejnej edycji najważniejszego konkursu motoryzacyjnego w kraju - Car of the Year Polska 2026. Organizatorzy opublikowali oficjalną listę pretendentów do tytułu, która bije wszelkie rekordy pod względem skali. W tegorocznej rywalizacji wezmą udział 52 modele. Skąd pochodzą te auta? -
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
-
Test Jeep Avenger BEV – najmniejszy z gamy, ale z dużym charakterem