
Połowa skontrolowanych autobusów nie powinna wyjeżdżać na drogi!
Słyszymy nie raz o złym stanie autokarów oraz busów, należących do prywatnych przewoźników. Ale miejskie autobusy, szczególnie te w dużych miastach, zwykle budzą zaufanie co do swojego stanu technicznego. Rzeczywistość nie jest jednak tak różowa.
Dolnośląscy inspektorzy Inspekcji Transportu Drogowego skontrolowali autobusy wożące mieszkańców Wrocławia. Kontrole przeprowadzono za pomocą mobilnej linii diagnostycznej, na którą trafiły 23 pojazdy.
Wycieki i niesprawne hamulce nie przeszkodziły temu przewoźnikowi w wożeniu ludzi
Aż w dziesięciu przypadkach stwierdzono usterki techniczne, zagrażające bezpieczeństwu podróżnych! W sześciu przypadkach usterki były na tyle poważne, że autobusy nie zostały dopuszczone do ruchu. Do najpoważniejszych wykrytych nieprawidłowości można zaliczyć niesprawny układ hamulcowy i zbyt dużą różnicę siły hamowania na kołach jednej osi (ponad 80%). Ponadto wycieki płynów eksploatacyjnych, nadmiernie zużyte bieżniki opon oraz luzy w zawieszeniu i niesprawne oświetlenie zewnętrzne pojazdów.
To był już wrak samochodu, ale kierowca i tak go przeładował i ruszył w trasę
Inspektorzy będą kontynuować działania z wykorzystaniem mobilnej linii diagnostycznej w pobliżu innych wrocławskich zajezdni autobusowych.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: