Nowe zasady sprintu w F1. Więcej punktów, brak pole position i nowa nazwa
W sezonie 2022 sprinty w F1 będą rozgrywać się na innych zasadach niż dotychczas. Dzięki temu będzie bardziej sprawiedliwie?
W sezonie 2022 Formuły 1 odbędą się trzy sprinty. Sprinterska rywalizacja odbędzie na podczas Grand Prix Emilii-Romanii, Grand Prix Austrii i Grand Prix Brazylii.
W sezonie 2022 sprinty będą rozgrywać się na innych zasadach niż dotychczas:
- po pierwsze nastąpiła zmiana nazwy formatu – teraz kierowcy będą rywalizować w sprincie, a nie sprincie kwalifikacyjnym.
- po drugie bonusowe punkty otrzyma pierwsza ósemka, a nie jak w sezonie 2021 pierwsza trójka, która minie linie mety. Punkty będą przyznawane według klucza: 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1.
- po trzecie zwycięzca sprintu nie będzie już ogłaszany zdobywcą pole position. Przywilej ten będzie miał najszybszy w tradycyjnych kwalifikacjach, które przy zmienionym formacie weekendu będą rozgrywane w piątki. Wyniki sprintu ustalą kolejność startową do niedzielnego wyścigu.
Najnowsze
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Lśniące nadwozie, posprzątane wnętrze i nabłyszczone opony - na rynku samochodów używanych prawdziwy stan techniczny potrafi być zamaskowany naprawdę starannie. Nie wszystko da się ocenić podczas krótkiej przejażdżki i powierzchownych oględzinach. Przy odrobinie pecha, zamiast radości od pierwszych kilometrów czeka nas długa lista ukrytych wad i pilne naprawy do wykonania. Właśnie dlatego kluczowe znaczenie przy takim zakupie ma rzetelna i szczegółowa kontrola, która daje wiarygodną odpowiedź na pytanie o kondycję samochodu. -
Chińskie samochody dominują w Car of the Year Polska 2026. Niemcy daleko w tyle
-
Lexus LBX – test: elegancja kontra kompromis. Czy to najlepszy crossover w swojej klasie, czy tylko najładniejszy?
-
Chiński szturm na polski rynek. Te marki zyskują na popularności najszybciej
-
Dlaczego regularny serwis auta to podstawa bezpiecznej jazdy?
Zostaw komentarz: