Karolina Chojnacka

Nowy format kwalifikacji w Formule 1. Co trzeba wiedzieć o wyścigach sprinterskich?

Dyskusja na temat tego, jak uczynić Formułę 1 bardziej atrakcyjną dla kibiców trwa od lat. Jednym z pomysłów jest zmiana formatu kwalifikacji. Podjęte do tej pory próby zmian sprawdzonego schematu zakończyły się fiaskiem. Czy wyścigi sprinterskie skradną serca kibiców?

W sezonie 2021 pomysł odrodził się na nowo pod postacią wyścigów sprinterskich, które zostaną dodane do programu trzech tegorocznych weekendów. Włodarze Formuły 1 chcą sprawdzić, jaki wpływ będzie miał obrany format na telewizyjną oglądalność.

Kwalifikacje w „starym” formacie odbędą się w piątek i ustalą kolejność startową do sobotniego wyścigu kwalifikacyjnego. Wyścigi o długości 100 kilometrów, a raczej kolejność w jakiej linie mety miną kierowcy, zdecyduje o kolejności na polach startowych do głównej, niedzielnej rywalizacji. Dodatkowo czołowa trójka kierowców zostanie wynagrodzona punktami, a zespoły otrzymają dodatkowe fundusze na poczet potencjalnych uszkodzeń.

Nie poinformowano jeszcze, podczas konkretnie jakich weekendów wyścigowych zostanie wdrożony ten nowy format.

Przeczytaj też: 100 pit stopów w jeden weekend wyścigowy. Williams dołącza do wyjątkowego wyzwania

Stefano Domenicali, szef Formuły 1, powiedział:

Jesteśmy podekscytowani tą nową szansą, która przyniesie naszym kibicom jeszcze bardziej przyciągający format weekendu wyścigowego w 2021 roku. Oglądanie kierowców walczących w nim przez trzy dni będzie niesamowitym przeżyciem i jestem pewien, że zawodnicy będą zachwyceni tą walką. Cieszę się, że wszystkie zespoły poparły ten plan i jest to świadectwo naszych wspólnych wysiłków, aby nadal angażować naszych kibiców na nowe sposoby, zapewniając jednocześnie, że pozostaniemy wierni dziedzictwu i merytokracji naszego sportu.

Harmonogram weekendu, w którym odbędą się sprinterskie wyścigi, oficjalnie wygląda tak

Piątek:

  • 60-minutowa poranna sesja treningowa, w której zespoły mogą wybrać dowolne dwa komplety opon
  • tradycyjna sesja kwalifikacyjna po południu, w którym do dyspozycji będzie tylko 5 kompletów miękkich opon

Sobota:

  • 60-minutowa druga poranna sesja treningowa, w której zespoły mogą wybrać jeden dowolny komplet opon
  • 100-kilometrowy sprinterski wyścig kwalifikacyjny po południu, w którym zespoły mogą wybrać dowolne dwa komplety opon

Niedziela:

  • tradycyjny wyścig z pozostałymi dwoma kompletami opon

Przeczytaj też: GP Emilii Romanii: walka koło w koło, na którą wszyscy czekaliśmy

Zmiany muszą zostać jeszcze zatwierdzone przez Światową Radę Sportów Motorowych.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze