Karolina Chojnacka

„Nie czas umierać”. Samochody Jamesa Bonda z filmu – wszystko co musisz o nich wiedzieć!

James Bond powraca na duży ekran po raz 25., a wraz z nim wierny, czterokołowy towarzysz jego szpiegowskich przygód - Aston Martin. Ale nie tylko... Zobacz, jakie jeszcze samochody wystąpią w „Nie czas umierać”! Sprawdź, czy wiesz o nich wszystko!

„Nie czas umierać”, czyli 25. odsłona filmowych przygód Jamesa Bonda już dziś trafia do kin. Fani agenta 007 bardzo długo czekali na ten moment; premierę filmu pierwotnie planowano na listopad 2020 roku, ale plany producentów pokrzyżowała pandemia koronawirusa.

W „Nie czas umierać” na prośbę swojego starego przyjaciela, Felixa Leitera z CIA, James Bond, w tej roli po raz piąty i ostatni Daniel Craig, bierze udział w misji odbicia porwanego naukowca. Trop prowadzi do niebezpiecznego złoczyńcy, w którego wciela się zdobywca Oscara, Rami Malek.

James Bond powraca na duży ekran po raz 25., a wraz z nim wierny, czterokołowy towarzysz jego szpiegowskich przygód – Aston Martin. Ale nie tylko… Zobacz, jakie jeszcze samochody wystąpią w „Nie czas umierać”!

Aston Martin DB5

DB5 był pierwszym Astonem, jakim jeździł James Bond i od tego czasu zyskał status wręcz kultowego. Pod maską Astona Martina DB5 znajdziemy wolnossący silnik R6 o pojemności 4 litrów. Rozwija on 290 KM, które trafiają na tylne koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej ZF. Prędkość maksymalna DB5 wynosi 230 km/h. Auto ma też tylny dyferencjał o ograniczonym uślizgu.

Aston Martin V8 Vantage

Pod maskę Vantage trafił 4-litrowy silnik V8 o mocy 510 KM i 685 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka konstrukcji Mercedesa-AMG współpracuje z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów i pozwala rozpędzić ważące 1500 auto do 100 km/h w 3,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 313 km/h.

Aston Martin Valhalla

Aston Martin Valhalla to potwór z silnikiem umieszczonym centralnie, o mocy 937 KM w lekkiej obudowie z włókna węglowego. Na hybrydowy układ napędowy Valhalli składają się turbodoładowany, 4 -litrowy silnik V8, który sam w sobie osiąga bardzo przyzwoitą moc 740 KM. Dwa silniki elektryczne dają dodatkowe 201 KM. Łączna moc układu to 937 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 1000 Nm.

Aston Martin twierdzi, że Valhalla od 0 do 100 km/h przyspiesza w 2,5 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 350 km/h. Samochód jest w stanie przejechać w trybie elektrycznym do 14,5 kilometra, z maksymalną prędkością 128 km/h.

Aston Martin DBS Superleggera

Do napędu DBS Superleggera wykorzystano silnik V12 o pojemności 5,2 l, wspomagany dwoma turbosprężarkami. Jego moc maksymalna to aż 725 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm. Osiągi? Do 100 km/h auto rozpędza się w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna to, bagatela, 339 km/h.

Land Rover Defender

Defender występujący w filmie „Nie czas umierać” napędzany jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów o mocy 518 KM. Od 0 do 100 km/h samochód rozpędza się w około 5 sekund. I jest wyjątkowo mroczny. Samochód nosi oddcień lakieru baddie black, wraz z czarnymi 22-calowymi kołami.

Range Rover Sport SVR

Sport SVR nadal ma pod maską doładowany 5-litrowy sV8, który osiąga 575 KM i maksymalny moment obrotowy to 700 Nm. To wystarczy, żeby tego kolosa ważącego blisko 2400 kilogramów rozpędzić do setki w zaledwie 4,5 sekundy! Jego prędkość maksymalna to 280 km/h.

Maserati Quattroporte

Pierwsze Quattroporte (czyli z włoskiego po prostu – czterodrzwiowy) był najszybszym sedanem lat 60. Kiedy pojawił się na rynku, praktycznie nie miał w swojej klasie konkurencji. Od 2012 roku produkowana jest szósta generacja pojazdu.

Do napędu szóstej generacji wykorzystano silniki V6 i V8 opracowane przez Ferrari, jako pierwsza dostępna była jednostka V8 3.8 o mocy maksymalnej 530 KM. Samochód z tym silnikiem od 0 do 100 km/h rozpęcza się w 4,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 307 km/h. W pojeździe zastosowana została 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów ZF.

Toyota Land Cruiser

Land Cruiser, najdłużej produkowany samochód w dorobku Toyoty, niedawno świętował sprzedaż 10 milionów egzemplarzy. Jego początki sięgają 1951 roku, kiedy Toyota opracowała dla japońskiej policji lekki samochód terenowy o nazwie BJ.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze