
Aston Martin DBS Superleggera – flagowa nowość
Rekordowo mocny i rekordowo szybki - nowy DBS Superleggera to model, który ma być ukoronowaniem gamy Astona Martina.
Aston Martin prezentując nowego DBS Superleggera, mówi o nim jako o swoim flagowym modelu oraz jako o następcy Vanquisha S, którego poprzednikiem był DBS. Historia zatacza więc koło, sięgając przy okazji głębiej w annały marki. Nazwa Superleggera, zwykle kojarząca się z odchudzonymi Lamborghini, odnosi się do włoskiej firmy zajmującej się tworzeniem superlekkich nadwozi (stąd też nazwa), która współpracowała z Astonem Martinem przy okazji modeli DB4, DB5 oraz DB6.
Odnowiona współpraca nie wpłynęła oczywiście na stylistykę nowego DBS, będącego ucieleśnieniem język stylistycznego marki. Wzbogaconego jedynie w powiększone wloty powietrza, duże spojlery oraz inspirowany bolidami F1 podwójny dyfuzor, generujący 180 kg docisku.
Do napędu DBS Superleggera wykorzystano silnik V12 o pojemności 5,2 l, wspomagany dwoma turbosprężarkami. Jego moc maksymalna to aż 725 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 900 Nm. Osiągi? Do 100 km/h auto rozpędza się w 3,4 s, a jego prędkość maksymalna to, bagatela, 339 km/h.
Aston Martin twierdzi jednak, że nie jest to samochód, który ma szokować brutalnością. Według producenta DBS Superleggera łączy osiągi supersamochodu z wyrafinowaniem super gran turismo. Jakby na potwierdzenie tych słów, na liście wyposażenia standardowego znalazło się iście luksusowe wyposażenie – elektrycznie sterowane, podgrzewane fotele, nawigacja satelitarna, kamery 360 stopni, wysokiej klasy system audio i wykończenie wnętrza skórą oraz alcantarą.
Flagowa nowość Astona Martina ma być całkiem potulna po wybraniu trybu jazdy GT, pozwalająca na relaks podczas długiej podróży. Ustawienia Sport i Sport Plus wyzwalają natomiast bestię w DBS Superleggera, utwardzając zawieszenie, zmieniając pracę ośmiobiegowej skrzyni automatycznej, wyostrzając reakcję silnika na gaz, przestawiając wydech na głośniejszy tryb i zmieniając pracę aktywnego tylnego dyferencjału z wektorowaniem momentu obrotowego.
Aston Martin DBS Superleggera wejdzie na rynek w trzecim kwartale 2018 roku. Jego cena w Niemczech to 274 995 euro.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: