Małgosia Rdest pierwszą Polką w Formule 1?
Zwyciężczyni Kartingowego Pucharu Kobiet Motocaina Cup w klasie gość - Małgorzata Rdest - rozpoczęła trudną drogę kariery. Właśnie oznajmiła, że jej celem jest Formuła 1. Oby się ziściło!
Małgosia Rdest po raz kolejny na najwyższym stopniu podium. |
![]() |
fot. mediaforyou.pl
|
Małgosia profesjonalnie zajmuje się kartingiem dopiero od dwóch lat. To dość późno na rozpoczęcie kariery jak na dyscyplinę, w której startują już 4-latki. Ale nie mówmy hop! Ta niepozorna zawodniczka ma przecież dopiero 18 lat, jeździ niebywale szybko i z powodzeniem ściga się z mężczyznami, którzy stanowią ponad 99 procent uczestników zawodów kartingowych. W tym sezonie (w drugim roku profesjonalnych startów), Małgosia jest liderką klasyfikacji generalnej Międzynarodowych Mistrzostw Kartingowych Polski, w których zmagają się krajowi zawodnicy, a także kartingowcy z Niemiec, Litwy oraz Czech. W kategorii KF2 jest jedyną kobietą i jak dotychczas uzyskuje lepsze rezultaty niż koledzy.
Jeśli chcesz poczytać o kobiecie, której najbliżej było ostatnimi laty do zajęcia miejsca w kokpicie F1 – Danice Patrick – kliknij tutaj. Natalia Kowalska też ma apetyt na F1 – wywiad z zawodniczką znajdziesz tutaj. Pierwsza Polka w F1? Nasza redakcja miała okazję jeździć bolidem Renault F1 Team – wrażenia tutaj. O kobiecej przejażdżce Formułą BMW dowiesz się tu. Felieton – dlaczego tak trudno kobietom dojść do F1 – czytaj tutaj. |
Małgosia Rdest podczas rozdania nagród Motocaina Cup. |
![]() |
fot. Arek Wiącek
|
Doskonałe wyniki Małgosi doceniono: w tym roku dostała nominację do Narodowej Kadry Polski w kartingu, gdzie – rzecz jasna – jest jedyną kobietą. Jako reprezentantka naszego kraju weźmie udział w Mistrzostwach Europy, które odbędą się pod koniec lipca w Hiszpanii.
Ambicją Małgosi jest zostać pierwszą Polką w historii wyścigów Formuły 1. Choć droga do tej elitarnej dyscypliny daleka i wyboista, trzeba zaznaczyć, że większość obecnych kierowców Formuły 1 zaczynało od ścigania się w kartingu. Co więcej, rzadko się zdarza, aby tak szybko młody zawodnik piął się w po szczeblach sportowej kariery, zatem… Trzymamy kciuki za Małgosię!
Czym jest dla Ciebie karting?
– Karting jest dla mnie czymś więcej niż tylko sposobem na spędzenie czasu wolnego. To prawdziwa pasja, dająca wielkie możliwości rozwoju. Gokarty to nie tylko ciekawe widowisko i rozrywka dla widzów. Dla prawdziwego, zapalonego kierowcy to przyjemność, pasja, radość życia oraz szanse na przyszłość. Gokarty uczą również pokory, wytrwałości, zachowania zimnej krwi i znoszenia porażek.
Co lubisz robić na codzień?
– Uwielbiam spędzać czas aktywnie. Uczę się języków, uczęszczałam do kółka teatralnego, śpiewałam w zespole wokalnym. Moją drugą, wielką pasją, zaraz po sporcie, jest aktorstwo. Chciałabym zdawać do Akademii Teatralnej, został mi jeszcze rok na podjęcie decyzji. Na razie cały mój czas zajmuje sport – treningi na torze i na siłowni, wyjazdy na zawody. Jeśli chce się coś osiągnąć w sporcie, trzeba absolutnie wszystko podporządkować wyznaczonemu celowi. A moim celem jest Formuła 1.
Gdyby optymistyczny scenariusz się spełnił – fakt, Małgosia miałaby szansę zostać pierwszą Polką w Formule 1, jednak nie pierwszą kobietą. Wcześniej startowały: – 1958-1959 Maria Teresa de Flilippis Inne zawodniczki, które miały okazję startować w samochodach F1, jednak nie podczas w Grand Prix F1: |
Najnowsze
-
Nowy Volkswagen Touareg R – flagowy SUV z wtyczką i sportowym zacięciem
Volkswagen Touareg R to nowość w segmencie luksusowych SUV-ów. Model ten łączy w sobie sportowe osiągi z ekologicznym napędem hybrydowym typu plug-in. Zaawansowana technologia pozwala na osiągnięcie imponującej mocy przy jednoczesnym zachowaniu ekonomicznej eksploatacji. Ten flagowy SUV reprezentuje nową erę motoryzacji, gdzie wydajność spotyka się z odpowiedzialnością ekologiczną. -
Foteliki samochodowe na każdą kieszeń: jak znaleźć bezpieczny model w dobrej cenie?
-
Parking w Warszawie: bezkarność na „kopertach” uderza w najsłabszych – kto na tym zarabia? Cena kopert i fałszywych kart
-
Zapomnij o HIMARS-ie? Oto polscy producenci sprzętu wojskowego, których nie uznają rodzimi „patrioci”
-
Od Couriera do Transita – kompletny przegląd modeli Ford Pro i zabudów. Który wariant wybrać dla swojej firmy?
Zostaw komentarz: