Wyścigowe piękno i determinacja – Danica Patrick. Filmy

Mistrzyni kartingu, zawodniczka Formuły Forda, serii Toyota Atlantic Championship i Indy Racing League. Zawzięta i piękna, wciąż dąży do startów w elitarnej Formule 1.

fot. danicaracing.com

Danica Patrick, pochodzi z małego miasteczka Beloit w stanie Wisconsin. Urodziła się 25 marca i jako zodiakalna ryba, skończy w roku 2011 29 lat. Karierę rozpoczęła stosunkowo późno, zresztą podobnie jak i inne kobiety za kierownicą samochodów wyścigowych. Mimo to, w 1992 roku, zdobyła mistrzostwo USA w kartingu. W wieku 16 lat wyjechała do Europy i wystartowała w Brytyjskiej Formule Ford, tej samej, od której w Europie zaczynał Ayrton Senna, przez wielu uważany za najwybitniejszego kierowcę wszech czasów.

fot. danicaracing.com

Szybko została zauważona. Połączenie damskiej płci oraz zaciętości na torze, przyciągało sponsorów, a co za tym idzie zespoły wręcz biły się o to, by chciała jeździć dla nich. Wkrótce, w Wielkiej Brytanii wywalczyła tytuł wicemistrza kraju w Formule Ford Festival

Kariera w USA
Od 2003 roku wróciła do swojego rodzimego kraju, startując w serialu Toyota Atlantic Championship (tym samym, w którym dwa lata temu testy odbywała Natalia Kowalska). Startując tam w latach 2003-2004 odnosiła spore sukcesy, zajmowała pozycje w czołowej trójce, a w roku 2004 zdobyła po raz drugi tytuł wicemistrzyni. Zaznaczyć należy jednak, że serial ten nie stoi na wysokim poziomie; w zasadzie brak porównania z jakimikolwiek seriami europejskimi. Najlepszym przykładem jest tutaj również Natalia Kowalska, która w testach Toyoty lśniła niczym gwiazda, a po przejściu do Formuły 2 (mniej więcej 4 klasy poniżej Formuły 1) nie wyszła z cienia innych zawodników.

Od 2005 roku Danica Patrick startuje w serii o nazwie Indy Racing League. Jest to odpowiednik Formuły 1, jednak w specyficznym, amerykańskim wydaniu. Kierowcy ścigają się zarówno po torach owalnych (takich jak w NASCAR), zwyczajnych torach tzw. „drogowych”, oraz na obiektach specjalnych, np. lotniskach czy ulicach miast. Pod względem umiejętności zawodników, jest to zdecydowanie najmocniejsza seria amerykańska. Znów jednak – choć z żalem – trzeba przyznać, że startujący tam kierowcy nie przystają doświadczeniem równym mistrzom z Europy. Dotychczas brak zawodników we współczesnej historii, którzy po przejściu z Indy do F1, odnieśli by jakiekolwiek sukcesy, natomiast przejście w drugą stronę, jest częstym sposobem na spędzenie ostatnich lat przez czołowych zawodników Formuły z Europy.

fot. danicaracing.com

Danica na tle stawki w Indy nie błyszczy. Ma problemy z rozgrzewaniem opon i często popełnia błędy tuż po wyjeździe z postoju, czy po restarcie wyścigu, tuż po neutralizacji. Odstaje od swoich zespołowych kolegów i w zasadzie nie zajeła mocnych pozycji w tej serii.

Jej największym sukcesem jest zwycięstwo na torze owalnym na Twin Ring Motegi, jednak laur ten w jednym z najlepszym bolidów w stawce, nie był niczym nadzwyczajnym, zwłaszcza jednokrotne.

Awanturnica
Danica ma też drugą twarz, tę którą wolą Amerykańscy widzowie. Danica nie jest gwiazdą, w sensie sportu, jest po prostu gwiazdą – celebrytką. Amerykanie uwielbiają oglądać show, które serwuje im Danica w telewizji, jej częste kłótnie z innymi zawodnikami w boksach (w jej ślady poszła ostatnio w Polsce Ola Furgał, startująca w Kia Lotos Cup, która za spoliczkowanie kolegi-zawodnika została ukarana grzywną pieniężną). Danica ma też na swoim koncie bójkę z inną zawodniczką. Znana jest z pozowania do zdjęć dla wielu magazynów dla panów.

Trzeba oddać jednak sprawiedliwość fakt, że jako kobieta jest obecnie najlepszą zawodniczką w historii, może nie tyle pod względem umiejętności, co osiągnięć. 

O przewidywanym przejściu Patrick do F1 pisałyśmy tutaj.

O tym, jak Danica nie dostała się do zespołu USF1 w F1 przeczytasz tu.

O próbach Danici w Nascar znajdziesz informacje tutaj.

O pierwszej kobiecie w Nascar i Indy 500 dowiesz się tu.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze