
Koronawirus nie powstrzymał rozwoju sieci ładowarek w Polsce
Trwająca epidemia mocno odcisnęła się na wielu gałęziach gospodarki i opóźniła sporo inwestycji. Pomimo tego cały czas przybywa ładowarek do aut elektrycznych w naszym kraju.
Według danych Urzędu Dozoru Technicznego na koniec kwietnia 2020 roku, w Polsce działały już 1682 punkty ładowania samochodów elektrycznych. To zaskakująco dobry wynik, ponieważ oznacza, że pomimo zamrażania gospodarki, udało się w ciągu miesiąca uruchomić 119 ładowarek.
Testujemy elektrycznego Volkswagena e-up!
Najwięcej takich nowych punktów zgłosiła holenderska sieć Last Mile Solutions – aż 42. Na drugim miejscu znalazła się firma Rawicom z 21 ładowarkami, a trzecie miejsce przypadło Polskim Kolejom Państwowym (17). Warto zwrócić uwagę, że do tej pory PKP miało tylko jedną.
Nowy standard ładowania elektryków pozwoli na korzystanie z mocy ponad 500 kW!
Liderem polskiego rynku pod względem liczby ładowarek do elektryków, z wynikiem 347, pozostaje GreenWay Polska, pomimo tego, że w kwietniu nie uruchomili żadnego nowego punktu. Drugie miejsce należy do Last Mile Solutions (224 ładowarki), które swoimi szeroko zakrojonymi inwestycjami przebiło EV Plus Polska. Firma ta uruchomiła w kwietniu 14 nowych punktów i z całkowitym wynikiem 197 ładowarek, musi zadowolić się trzecim miejscem.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: