Kobieto! Chcesz kariery menedżera w motoryzacji? Renault i Nissan da Ci szansę
Alians Renault-Nissan ponownie chwali się sukcesami w zakresie wyrównywania szans pomiędzy płciami. Firma zatrudnia coraz więcej kobiet.
W ostatnich latach organizacja ta zwiększyła zatrudnienie i promocję kobiet na kluczowych rynkach wzrostu – o tym pisałyśmy tutaj.
Wśród krajów, w których osiągnięto największe postępy w zakresie zatrudniania i promocji kobiet na stanowiska kierownicze, znajdują się Rosja i Brazylia. W Rosji, będącej drugim z kolei największym rynkiem zbytu Renault, kobiety reprezentują 19% ogółu pracowników oraz 25% menedżerów. W 2013 r. 40% osób przyjętych do pracy przez Renault w Rosji stanowiły kobiety, o 5% więcej niż w roku poprzednim.
O niedawnym sukcesie Agaty Szczech z Renault Polska pisałyśmy wcześniej tu. |
Na rynku rosyjskim kobiety stanowią 17% ogółu pracowników oraz 27,7% menedżerów Nissana, co stanowi jeden z najwyższych wyników w ramach całego przedsiębiorstwa.
Innym kluczowym rynkiem wzrostu jest Brazylia, gdzie szybkie zatrudnianie pomogło zwiększyć liczbę kobiet na stanowiskach kierowniczych firmy. Nissan niemal potroił liczbę kobiet na szczeblu kierowniczym w tym kraju w przeciągu zaledwie jednego roku. Obecnie kobiety stanowią tam niemal 20% wszystkich menedżerów. Częściowo dzięki sukcesowi odniesionemu w Brazylii liczba kobiet na stanowiskach kierowniczych wzrosła o 70% w ciągu ostatnich pięciu lat działalności Nissana na terenie obu Ameryk.
Mouna Sepehri, wiceprezes Biura Dyrektora Generalnego Renault oraz członek zarządu Aliansu Renault-Nissan. |
![]() |
fot. Renault |
Z uwagi na szybkie tempo wzrostu i zapotrzebowanie na nowe talenty, rynki wschodzące stanowią wyjątkową okazję do globalnego wyrównania szans pomiędzy kobietami i mężczyznami – powiedział prezes i dyrektor generalny Renault-Nissan, Carlos Ghosn. – Nie zapominajmy jednak, że osiągnięcie równości pomiędzy płciami jest naszym celem na całym świecie, w tym na naszych rynkach rodzimych.
Renault pozostaje światowym liderem, jeśli chodzi o liczbę kobiet wśród przedstawicieli wyższej kadry zarządzającej. Wśród dziesięciu członków Komitetu Wykonawczego Grupy są dwie kobiety. Podobny jest udział kobiet na wszystkich szczeblach przedsiębiorstwa. Stanowią one 17,4% wszystkich pracowników Renault, 17% kadry zarządzającej oraz zajmują 16% ze 150 kluczowych stanowisk kierowniczych.
We Francji Renault może pochwalić się jednym z najwyższych wskaźników zatrudnienia kobiet na kluczowych stanowiskach wśród spółek indeksu CAC40.
W Japonii kobiety stanowią 6,8% zatrudnionych na szczeblu kierowniczym w Nissanie, ponad dwa razy więcej niż krajowa średnia japońskich producentów. Celem Nissana jest osiągnięcie obecności 10% kobiet na stanowiskach menedżerskich w Japonii do 2017 r.
Co roku Renault i Nissan informują o swoich postępach w ramach wyrównywania szans płci przed Women’s Forum for the Economy and Society (forum kobiet na rzecz gospodarki i społeczeństwa), międzynarodowym sympozjum zachęcającym kobiety do pokonywania historycznych barier i korzystania z możliwości, jakie oferuje gospodarka. W tym roku konferencja ta odbywa się w dniach 16–18 października w Deauville, we Francji.
Alians Renault-Nissan, głównego partnera Forum Kobiet w Deauville, reprezentują trzy mówczynie: – 16 października: Mouna Sepehri, wiceprezes Biura Dyrektora Generalnego Renault oraz członek zarządu Aliansu Renault-Nissan, wygłosiła na sesji plenarnej wykład zatytułowany Gdzie dziś kończy się współpraca, a zaczyna rywalizacja? – 16 października: Alians Renault-Nissan zorganizował sesję pt. Innowacja u podstaw piramidy, prowadzoną przez Claire Martin, wiceprezes ds. odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa w Renault oraz dyrektor zarządzającą Fundacji Renault. – 17 października: Marie-Françoise Damesin, wiceprezes Renault ds. zasobów ludzkich, wygłosi wykład zatytułowany Jak przyciągnąć kobiety do branż zdominowanych przez mężczyzn. |
Alians Renault-Nissan to strategiczne partnerstwo między Renault (z siedzibą w Boulogne-Billancourt we Francji) a Nissanem (z siedzibą w Jokohamie w Japonii). Oba koncerny odpowiadają łącznie za 10% całkowitej światowej sprzedaży samochodów. Od 1999 r. Renault i Nissan są partnerami strategicznymi, a w 2012 r. koncerny te sprzedały 8,1 miliona samochodów w niemal 200 krajach. Alians Renault-Nissan prowadzi strategiczną współpracę z wieloma producentami samochodów, w tym z niemieckim Daimlerem i chińskim Dongfengiem, a także z regionalnymi producentami, takimi jak indyjski Ashok Leyland.
Najnowsze
-
Robisz ten błąd podczas parkowania? Natychmiast przestań, bo kiedyś nie ruszysz z miejsca
Parkowanie, szczególnie w mieście, sprawia problemy niejednemu kierowcy. Lecz gdy miejsce już znajdziemy i samochód w nim postawimy, to wydaje się, że już po problemie. Mało kto wie, że poważny błąd można popełnić nie tylko podczas parkowania, ale też podczas pozostawiania samochodu na parkingu. Błąd, przez który pewnego dnia już nie odjedziemy. -
Wiesz, jaka jest dopuszczalna prędkość jazdy rowerem po chodniku? Policjant już czeka ze słonym mandatem
-
Czy można dostać mandat za zbyt wolną jazdę. Tak i to nie tylko za znakiem C-14
-
Pierwsze jazdy Mercedes-AMG SL R232 – Bestia w garniturze
-
Na chama wcisnęła się przed kierowcę Passata, więc ten zrobił coś jeszcze głupszego
Zostaw komentarz: