
Kia Sportage 2022 – cena w Polsce. Ile kosztuje SUV?
Nowa Kia Sportage jest pierwszym SUV-em koreańskiego producenta, który został zaprojektowany z myślą o europejskich kierowców. Ile kosztuje? Czy SUV SUV podbije serca Polaków i będzie prawdziwym bestsellerem?
Kia ogłosiła cennik nowego Sportage. Oprócz odmiany z silnikiem benzynowym nowa Kia Sportage jest również dostępna w wersji z silnikiem Diesla, jako odmiana hybrydowa typu mild hybrid (z benzynową lub wysokoprężną jednostką napędową do wyboru), hybrydowa i hybrydowa typu plug-in.
Kia Sportage – cena w Polsce
Ceny modelu piątej generacji zaczynają się od 105 900 złotych za wersję M z napędem na przednie koła i wyposażoną w turbodoładowany silnik benzynowy T-GDI o mocy 150 KM. Przy okazji – to jedyny „czysto” benzynowy silnik w ofercie.
Ile zapłacimy za odmianę mild hybrid? Jednostka benzynowa jest ta sama (może mieć 150 albo 180 KM), ale w standardzie jest łączona z 7-stopniową przekładnią DCT i opcjonalnie z napędem na obie osie. W najniższej wersji wyposażenia M można kupić jedynie wersję 150 KM z FWD – cena116 900 złotych. Opcja 180-konna jest już oferowana co najmniej w wersji wyposażenia L za 135 900 złotych.

Na szczycie cennika znajduje się hybryda plug-in, której ceny zaczynają się od 177 900 złotych. Odmiana hybrydowa typu plug-in jest dostępna w trzech wersjach wyposażenia – L, Business Line i GT-Line. Za tę ostatnią trzeba zapłacić co najmniej 200 900 złotych.
Wyposażenie seryjne nowej Kii Sportage obejmuje między innymi:
- system autonomicznego hamowania z funkcją wykrywania pojazdów, pieszych i rowerzystów,
- asystenta utrzymania auta pośrodku pasa ruchu,
- 7 poduszek powietrznych, w tym centralną poduszkę powietrzną w fotelu kierowcy,
- światła dzienne, mijania i drogowe w technologii LED,
- elektrycznie regulowane, składane i podgrzewane lusterka,
- klimatyzację,
- kierownicę pokrytą skórą z przyciskami do sterowania sprzętem audio i obsługi telefonu,
- system multimedialny z 8-calowym ekranem dotykowym oraz interfejsem Apple CarPlay / Android Auto,
- kamerę cofania,
- 17-calowe obręcze kół z lekkich stopów,
- relingi dachowe,
- system powiadamiania ratunkowego E-Call,
- elektryczny hamulec postojowy z funkcją Auto Hold,
- elektrycznie składane lusterka zewnętrzne
Jak informuje Kia, przewidywany termin realizacji indywidualnych zamówień na modele produkowane w fabryce na Słowacji wynosi zaledwie cztery miesiące. Tak więc za chwilę dealerzy marki Kia w Polsce będą oferować samochody dostępne niemal od ręki. Z wyjątkiem wersji hybrydowej typu plug-in (PHEV), której produkcja rozpocznie się za trzy miesiące.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: