Paula Lazarek

Kia Sportage 5 generacji debiutuje – czy hybryda plug-in będzie hitem w Polsce?

Koreański producent właśnie pokazał w całej okazałości odświeżoną Kię Sportage na rynek europejski. Czy ten solidny SUV podbije serca Polaków i będzie prawdziwym bestsellerem?

Kia Sportage – sylwetka i wygląd zewnętrzny

Z przodu odświeżonego modelu Sportage uwagę zwraca stylizowana przednia część z precyzyjnie wykonaną czarną osłoną chodnicy, która rozciąga się na całą szerokość auta. Wlot powietrza do chłodnicy łączy się teraz ze światłami do jazdy dziennej w kształcie bumerangu i z matrycowymi reflektorami w technologii LED. Mimo, że odświeżona Sportage jest przygotowana na rynek europejski, wciąż widać, że stylistyka przypomina wersję azjatycką.

Nowością jest czarny dach. Chromowana linia boczna wznosi się ku tyłowi. Sportage jest dostępny z 17-, 18- lub 19-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Do wyboru jest pięć wzorów i kolorów obręczy kół.

Kia Sportage – wnętrze

We wnętrzu Sportage znajdziemy zakrzywiony wyświetlacz z 12,3-calowym ekranem dotykowym. Oprogramowanie modelu Sportage i mapy nawigacji są aktualizowane bezprzewodowo. Za pomocą aplikacji UVO Connect można połączyć się z komputerem pokładowym.

Producent umożliwia kierowcy i pasażerom nie tylko korzystanie z nawigacji aktualizowanej w czasie rzeczywistym, czy funkcji rozpoznawania głosu, ale też zdalne łączenie się z samochodem za pośrednictwem aplikacji UVO Connect na smartfona, przez którą uzyskują oni dostęp do usługi serwisowej (Kia Live Services), czy integracji kalendarza. Dzięki niej łatwo sprawdzimy, czy samochód i okna są zamknięte oraz zlokalizujemy auto, np. na parkingu. W konsoli środkowej znalazły się schowki i uchwyty na kubki.

Kia Sportage PHEV i HEV

W Kii Sportage HEV akumulator znajduje się pod tylną kanapą a w Sportage PHEV akumulator jest umieszczony centralnie między osiami pod podłogą auta. Model jest wyposażony w 1,6-litrową jednostkę napędową T-GDI, w silnik elektryczny o mocy 66,9 kW oraz w akumulator litowo-jonowy zdolny zmagazynować 13,8 kWh energii. Układ napędowy generuje łączną moc systemową 265 KM, przy czym silnik spalinowy osiąga moc 180 KM.

Kia Sportage HEV wykorzystuje silnik 1.6 T-GDI o mocy 180 KM i jest wyposażony w silnik elektryczny o mocy 44,2 kW oraz w akumulator litowo-jonowy o pojemności energetycznej 1,49 kWh. Moc systemowa w Sportage HEV wynosi 230 KM.

W chwili rozpoczęcia sprzedaży Sportage 5 generacji w wersji europejskiej gama silników będzie obejmować również wysokoprężną jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, dostępną w dwóch wariantach mocy – 115 KM lub 136 KM.

Kia Sportage – systemy bezpieczeństwa i tryby jazdy

Po raz pierwszy Sportage oferuje nowy terenowy tryb jazdy, który automatycznie dostosowuje ustawienia kilku podzespołów, aby zapewnić optymalną trakcję w każdych warunkach drogowych, w tym na śniegu, błocie i piasku. Oprócz trybu terenowego do wyboru są również tryby Comfort, Eco lub Sport. Sportage jest również wyposażony w system Intelligent Speed ​​Limit Assist (ISLA), który ostrzega kierowcę, jeśli samochód przekroczy dozwoloną prędkość.

Dzięki wsparciu systemów asystujących samochód sam zaparkuje, wyjedzie z miejsca i pokaże nam obraz z kamery dookoła pojazdu.

Kia Sportage przeznaczona dla klientów w Europie – w tym również premierowy model PHEV – zadebiutuje podczas pierwszego Salonu Samochodowego IAA Mobility w Monachium, który odbędzie się w dniach 7-12 września. Odwiedzający go znajdą stoisko marki Kia na Placu Odeona.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze