Ewa Kania

Prosty trik, żeby wnętrze auta rozgrzało się szybciej. Wystarczy wcisnąć jeden przycisk

Trudne warunki drogowe, konieczność odśnieżania auta oraz przeszywająco zimna kabina - zima zdecydowanie nie jest ulubionym okresem dla kierowców. Są jednak sposoby na to, żeby poprawić sobie komfort podczas tej pory roku – na przykład szybciej rozgrzewając wnętrze.

Jak szybko rozgrzać wnętrze samochodu?

Ciepłe powietrze w samochodzie pochodzi z nagrzewnicy, która wykorzystuje ciepło silnika. Priorytetem jest więc rozgrzanie jednostki napędowej, aby układ chłodzenia zaczął odprowadzać z niej ciepło, wykorzystywane potem do ogrzania powietrza trafiającego do kabiny.

Najlepiej jest więc na początku w ogóle nie włączać ogrzewania, ponieważ po pierwsze jest za wcześnie by mogło zadziałać, a po drugie odbieramy silnikowi jakiekolwiek ciepło, wydłużając cały proces. Włączmy je dopiero kiedy wskazówka temperatury cieczy chłodzącej drgnie – wtedy układ dostarczy nam już ciepłe powietrze.

Korzystnie jest wtedy skierować powietrze na nogi (ciepło i tak unosi się do góry) oraz na szybę, aby uniknąć parowania, co jest powszechnym zjawiskiem jesienią i zimą.

Czy warto rozgrzewać auto na postoju?

Wiele osób zanim zacznie odśnieżać samochód, uruchamia w nim silnik, by ten się szybciej rozgrzał i nagrzał wnętrze. To bardzo mało efektywny sposób – trwa bardzo długo, a długa praca na wolnych i na zimno szkodzi podzespołom samochodu.

Opady śniegu? O tym pamiętaj przed ruszeniem w drogę. Jak założyć łańcuchy na koła?

Należy też pamiętać o tym, że za pozostawienie włączonego silnika na postoju powyżej jednej minuty (w terenie zabudowanym) wiąże się z mandatem 100 zł. Natomiast 300 zł otrzymamy za generowanie nadmiernego hałasu oraz spalin.

Do czego używać obiegu wewnętrznego w samochodzie?

Obieg wewnętrzny pozwala nam odciąć się od powietrza z zewnątrz. Zwykle stosuje się to na przykład stojąc w korku, aby nawiew nie tłoczył spalin do naszej kabiny. Są jednak też inne tego zastosowania.

Ponieważ przy zamkniętym obiegu powietrze zaciągane jest z wnętrza, pozwala szybciej je ogrzać zimą. Do nagrzewnicy nie trafia wtedy mroźne powietrze, ale już to wstępnie rozgrzane, więc cały proces przebiega szybciej. Podobnie można zamykać obieg latem, aby przyspieszyć jego wychłodzenie.

Ta metoda ma jedną wadę – przy zamkniętym obiegu łatwo o zaparowanie szyb. Rozwiązaniem wtedy jest włączenie klimatyzacji, która wysusza powietrze.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze