
Hennessey wyprodukuje 750-konnego Bronco z silnikiem V8, którego Ford nie zbuduje
Velociraptor będzie ograniczony do 24 egzemplarzy.
Ford wykluczył umieszczenie silnika V8 w Bronco 2021, więc amerykański tuner Hennessey postanowił wkroczyć do akcji, aby wypełnić tę pustkę. W ten sposób powstanie off-roader z ośmiocylindrowym silnikiem, którego moc prawie dorównuje GT500.
Dostępny z dwoma lub czterema drzwiami, Velociraptor Bronco otrzyma 5-litrowy silnik V8 z 3,0-litrowym doładowaniem. Ulepszone wtryskiwacze paliwa, wlot o wysokim przepływie i wydech typu cat-back ze stali nierdzewnej pomogą podnieść moc ósemki do 750 KM, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu ze standardowym modelem, który osiąga 310 KM z turbodoładowanego 2,7-litrowego silnika V6. Hennessey określa czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h na 4,5 sekundy.
Przeczytaj też: Ford Bronco powraca, żeby odebrać klientów Wranglerowi!
Napęd na cztery koła i 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów będą dostępne w standardzie. Częścią pakietu będą także ulepszenia zawieszenia przeznaczone do jazdy terenowej.
Ponieważ produkcja Bronco rozpocznie się dopiero w 2021 roku, Hennessey nie ma jeszcze funkcjonalnego prototypu, którym mógłby się pochwalić. Niemniej jednak wydano rendering, który ujawnia, że Velociraptor otrzyma czerpak powietrza zintegrowany z niestandardową maską, przeprojektowaną kratkę z nazwą tunera z Teksasu, nowy wygląd zderzaków na obu końcach i aluminiowe koła owinięte mocnymi oponami.
Hennessey planuje wyprodukować 24 sztuki Velociraptor Bronco na rok modelowy 2021, a jego ceny zaczynają się od 225 000 dolarów, czyli około 879 873 złotych. Sprzedawany przez autoryzowanych dealerów Hennessey/Ford, każdy egzemplarz będzie objęty trzyletnią gwarancją na 36 000 mil, czyli jakieś 57 936 km.
Ford swoją decyzję o nieoferowaniu Bronco z silnikiem V8 uzasadniał przeszkodami związanymi z limitami emisji spalin, co pozostawiło szeroko otwarte drzwi dla firm z rynku wtórnego. Velociraptor firmy Hennessey to pierwsza taka konstrukcja, ale z pewnością nie ostatnia. Z drugiej strony Jeep mocno zasugerował, że wbije V8 do Wranglera – głównego konkurenta Bronco.
Przeczytaj też: Nowy Ford Bronco pokazuje na amerykańskich bezdrożach co potrafi
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: