Karolina Chojnacka

Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca

Pojazd będzie nazywać się Mamut. Zostaną zbudowane tylko trzy egzemplarze.

Pomiędzy sześciokołowymi pick-upami Hennessey VelociRaptor 6×6 i Goliath 6×6, opartymi odpowiednio na pick-upach  Forda i GM, pojawi się nowy pojazd oparty na Ramie.

Hennessey Performance opiera swój najnowszy projekt na Ram 1500 TRX.

Przeczytaj też: RAM 1500 TRX – najszybszy i najwszechstronniejszy pick-up świata? Znamy jego cenę!

Hennessey nazywa swoją nową sześciokołową bestię Mamutem. Tuner z Teksasu rezygnuje z potężnego silnika Hellcat na rzecz silnika Mopar Hellephant. Hellephant to turbodoładowany silnik V8 o pojemności 7 litrów, który fabrycznie ma moc 1000 koni mechanicznych. Hennessey mówi, że wyciągną z niego 1200 koni mechanicznych.

Mamut będzie również wyposażony w napęd na sześć kół, wydłużoną ramę, aby pomieścić dodatkowe koła i opony. Na liście modyfikacji znajdzie się także terenowe zawieszenie, duże opony, stalowe zderzaki, dodatkowe światła i niestandardowe wnętrze.

Hennessey przebuduje Ram 1500 TRX na sześciokołowca

Hennessey planuje zaoferować Mamuta potencjalnym nabywcom za  500 000 dolarów, ale zostaną wyprodukowane tylko trzy egzemplarze. Firma rozpocznie przyjmowanie zamówień 4 września w południe czasu centralnego. Jeśli chcesz złożyć zamówienie, bądź gotowy z telefonem o umówionej godzinie i zadzwoń pod numer 1-800-897-0426.

Przeczytaj też: Ram 1500 TRX Launch Edition, marzenie każdego polskiego „rolnika”, wyprzedany w 3 godziny!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Odnowiony Peugeot 5008 – zaprojektowany tak, by zwiększyć przyjemność z jazdy

Peugeot jest obecnie liderem na europejskim rynku kompaktowych SUV-ów ze swoimi modelami 5008 i 3008. Teraz marka z dumą prezentuje nowego SUV-a Peugeot 5008.

Od czasu premiery SUV-a Peugeot 5008 w 2017 roku, wyprodukowano ponad 300 000 tych samochodów, osiągając tym samym znakomite wyniki komercyjne zarówno w Europie, jak i na świecie. Teraz marka z dumą prezentuje odnowego SUV-a Peugeot 5008.

Zaprojektowany z myślą o doskonałości, nowy Peugeot 5008 ma towarzyszyć kierowcą w codziennych zadaniach i w czasie wolnym. To samochód stworzony, by przesuwać granice możliwości. Zapewni wsparcie w codziennych wyzwaniach i w czasie wolnym. Modularne wnętrze, które można dowolnie kształtować, zapewnia możliwości przewozu nawet 7 osób, w warunkach zapewniających przyjemność z jazdy i komfort.

Przeczytaj też: Peugeot 3008 – nowy SUV wyposażony w dwie opcje silników hybrydowych

Dzięki odważnemu, nowemu stylowi z przeprojektowanym przodem, nowymi tylnymi światłami w pełni LED, nowymi kolorami nadwozia i nową opcją „Black Pack”, Peugeot 5008 ustanawia nowe kanony stylistyczne, stając się jednocześnie bardziej okazałym i nowoczesnym. 

Nowy SUV jest wyposażony w najnowsze technologie, a Peugeot i-Cockpit potęguje doznania użytkowników dzięki wysokiej jakości odbiornikowi z wyświetlaczem, nowemu 10-calowemu ekranowi dotykowemu o wysokiej rozdzielczości. Dodatkowo zapewnia większe bezpieczeństwo dzięki najnowszym rozwiązaniom wspomagającym prowadzenie.

Odnowiony Peugeot 5008 – zaprojektowany, by zwiększyć przyjemność z jazdy

W nowym Peugeotcie 5008 zastosowano nową strukturę komercyjnej gamy, wprowadzoną niedawno w Peugeot 308 – składa się z analogicznych wersji co niedawno wprowadzona gama PeugeotT 308. Obejmuje trzy poziomy wyposażenia. Dodatkowe wyposażenie jest dostępne w postaci pakietów.

W zależności od kraju sprzedaży, nowego SUV-a Peugeot 5008 można kupić na stronie internetowej „Peugeot Store”, która oferuje w 100% cyfrowy zakup, wymianę, finansowanie i dostawę.

Przeczytaj też: 210-lecie marki Peugeot

Najnowsze

Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu

Odliczanie do pierwszej, historycznej rundy zawodów HERO Challenge wkracza w końcową fazę. Już za 10 dni, 250 uczestników stanie na stracie dwudniowych, ekstremalnych zawodów, a o ich losie zadecydują nie tylko nabyte umiejętności i kondycja, ale również to, jak przygotowali się do wyścigu.

Twój motocykl musi być w pełni sprawny i gotowy na naprawdę konkretny wycisk – w końcu czeka go karkołomna, sześciogodzinna jazda w niezwykle trudnym terenie. Przeserwisuj go więc od A do Z – zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc. 

Podłoże zawodów HERO Challenge będzie bardzo zróżnicowane – piach, ziemia, śliskie korzenie czy luźne kamienie… Dopasowanie odpowiednich opon będzie zatem stanowić kluczowy aspekt na trudnych sekcjach. 

Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:
tył:

  • opcja nr. 1 – bezpieczniejsza – nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
  • opcja nr. 2 – lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,

przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.

  • Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.

Podczas zawodów dostępny będzie odpłatny serwis, w którym znajdziecie podstawowe części, opony itp. Serwis poprowadzi Maro Garage z Bielska-Białej.

Paliwo – zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli Ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.

Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu

Co spakować na zawody? 
Pamiętaj, że codziennie czeka Cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia. 
Podstawa to plecak z systemem hydratacyjnym – przed Tobą co najmniej 2,5 – 3 godzin jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik. Dużym ułatwieniem będzie system podpięcia hydratacji do kasku.
Przy trasie zlokalizowany będzie również bufet z wodą oraz napojami hipotonicznymi, gdzie będziesz mógł uzupełnić ich zapas. 

Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą Ci wytrzymać dłuższy dystans bez utraty sił, a co za tym idzie – tempa jazdy. 
Na terenie zawodów zlokalizowane będzie stoisko naszego partnera, firmy NUTREND, na którym można nabyć jego produkty oraz zapoznać się z pełną ofertą serii Enduro. 

Bierzesz udział w Hero Challenge 2020? Sprawdź, jak dobrze przygotować się do ekstremalnego wyścigu

W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana. 

Warto również zabrać ze sobą: 

  • podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą Ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki.
  • zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą – zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas. 
  • chusteczki do wytarcia gogli – bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody.
  • zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania.
  • zapasowe gogle – jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie „W” miał dla Ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą Ci one dużo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia /mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche/. 
  • zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca – w przypadku, gdy nie używasz tzw. „klamek niełamiących się”.

Poza w/w zaopatrzeniem, warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru, porcję porządnego nastawienia oraz garść zasad fair play, o których mamy nadzieję każdy będzie pamiętać w trakcie zawodów. 

Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów (11-12 września), podczas której należy odebrać pakiety startowe oraz o pełnym harmonogramie wydarzenia:

Harmonogram zawodów:
11 września – piątek:
18:00 – 20:00 – rejestracja w biurze zawodów

12 września – sobota:
8:00 – 10:00 – rejestracja w biurze zawodów
9:30 – 12:00 – PROLOG / 1 okrążenie / 
13:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
15:00 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
16:00 – start wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
18:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters

13 września – niedziela:
9:00 – start wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
11:30 – koniec wyścigu Hobby, Hobby Masters, Kobiety
12:30 – start wyścigu PRO, Expert, Exper Masters
15:30 – koniec wyścigu PRO, Expert, Expert Masters
16:30 – dekoracja zwycięzców / TOP3 każdej kategorii / 

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Lekarze i pielęgniarki zasiądą na trybunach GP Włoch

Ferrari ujawniło, że 250 lekarzy i pielęgniarek, którzy w najtrudniejszym momencie pandemii na pierwszej linii frontu walczyli z COVID-19, weźmie udział w Grand Prix Włoch, które rozegra się w ten weekend na Monzie.

Od czasu inauguracji tegorocznego sezonu Formuły 1 wszystkie wyścigi odbywały się za zamkniętymi bez udziału kibiców. Wszystko to miało związek ze ścisłymi protokołami bezpieczeństwa, które miały chronić zawodników i pracowników F1 przed zarażeniem koronawirusem. Grand Prix Włoch będzie pierwszą rundą w sezonie, którą fani obejrzą na żywo.

250 lekarzy i pielęgniarek będzie gośćmi Automobile Club d’Italia, który jest promotorem Grand Prix Włoch.

Zespół Ferrari wydał specjalny komunikat w tej sprawie:

Podobnie jak wszystkie inne wyścigi rozgrywane do tej pory w tym roku, Grand Prix Włoch odbędzie się za zamkniętymi drzwiami i dlatego pod koniec wyścigu nie będzie tradycyjnej inwazji fanów na tor.

Jednak na trybunach będzie 250 bardzo wyjątkowych osób, oczywiście zdystansowanych społecznie: lekarze i pielęgniarki będą gośćmi na torze. To symboliczne podziękowanie za odwagę, poczucie obowiązku i altruizm pracowników pierwszej linii frontu w walce z COVID-19.

Przeczytaj też: F1 będzie ścigać się na Monzy do co najmniej 2025 roku!

Mimo wsparcia kibiców, Ferrari czeka na Monzy trudny weekend. Tegoroczny bolid Scuderii SF1000 nie spełnia oczekiwań kierowców, zespołu oraz tifosi. W tym sezonie z topowego zespołu Ferrari stało się zespołem ze środka stawki, a czasami nawet jej końca.

Charles Leclerc, który rok temu przywiózł Ferrari pierwsze zwycięstwo w Grand Prix Włoch od dziewięciu lat, powiedział wprost, że zespół jest przygotowany na „trudny weekend”:

Mimo wszystko nie brakuje nam motywacji do tej rundy. Dołożymy wszelkich starań, aby uzyskać jak najlepszy wynik.

Jego kolega zespołowy, Sebastian Vettel, dodał:

Przyjeżdżamy na Monzę, wiedząc, że trudno będzie być liderem w ten weekend. Ostatni wyścig tutaj nie był dla mnie prosty i doskonale zdajemy sobie sprawę, że tak będzie i tym razem.

Mamy specjalny pakiet aerodynamiczny, który, mamy nadzieję, uczyni SF1000 bardziej konkurencyjnym. Niemniej jednak nasz cel w ten weekend jest taki sam jak zawsze: maksymalnie wykorzystać nasz pakiet i zabrać do domu jak najwięcej punktów.

Przeczytaj też: MonzaDays 2020 – lekcja pit-stopu w Muzeum Alfy Romeo i parada samochodów na torze

Najnowsze

Hyundai pokazał pierwsze zdjęcia modelu Tucson nowej generacji. Wnętrze zaskakuje!

Hyundai przedstawił pierwsze zdjęcia modelu Tucson nowej generacji. Uwagę zwraca bardzo odważne, kanciaste nadwozie i nowoczesne światła. We wnętrzu natomiast znajdziemy awangardowy kokpit z dualnym układem ekranów. Światowa premiera odbędzie się cyfrowo już 15 września.

Zaawansowana stylizacja nadwozia Tucsona nowej generacji wykorzystuje ona linie, powierzchnie, kąty i kształty do tworzenia kinetycznych detali.Parametryczne ukryte światła wywierają mocne pierwsze wrażenie ponieważ zostały płynnie wkomponowane w grill przypominający klejnot i stają się widoczne dopiero po ich włączeniu przez kierowcę.

Hyundai pokazał pierwsze zdjęcia modelu Tucson nowej generacji. Wnętrze zaskakuje!

Długa maska, krótkie zwisy i większy rozstaw osi, nadają mu smukłego charakteru nadwozia coupé. Całość sprawia wrażenie ciągłego ruchu do przodu, nawet podczas postoju. Naprężone, muskularne kształty płynnie łączą się z kanciastymi nadkolami, a stylowe felgi aluminiowe dopełniają mocnej i dynamicznej sylwetki.

Hyundai pokazał pierwsze zdjęcia modelu Tucson nowej generacji. Wnętrze zaskakuje!

Ewolucję układu wewnętrznego Tucsona dostrzeżemy w niższym osadzeniu wyświetlacza cyfrowych zegarów i rezygnacji z obudowy zestawu wskaźników. Pionowa forma w pełni wkomponowanej konsoli środkowej została zainspirowana wodospadem. Dwie srebrne listwy ozdobne biegnące od środka deski rozdzielczej do tylnych drzwi harmonijnie łączą się z wysokiej klasy materiałami utrzymanymi w neutralnych odcieniach.

Światowa premiera online Tucsona Nowej Generacji odbędzie się 15 września o godzinie 02:30 czasu środkowoeuropejskiego. 

Najnowsze