Finałowa piątka w konkursie Car of the Year Polska 2024 wybrana! Jakie auto obstawiasz?
W finale znalazło się pięć modeli, które będą rywalizowały o prestiżowy tytuł Car of the Year Polska 2024. Który samochód zwycięży?
Spis treści
- Car of the Year Polska 2024 – Hyundai Kona
- Car of the Year Polska 2024 – Jeep Avenger
- Car of the Year Polska 2024 – Renault Espace
- Car of the Year Polska 2024 – SsangYong Torres
- Car of the Year Polska 2024 – Toyota Prius
To już piąta edycja konkursu Car of the Year Polska i teraz jesteśmy już coraz bliżej finału. Dwudziestu jurorów nominowało pięć modeli, które będą rywalizowały o prestiżowy tytuł Car of the Year Polska 2024.
W konkursie liczy się oczywiście zwycięstwo, ale sama obecność pięciu wybranych modeli spośród wszystkich 26 także jest cennym wyróżnieniem.
Car of the Year Polska to konkurs międzyredakcyjny, wybór jest w pełni demokratyczny, niezależny od producentów i importerów samochodów. Oceny aut na podstawie testów dokonuje grono doświadczonych dziennikarzy motoryzacyjnych.
A oto finałowa „piątka” samochodów w konkursie Car of the Year Polska 2024:
- Hyundai Kona
- Jeep Avenger
- Renault Espace
- SsangYong Torres
- Toyota Prius
Który samochód wygra? O tym przekonamy się już niebawem, bo 1 grudnia zostanie wyłoniony zwycięski samochód Car of the Year Polska 2024.
Car of the Year Polska 2024 – Hyundai Kona
Obecnie na rynku gościmy już drugą generację Hyundaia Kona, która zadebiutowała pod koniec 2022 roku, a my mieliśmy szansę oglądać ją na żywo w lipcu tego roku. Auto jest SUVem segmentu B i rywalizuje m.in. z Toyotą CH-R, Nissanem Juke, Fordem Pumą, czy Jeepem Avenger, który także jest w piątce finalistów konkursu.
Hyundai Kona występuje w wersji elektrycznej (w dwóch wersjach mocy 156 KM i 218 KM), ale także hybrydowej (141 KM) i tradycyjnej benzynowej (120 KM i 198 KM).
Kona mierzy teraz 4355 mm długości (+175 mm), 1825 mm szerokości i (+25 mm) i 1575 mm wysokości (+20 mm). Rozstawo osi wzrósł o 6 cm do 2660 mm. Auto jest więc wyraźnie większe od poprzednika.
Hyundai Kona w Polsce kosztuje co najmniej 110 900 zł za wersję Smart z silnikiem 1.0 T-GDI 6MT 2WD (120 KM).
Car of the Year Polska 2024 – Jeep Avenger
Drugi samochód spośród finałowej piątki to także reprezentant małych SUVów. Produkowany w Polsce (w Tychach) Avenger nosi już zaszczytny tytuł zwycięzcy konkursu Car of the Year 2023.
Avenger to z angielskiego “Mściciel”, jednak natura nowego Jeepa nie jest tak agresywna i bezkompromisowa. Podobnie jak Kona, także Jeep Avenger dostępny jest w wariance benzynowym i elektrycznym. Auto ma 4,08 m długości, 1,53 m wzrostu i jest szeroki na 1,77 m. Avenger idealnie wpisuje się w miejski krajobraz.
Nowy Jeep Avenger w Polsce to wydatek co najmniej 99.400 zł za odmianę benzynową 1.2 o mocy 100 KM. Ceny elektrycznego Jeepa o mocy 156 KM startują od 185 700 zł.
Car of the Year Polska 2024 – Renault Espace
Espace dla Renault zawsze było samochodem do wygodnych, dalekich i rodzinnych podróży. W najnowszej odsłonie niewiele się zmieniło, choć teraz Renault Espace jest SUVem, a nie vanem jak kiedyś.
Pomimo że szóstej generacji Renault Espace jest niemałym, nawet 7-osobowym SUVem waży aż o 215 kg mniej od poprzednika.
Atutem Espace’a wciąż jest przestronne wnętrze, a także spory bagażnik, który wynosi od 577 l z możliwością powiększenia do nawet 1818 l.
Renault Espace w polskich salonach występuje w odmianach 5- lub 7-osobowej tylko z jednym napędem – hybrydowym 1.2 E-Tech o mocy 130 KM. Ceny startują od 192 900 zł.
Car of the Year Polska 2024 – SsangYong Torres
SsangYong Torres to zupełnie nowy model koreańskiej marki, która postanawia znów spróbować sił na Starym Kontynencie. Torres to SUV rozmiarami nieco większy od Toyoty RAV4, czy Hondy CR-V.
Obecnie SsangYong Torres jest oferowany tylko z silnikiem benzynowym 1.5 GDI o mocy 163 KM i 280 Nm. Planowany jest także napęd elektryczny.
Producent oferuje rzadko spotykaną na rynku 10-letnią gwarancję na Torresa. Ceny w Polsce zaczynają się od 139 900 zł.
Car of the Year Polska 2024 – Toyota Prius
Toyota pod koniec ubiegłego roku zaprezentowała piątą już generację popularnego Priusa. Nowa Toyota Prius ma o 5 cm dłuższy rozstaw osi niż poprzednia generacja, ale całe nadwozie jest o 46 mm krótsze.
Auto jest dostępne tylko z napędem hybrydowym, a ten stał się znacznie mocniejszy od poprzednika. Dwulitrowy silnik generuje 148 KM i współpracuje z motorem elektrycznym o mocy 160 KM. Całkowita moc zespołu napędowego to teraz 223 KM (to o 101 KM więcej niż Prius IV).
Toyota Prius w wersji Comfort to wydatek co najmniej 199 900 zł.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne
Komentarze: