20
1
Nowy Renault Espace wreszcie został zaprezentowany. Szósta generacja stała się dużym, rodzinnym SUV-em.
Po kilku wstępnych zapowiedziach i zdjęciach bardzo oszczędnie prezentujących nadwozie nowego, nawet siedmioosobowego SUV-a Renault, Francuzi pokazali szóstą generację modelu Renault Espace w pełnej krasie.
Renault zawsze pozycjonowało model Espace jako auto do wygodnych, dalekich i – przede wszystkim – rodzinnych podróży. Nowy Renault Espace pozostaje autem wiernym temu wykształconemu od 1983 roku DNA modelu. Przestronny samochód rodzinny, dostępny będzie w wersjach 5- i 7-miejscowych. Według deklaracji producenta, najnowsza, szósta generacja Espace pozostaje największym osobowym samochodem w gamie marki. Oczywiście większy jest np. pasażerski Renault Trafic SpaceClass, ale pamiętajmy, że formalnie Trafic to samochód użytkowy, Espace zawsze było autem wyłącznie osobowym.
Najnowszy Renault Espace nie jest już vanem lecz SUV-em o atletycznej i eleganckiej sylwetce, czy to nie kłóci się z Koleosem? Zdaniem marki – nie. Na zdjęciach w naszej galerii możecie zobaczyć egzemplarz nowego Espace w usportowionej wersji esprit Alpine. Zgrabny, ale też atletycznie zaprojektowany pas przedni kojarzy się z nieco wcześniej debiutującym mniejszym SUV-em Renault, modelem Austral. Nad zderzakiem łatwo zauważymy charakterystyczną sygnaturę świetlną zgodną z najnowszymi modelami francuskiej marki – wyróżniający się kształt dziennych LED-ów zgrabnie skomponowanych razem z reflektorami, także diodowymi. Co ciekawe, najnowszy Renault Espace, mimo swoich niemałych gabarytów jest samochodem aż o 215 kg lżejszym od poprzednika.
Nowe Espace 2023 mimo zmiany formy nadwozia na SUV-a pozostaje dużym, 5- lub 7-miejscowym samochodem na długie trasy i najbardziej przestronnym spośród modeli osobowych Renault. W kabinie można liczyć na dobór wyrafinowanych materiałów oraz wysoką jakość montażu. Wykończenie wnętrza idzie tu w parze z wysokim poziomem wyposażenia. Renault chwali się np. panoramicznym szklanym dachem o powierzchni ponad 1 metr kwadratowy, jednym z największych na rynku.
Renault zapowiada, że nowa generacja Espace otrzymała w pełni hybrydowy napęd E-Tech o mocy 200 KM. Duża moc ma w tym przypadku iść w parze z oszczędnym zużyciem paliwa. Deklarowana średnia to zaledwie 4,6 l/100, co jak na nawet 7-miejscowego SUV-a jest bardzo dobrym wynikiem. Tak niskie zużycie oznacza również spory zasięg. Francuzi deklarują, że nowe, hybrydowe Renault Espace pokona nawet 1100 km na jednym baku.
Nowy Espace ma zapewniać kierowcy i pasażerom szeroki zakres rozwiązań sprawiających, że podróż będzie bezpieczna. Auto jest zbudowane na nowoczesnej platformie CMF-CD (dla segmentów C i D) Aliansu, co automatycznie oznacza odpowiednio wysoki standard technologiczny tego pojazdu. Specjalnie zaprojektowane podwozie i aż 32 systemy wspomagające jazdę mają zapewnić przyjemne i bezpieczne prowadzenie. Nie zabrakło znacznie poprawiającego manewrowość tego dużego SUV-a systemu 4Control Advanced, czyli układu 4 kół skrętnych. To autorskie rozwiązanie zaprojektowane przez Renault.
Nowego Espace będzie można zamawiać od połowy 2023 roku, ceny poszczególnych wariantów i opcji wyposażeniowych poznamy bliżej tego terminu. W Polsce zamówienia mają być przyjmowane w III kwartale 2023 roku, a pierwsze egzemplarze zamówionych przez klientów SUV-ów mają dotrzeć do dealerów w październiku br.
Na nowe Espace musimy zatem jeszcze trochę poczekać, ale to przecież nie jedyny ciekawy model francuskiej marki, zobaczcie nasz wideo test w pełni elektrycznego Megane:
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Polski silnik do motocykla żużlowego? Nie uwierzysz – dziś kosztuje krocie jako przedmiot kolekcjonerski!
Wielu fanów speedwaya w naszym kraju nie wie, że kiedyś powstał polski silnik do motocykla żużlowego. Co to była za konstrukcja i kto za tym projektem stał?II Zlot motoCYClovy 2023 – zaprasza Marta Sadowska-Warta ”Położna Niepokorna”
Hania Rani i Porsche – stworzyła specjalną playlistę. Idealna na trasę!
Hybryda Toyoty – porównanie 5. generacji: różnice, dane techniczne, opinia
Wyprzedzanie z prawej strony w mieście – można czy nie? Odpowiedź nie jest oczywista
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Polski silnik do motocykla żużlowego? Nie uwierzysz – dziś kosztuje krocie jako przedmiot kolekcjonerski!
Wielu fanów speedwaya w naszym kraju nie wie, że kiedyś powstał polski silnik do motocykla żużlowego. Co to była za konstrukcja i kto za tym projektem stał?II Zlot motoCYClovy 2023 – zaprasza Marta Sadowska-Warta ”Położna Niepokorna”
Hania Rani i Porsche – stworzyła specjalną playlistę. Idealna na trasę!
Hybryda Toyoty – porównanie 5. generacji: różnice, dane techniczne, opinia
Wyprzedzanie z prawej strony w mieście – można czy nie? Odpowiedź nie jest oczywista
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Polski silnik do motocykla żużlowego? Nie uwierzysz – dziś kosztuje krocie jako przedmiot kolekcjonerski!
Wielu fanów speedwaya w naszym kraju nie wie, że kiedyś powstał polski silnik do motocykla żużlowego. Co to była za konstrukcja i kto za tym projektem stał?II Zlot motoCYClovy 2023 – zaprasza Marta Sadowska-Warta ”Położna Niepokorna”
Hania Rani i Porsche – stworzyła specjalną playlistę. Idealna na trasę!
Hybryda Toyoty – porównanie 5. generacji: różnice, dane techniczne, opinia
Wyprzedzanie z prawej strony w mieście – można czy nie? Odpowiedź nie jest oczywista
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Polski silnik do motocykla żużlowego? Nie uwierzysz – dziś kosztuje krocie jako przedmiot kolekcjonerski!
Wielu fanów speedwaya w naszym kraju nie wie, że kiedyś powstał polski silnik do motocykla żużlowego. Co to była za konstrukcja i kto za tym projektem stał?II Zlot motoCYClovy 2023 – zaprasza Marta Sadowska-Warta ”Położna Niepokorna”
Hania Rani i Porsche – stworzyła specjalną playlistę. Idealna na trasę!
Hybryda Toyoty – porównanie 5. generacji: różnice, dane techniczne, opinia
Wyprzedzanie z prawej strony w mieście – można czy nie? Odpowiedź nie jest oczywista
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Zostaw komentarz: