Nowe BMW serii 4 Coupé gotowe do startu. Gigantyczne „nerki” to prawda
Nowe BMW serii 4 Coupe właśnie zostało zaprezentowane i faktycznie wyróżnia się olbrzymimi, kontrowersyjnymi "nerkami", o których spekulowano na długo przed oficjalną prezentacją. W trakcie wirtualnej prezentacji producent ogłosił, że będzie to sportowy "bliźniak" nowej serii 3. Podoba się?
Na początku sprzedaży oferowanych będzie pięć wariantów i po raz pierwszy również sportowe BMW M440i xDrive Coupé. Najmocniejszy model wyposażony będzie w 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM. Poza tym w ofercie będą cztery 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4‑cylindrowy silnik wysokoprężny. W marcu 2021 r. dojdą do tego dwa 6‑cylindrowe rzędowe silniki wysokoprężne.
Przeczytaj również: Nowe BMW serii 4 – czy grill rzeczywiście będzie tak wielki?
Dzięki technologii mild hybrid w 6-cylindrowym rzędowym silniku benzynowym, alternator odwracalny 48 V wspomaga silnik spalinowy dodatkową mocą do 11 KM. Środek ciężkości jest teraz niższy o 21 mm i rozstaw osi tylnej szerszy o 23 mm niż w nowym BMW serii 3 Limuzyna.
W wyposażeniu dodatkowym ponadto: adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, hamulce sportowe M z niebieskimi lub czerwonymi zaciskami, sportowy mechanizm różnicowy M z w pełni adaptacyjną blokadą w tylnej osi.
We wszystkich standardem ma być 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów Steptronic. Na liście opcji pojawi się jej sportowa odmiana z nową funkcją „Sprint” do szybkich i dynamicznych przyspieszeń.
W ofercie również: pakiet sportowy M Pro m.in. z 8‑stopniową sportową skrzynią Steptronic, 19-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich oraz sportowym brzmieniem silnika wewnątrz. Kokpit teraz dostępny jest z monitorem pokładowym o przekątnej do 10,25 cala oraz opcjonalnym w pełni cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala.
Producent zadbał też o klimat we wnętrzu – mamy do dyspozycji Wyciszoną przednią szybę i nową 3-strefową klimatyzację automatyczna w standardzie, o 24 mm dłuższy szklany dach przesuwno-uchylny, oświetlenie ambientowe ze światłem powitalnym, system nagłośnienia Surround marki Harman Kardon i ogrzewanie postojowe sterowane za pomocą smartfona lub kluczyka BMW z wyświetlaczem jako wyposażenie dodatkowe.
Czytaj więcej: Test BMW X3 M Competition – Wściekły jak byk, potulny jak baranek
Karoseria wyróżnie się przede wszystki wyrazistymi proporcjami przodu i dynamicznymi kształtami. Atrapa chłodnicy jest jeszcze większa niż kiedykolwiek. W trakcie prezentacji wirtualnej dowiedziałyśmy się, że jest to związane z zapotrzebowaniem na powietrze chłodzące.
Wyświetlacz BMW Head-Up ma teraz większą powierzchnię projekcyjną o 70%, natomiast mapy BMW są w standardzie – nowoscią jest aktualizacja danych o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym w krótkich odstępach czasu, wprowadzanie dowolnego tekstu przy wyborze miejsc docelowych w nawigacji.
Więcej: Test BMW M135i xDrive – czas na zmiany
Warianty modelowe:
BMW 420i Coupé: Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 1998 cm3, moc: 135 kW (184 KM) przy 5000 – 6500 obr/min, maks. moment obrotowy: 300 Nm przy 1350 – 4000 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,5 s, prędkość maksymalna: 240 km/h
BMW 430i Coupé: Czterocylindrowy silnik benzynowy, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 1998 cm3, moc: 190 kW (258 KM) przy 5000 – 6500 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1550 – 4400 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,8 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
Przeczytaj również: Test BMW 850i xDrive Cabrio – błogosławione przekleństwo
BMW M440i xDrive Coupé: Sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 2998 cm3, moc: 275 kW (374 KM) przy 5500 – 6500 obr/min, maks. moment obrotowy: 500 Nm przy 1900 – 5000 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,5 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
BMW 420d Coupé: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750 – 2500 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,1 s, prędkość maksymalna: 240 km/h
BMW 420d xDrive Coupé: Czterocylindrowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 1995 cm3, moc: 140 kW (190 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 400 Nm przy 1750 – 2500 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 7,4 s, prędkość maksymalna: 238 km/h
Czytaj więcej: Test BMW X4 M Competition 3.0 510 KM – za każdym razem pokaże nowe oblicze
BMW 430d xDrive Coupé (przewidywana dostępność od marca 2021 r.): Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 2993 cm3, moc: 210 kW (286 KM) przy 4000 obr/min, maks. moment obrotowy: 650 Nm przy 1500 – 2500 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 5,2 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
BMW M440d xDrive Coupé (przewidywana dostępność od marca 2021 r.): Sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny, technologia mild hybrid 48 V, 8-stopniowa skrzynia Steptronic, BMW xDrive, pojemność: 2993 cm3, moc: 250 kW (340 KM) przy 4400 obr/min, maks. moment obrotowy: 700 Nm przy 1750 – 2250 obr/min, przyspieszenie [0 – 100 km/h]: 4,7 s, prędkość maksymalna: 250 km/h
Najnowsze
-
Zabudowa VW T5 – jak przekształcić busa w funkcjonalnego kampera?
Przekształcenie Volkswagena T5 w kampera to marzenie wielu miłośników turystyki na czterech kółkach. Ten model samochodu cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej niezawodności oraz idealnym proporcjom, które ułatwiają taką adaptację. Przestrzeń ładunkowa T5 daje fantastyczne możliwości aranżacyjne. Pozwala to na stworzenie prawdziwie funkcjonalnego i wygodnego mobilnego domu! -
Pomóżmy motocykliście, którego pasją jest motoryzacja! Gerard walczy z rakiem – chce odzyskać twarz i… oddech
-
7 lat gwarancji i ceny od 112 900 zł. Rusza sprzedaż chińskiej marki Jetour w Polsce
-
Volkswagen Polo – idealne auto miejskie? Poznaj jego zalety
-
Co obejmuje 145 punktów kontroli technicznej w Toyota Pewne Auto?
Zostaw komentarz: