
Williams podpisuje kontrakt z Formułą E
Williams Advanced Engineering został wybrany na dostawcę baterii do samochodów Gen3 Formuły E.
Williams Advanced Engineering dostarczał baterie dla Formuły E od samego początku istnienia elektrycznej serii, czyli od 2014 roku. W sezonie 2018-2019 zmieniono jednak dostawcę i kontrakt na baterię dla Spark SRT05e Gen2 Formuła E podpisała z McLaren Applied Technologies.
Przeczytaj też: „And We Go Green” – dokumentalny film o Formule E
Przetarg na nowego dostawcę baterii wygrany przez Williams Advanced Engineering dotyczy samochodów Gen3, które zostaną wprowadzone od sezonu 2022-2023. Kontrakt będzie obowiązywał przez minimum trzy lata. W nowej specyfikacji moc maksymalna wzrośnie z obecnych 250 do 350 kW.
Wyboru dostawcy nowych baterii dla Formuły E dokonała Światowa Rada Sportów Motorowych FIA.
Przeczytaj też: Jak istotne są dane w Formule E?
Zawody Formuły E w sezonie 2019-2020 z powodu pandemii COVID-19 zostały zawieszone 29 lutego. Po pięciu przeprowadzonych wyścigach w klasyfikacji generalnej prowadzi António Félix da Costa z DS Techeetah, przed Mitchem Evansem z Panasonic Jaguar Racing i Alexandrem Simsem z BMW i Andretti Motorsport.
Sezon FE dokończy sześcioma wyścigami na trzech różnych konfiguracjach toru na byłym lotnisku Berlin-Tempelhof. Wszystko rozegra się w terminie 9 dni.
Wyścigi odbędą się w terminach 5-6 sierpnia, 8-9 i 12-13 sierpnia.
Najnowsze
-
Elektryk czy hybryda – co bardziej opłaca się w leasingu?
Coraz więcej firm i osób prywatnych zwraca uwagę na ekologię i koszty użytkowania aut. Rosnąca popularność napędów alternatywnych wypiera tradycyjne rozwiązania, ale rodzi pytanie: co w leasingu bardziej się opłaca – hybryda czy elektryk? -
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
Zostaw komentarz: