W aplikacji zmienisz ustawienia hamulców. Brembo prezentuje rewolucyjne rozwiązanie
Brembo zaprezentowało nowy system hamulcowy o nazwie Sensify, który będzie korzystał ze sztucznej inteligencji. Ma on zwiększyć bezpieczeństwo oraz zmniejszyć emisję szkodliwych substancji.
Układ hamulcowy to jeden z najważniejszych elementów każdego samochodu. Od lat prowadzone są prace nad lepszymi materiałami do produkcji na przykład klocków i okładzin hamulcowych. Brembo, jeden z najbardziej znanych i cenionych producentów systemów hamulcowych, zapowiada właśnie technologiczną rewolucję w tym temacie.
Brembo Sensify ma być przełomem w systemie układów hamulcowych. System będzie korzystał ze sztucznej inteligencji. Ma on zwiększyć bezpieczeństwo oraz zmniejszyć emisję szkodliwych substancji. Brembo Sensify będzie można stosować we wszelkich rodzajach pojazdów – od motocykli do samochodów sportowych, od dostawczaków po ciągniki.
Brembo Sensify – jak to działa?
Sercem układu są dwa sterowniki (ECU), po jednym przy każdej osi. Każdy z nich steruje siłą hamowania na danej osi, wysyłając odpowiednie informacje do siłowników umieszczonych przy każdym kole. W chwili wciśnięciu pedału hamulca w ciągu kilku milisekund oba ECU sprawdzają przyczepność kół, masę własną pojazdu, rozkład tej masy i kilka innych kwestii, po czym wyliczają, z jaką siłą można przyhamować dane koło.
Hamowanie jednak nie będzie odbywać się tylko dzięki elektronice, wciąż mamy tu do czynienia z tradycyjną hydrauliką, choć w dużo mniejszym stopniu niż w samochodach dostępnych dziś w salonach. Z zewnątrz system niczym się nie wyróżnia. Gdy zajrzymy na hamulce samochodu, zobaczymy zwykłe tarcze i zaciski hamulcowe.
Brembo zapewnia, że rozwiązaniu Sensify będzie towarzyszyć zmniejszona emisja pyłów, ponieważ każdy hamulec będzie zawsze działać w optymalnym zakresie. Prawdopodobnie poskutkuje to wolniejszym zużyciem hamulców.
Dodatkowo Brembo Sensify ma pozwolić na zmianę sposobu pracy pedału hamulca przy pomocy aplikacji. Klik i robisz co chcesz. Całość pracuje zbyt miękko? Klik, poprawione.
Skuteczność nowego rozwiązania Brembo mieli okazję przetestować dziennikarze brytyjskiego magazynu „Autocar”. Zasiedli oni za kierownicą czterech Tesl – dwie z nich były autami seryjnymi, a dwie były zmodyfikowane przez Brembo.
Przeprowadzano jazdy próbne na różnych nawierzchniach, od suchego asfaltu po śnieg. Niezależnie od warunków, układ Sensify pozwalał na skrócenie drogi hamowania co najmniej o metr. Ponadto zmodyfikowane Tesle zachowywały też lepszą sterowność niezależnie od nawierzchni.
Pierwsze samochody wyposażone w układ Brembo Sensify pojawią się na drogach najprawdopodobniej w 2024 roku.
Najnowsze
-
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
Nie powinno się jeździć na rezerwie, ani tym bardziej na oparach paliwa. Możemy jednak znaleźć się w sytuacji bez wyjścia, kiedy zatankowanie nie będzie możliwe. Pojawia się wtedy pytanie, jak daleko można przejechać na rezerwie paliwa, a ile samochód przejedzie, kiedy komputer pokaże zasięg 0 km. -
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
-
Najgorsze, co możesz usłyszeć na przeglądzie auta. Gorsze niż niezaliczenie przeglądu
Zostaw komentarz: