
Hamulce Brembo – jak rozpoznać podróbki?
Rynek części motocyklowych jest coraz częściej zalewany podróbkami pochodzącymi z Chin. Producent systemów hamulcowych Brembo przestrzega klientów przed zakupem nieoryginalnych części.
Producent układów hamulcowych Brembo przygotował specjalny poradnik dla właścicieli motocykli, aby ustrzec ich przed nieświadomym nabyciem podrabianych części.
Pierwszą wskazówką producenta jest sprawdzenie tzw. karty oryginalności. Jest ona zawsze dołączana do elementów z linii High Performance oraz Racing. Karta jest zamknięta w szczelnym opakowaniu. Znajduje się tam instrukcja oraz 6-cyfrowy kod, dzięki któremu możemy potwierdzić autentyczność zakupionej części. Co więcej produkty z tej serii nie wymagają dodatkowego dopasowania. Są sprzedawane w zestawach, w których znajdują się wszystkie elementy potrzebne do montażu.
Przede wszystkim jednak powinniśmy zwracać uwagę na ceny rynkowe. Jeżeli znajdujemy ofertę, która jest wyraźnie tańsza, warto zapytać sprzedawcę o powód promocji lub skontaktować się polskim przedstawicielstwem firmy i sprawdzić autoryzację takiego sprzedawcy.
Czasami zdarza się, że wśród podróbek znajdziemy elementy, których nigdy nie produkowała firma Brembo. Firma podkreśla, że nie tworzy ulepszeń dla wszystkich motocykli dostępnych na rynku, tylko do wybranych modeli.
Wszystko można sprawdzić w internetowym konfiguratorze, który zawiera elementy oficjalnie dystrybuowane na rynku. Wystarczy, że podamy podstawowe informacje na temat konkretnego modelu, a następnie otrzymamy informacje, gdzie można je nabyć. Jeżeli nie znajdziemy produktu, który wzbudza nasze podejrzenia, to prawdopodobnie mamy do czynienia z częścią podrabianą. Warto wtedy potwierdzić nasze wątpliwości z dystrybutorem.
Najnowsze
-
Nocleg pod namiotem czy w kamperze? Porównanie opcji dla fanów motoryzacji
Coraz więcej osób odkrywa uroki podróżowania bez sztywnych planów i rezerwacji hoteli. Dla fanów motoryzacji to naturalne – auto czy motocykl daje wolność, a nocleg w kamperze lub pod namiotem pozwala zatrzymać się tam, gdzie akurat prowadzi droga. Obie opcje mają swój niepowtarzalny klimat, ale też różne wymagania i ograniczenia. -
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
-
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
Zostaw komentarz: