Karolina Chojnacka

Volkswagen przechodzi na zieloną stronę mocy. Wszystkie zakłady produkcyjne koncernu w Polsce zasilane są zieloną energią

Zmiana, która następuje w motoryzacji, przejście z samochodów spalinowych na elektryczne, musi iść w parze z transformacją energetyczną.

Volkswagen Group Polska oraz wszystkie zakłady produkcyjne koncernu Volkswagen w Polsce zasilane są teraz wyłącznie energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Do 2050 roku koncern zamierza stać się firmą neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla. Kluczem do realizacji tego celu jest elektryczna mobilność. Ważnym elementem elektrycznej ofensywy Grupy Volkswagen jest energia pochodząca ze źródeł odnawialnych wykorzystywana zarówno podczas produkcji jak i eksploatacji samochodów.

Volkswagen przechodzi na zieloną stronę mocy

Przeczytaj też: Volkswagen poszerza ofertę ID.3.Ile kosztuje elektryk z nowym akumulatorem, zapewniającym zasięg do 351 kilometrów?

Sprzedawcą zielonej energii jest Polenergia Obrót S.A. Zielona energia dostarczana przez Polenergię do wszystkich polskich spółek Grupy Volkswagen jest energią pozyskiwaną z siły wiatru, spółka jest właścicielem ośmiu farm wiatrowych zlokalizowanych na terenie Polski. Miejsce wytworzenia energii potwierdzają stosowne gwarancje pochodzenia rejestrowane przez Urząd Regulacji Energetyki. Polenergia będzie dostarczać zieloną energię elektryczną spółkom Grupy Volkswagen przez najbliższe 3 lata.

Volkswagen przechodzi na zieloną stronę mocy

Przeczytaj też: Właściciel Volkswagena ID.3 nie zostawia na nim suchej nitki! Tyle tylko, że nie wie o czym mówi?

 Pavel Solc, prezes zarządu Volkswagen Group Polska, powiedział:

Zmiana, która następuje w motoryzacji, przejście z samochodów spalinowych na elektryczne musi iść w parze z transformacją energetyczną. Volkswagen Group Polska korzysta tylko i wyłącznie z energii pochodzącej z odnawialnych źródeł, zasilamy nią nie tylko nasze budynki, ale także służbowe samochody elektryczne i hybrydy plug-in naszych pracowników. Na ternie firmy zainstalowaliśmy 36 punktów ładowania. Coraz więcej pracowników na co dzień jeździ samochodami nie emitując szkodliwych substancji do atmosfery. Elektryczne auta są cenione także za znakomitą dynamikę i komfort podróży. Ci którzy raz się zdecydowali na auta elektryczne, nie planują powrotu do samochodów spalinowych. W rezultacie w Volkswagen Group Polska analizujemy już możliwości dalszej rozbudowy infrastruktury ładowania. Bardzo się z tego cieszę, bo bezemisyjna mobilność to ważny krok w kierunku neutralności klimatycznej.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Michèle Mouton o kobiecej serii wyścigowej: „To rodzaj dyskryminacji, kiedy kobietom wolno konkurować tylko ze sobą”

Słowa Michèle Mouton poparła Sophia Flörsch, która na swoim Twitterze po raz kolejny skrytykowała kobiecą serię wyścigową, W Series.

Sophia Flörsch wielokrotnie w wywiadach podkreślała, że nie potrzebuje taryfy ulgowej i chce się ścigać na równych zasadach zarówno z kobietami, jak i mężczyznami. Od początku krytykowała ideę powstania W Series, serii wyścigowej wyłącznie dla kobiet:

Zgadzam się z argumentami – ale całkowicie nie zgadzam się z rozwiązaniem, kobiety potrzebują długoterminowego wsparcia i zaufanych partnerów, ja chcę konkurować z najlepszymi sportowcami. Proszę porównać to z ekonomią: czy potrzebujemy oddzielnych kobiecych zarządów / doradców? Nie. To zła droga.

Przeczytaj też: Zobacz, jak Sophia Flörsch poskramia elektryczną wyścigówkę o mocy 1200 KM!

W Series ma na celu wspieranie karier kobiet w motorsporcie oraz budzenie zainteresowania i entuzjazmu wyścigami samochodowymi wśród dziewcząt i kobiet na całym świecie. Kobieca seria wyścigowa ma pomóc zwiększyć liczbę zawodniczek w różnych seriach wyścigowych. Część kobiet związanych ze sportami motorowymi nie do końca jest przekonana, że to jest właściwa droga do promocji kobiet w motorsporcie.

W wywiadzie dla „F1 Insider” Michèle Mouton, przewodnicząca Komisji FIA ds. Kobiet w Motorsporcie, powiedziała:

Z jednej strony W Series naturalnie zachęca kobiety do rywalizacji w motorsporcie. Daje dziewczętom możliwość ścigania się za darmo. To jest bardzo ważne. Ale, kobiety walczą tu tylko z kobietami. Nasza filozofia to sport mieszany. Chcemy wspierać najlepsze zawodniczki świata i umożliwić większej liczbie kobiet rywalizację z mężczyznami – tylko po to, aby pokazać, że mają takie same umiejętności jak mężczyźni.

Dlatego faktycznie dobra platforma osiąga swoje granice. Mam jednak nadzieję, że najlepsze kobiety z W Series będą mogły awansować i sprawdzić się w rywalizacji z mężczyznami. W przeciwnym razie jest to dla mnie rodzaj dyskryminacji, kiedy kobietom wolno konkurować tylko ze sobą.

Przeczytaj też: Michele Mouton – kobieca legenda rajdowa

Jeden z użytkowników Twittera (tak, użytkownik-mężczyzna) zarzucił Mouton, że nie rozumie idei W Series:

To nie dyskryminacja, chodzi o zwiększenie liczby kobiet na wyższych szczeblach motorsportu, aby później pomóc im skutecznie konkurować z mężczyznami. To nie jest trudne do zrozumienia, Michelle.

Sophia Flörsch postanowiła odpowiedzieć mężczyźnie, broniąc słów Mouton i po raz kolejny krytykując ideę W Series:

Zwiększenie liczby kobiet … hmm może dziewczyny/ a lepiej kobiety/ rywalizujące w W Series są trochę za stare, by wspinać się na wyższe szczeble drabiny sportów motorowych, kiedy wciąż startują w regionalnych seriach F3. To tylko marketing i dużo partnerstw medialnych.

Kto ma rację?

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Jamie Chadwick pozostaje kierowcą rozwojowym Williamsa na sezon 2021

Williams Racing potwierdził, że Jamie Chadwick będzie kontynuować pracę z zespołem jako kierowca rozwojowy w sezonie2021 Formuły 1.

Jamie Chadwick, która dołączyła do zespołu w 2019 roku, zwiększy intensywności swojego programu symulacyjnego w Grove i nadal będzie w pełni zaangażowana w działania zespołu, zarówno na torze podczas niektórych Grand Prix, jak i w fabryce. 22-latka będzie również wspierała zespół w działaniach medialnych i marketingowych w trakcie trwania całego sezonu.

Do tej pory bardzo podobał mi się czas spędzony z Williamsem i jestem zachwycona, że mogę kontynuować pracę z zespołem w roli kierowcy rozwojowego. Czuję, że jako kierowca cały czas się rozwijam i poprawiam, a mój czas spędzony w symulatorze w nadchodzącym sezonie okaże się nieoceniony. Nie mogę się doczekać, aby w tym roku ponownie w pełni zaangażować się w działania zespołu.

Przeczytaj też: Jamie Chadwick staje na podium w swoim debiutanckim wyścigu Formula Regional Europe

Utalentowana Brytyjka odniosła dotychczas sukcesy w wielu kategoriach wyścigowych. W 2019 roku wygrała między innymi inauguracyjny sezon kobiecej serii wyścigowej, W Series oraz odniosła zwycięstwo w swojej klasie w 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. Wcześniej zdobyła tytuł w brytyjskiej GT GT4  oraz wygrała wyścig brytyjskiej Formuły 3 .

W tym roku Jamie Chadwick będzie bronić mistrzowskiego tytułu W Series oraz wystartuje w inauguracyjnym sezonie Extreme E, elektrycznej serii wyścigów aut off-road’owych, gdzie będzie reprezentować barwy zespołu Veloce Racing.

 Przeczytaj też: Jamie Chadwick będzie ścigać się w Extreme E!

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Nowy 5-drzwiowy Mini Cooper S pojawi się już w marcu! Co o nim wiemy?

Nowe 5‑drzwiowe Mini ma łączyć w sobie charakterystyczną frajdę z jazdy i indywidualny styl z dodatkową porcją funkcjonalności. Teraz świeże akcenty stylistyczne, unikalny dach Multitone, wysokiej klasy dopracowane wnętrze i dodatkowe funkcje sprawiają, że pięciodrzwiowy wariant nadwozia Mini zyskuje na atrakcyjności.

5-drzwiowe Mini oferuje wszystkie cechy małego samochodu brytyjskiej marki premium, a do tego zdecydowanie wyższy komfort i więcej przestrzeni dla pasażerów i bagażu. Większy o 72 mm rozstaw osi w porównaniu z 3-drzwiowym Mini i dłuższe o 160 mm nadwozie robią różnicę. Pasażerowie na tylnej kanapie mają ułatwione wsiadanie już dzięki dodatkowym drzwiom z tyłu, a w środku mogą cieszyć się zauważalnie szerszym wnętrzem i większą przestrzenią na nogi i nad głową, a także niezwykłą wszechstronnością. Złożenie oparcia tylnej kanapy dzielonego standardowo w proporcjach 60:40 pozwala zwiększyć pojemność bagażnika z 278 do 941 l.

Nowa koncepcja pojazdu w segmencie małych samochodów pozwoliła Mini trafić ze swoją typową do nowych grup docelowych. Na całym świecie sprzedano ponad 500 tysięcy 5-drzwiowych Mini. W samym tylko 2020 roku 56 tysięcy klientów wybrało właśnie ten model.

5-drzwiowy Mini Cooper S

Przeczytaj też: Test Mini Cooper SE – elektryczny mini gokart

Precyzyjnie zmodyfikowana stylistyka 5-drzwiowego Mini  ma kontynuować ten sukces.

Z przodu sześciokątna atrapa chłodnicy i okrągłe reflektory, będące znakiem rozpoznawczym modelu, mają teraz jeszcze bardziej wyrazisty charakter. Reflektory diodowe oferowane są obecnie w wyposażeniu standardowym, podobnie jak diodowe lampy tylne z charakterystycznym motywem flagi Union Jack. Pionowe wloty powietrza zastępują reflektory przeciwmgielne, których funkcję przejęły światła na złą pogodę. Podobnie jak funkcja matrycowa świateł drogowych są one częścią opcjonalnych diodowych reflektorów adaptacyjnych. Również zderzak lakierowany teraz w kolorze karoserii podkreśla nowoczesny, szlachetny wygląd przodu.

5-drzwiowy Mini Cooper S

Oprócz elementów zewnętrznych Piano Black o rozszerzonym zakresie, nową możliwość indywidualizacji wyglądu 5-drzwiowego Minidaje opcjonalny dach Multitone. Ponieważ został on wydłużony, podobnie jak i rozstaw osi, w porównaniu z 3-drzwiowym Mini, atrakcyjność gradientu kolorystycznego od San Marino Blue z przodu przez Pearly Aqua w środku po Jet Black w tylnej części jest tutaj szczególnie efektowna.

5-drzwiowy Mini Cooper S

Dach Multitone można łączyć z niemal wszystkimi lakierami oferowanymi w 5-drzwiowym Mini, w tym z nowym lakierem metalizowanym Rooftop Grey. Ten mocny i elegancki odcień szarości lekko wpadający w srebro idealnie uzupełnia błyszczącą spektakularną kolorystykę dachu.

Przeczytaj też: Test Mini John Cooper Works – fabryka endorfin

Przestronność wnętrza 5-drzwiowego Mini komponuje się z dopracowaną stylistyką kokpitu i nowymi funkcjami komfortu. Centralne otwory wentylacyjne umieszczone w jednej płaszczyźnie z powierzchniami wewnętrznymi oraz nowa stylistyka centralnego zestawu wskaźników, w którym standardowo montowany jest teraz ekran dotykowy o przekątnej 8,8 cala. Najważniejsze elementy po stronie kierowcy to opcjonalny wielofunkcyjny wyświetlacz wskaźników oraz oferowana teraz w standardzie skórzana kierownica sportowa z nowymi przyciskami wielofunkcyjnymi. Po raz pierwszy jako wyposażenie dodatkowe dostępne jest także ogrzewanie kierownicy.

5-drzwiowy Mini Cooper S

Również światło bardziej niż kiedykolwiek dotąd przyczynia się do dobrego samopoczucia wewnątrz 5-drzwiowego Mini. Grafika centralnego zestawu wskaźników i cyfrowego wyświetlacza kokpitu może zmieniać się w zależności od nastroju. Do wyboru są tryby „Lounge” i „Sport”, każdy o innej kolorystyce. Ustawienia wyświetlaczy można dostosować zarówno do trybów jazdy Mini, jak i łączyć z kolorystyką nowego opcjonalnego oświetlenia ambientowego. Dzięki temu przestronnością i komfortem wnętrza 5-drzwiowego Mini można cieszyć się w niezwykle nastrojowej atmosferze.

Najnowsze

Karolina Chojnacka

Women’s World Car of the Year 2020 – znamy zwycięzców poszczególnych kategorii! Kto ma szansę na tytuł „kobiecego samochodu roku”?

Jury konkursu Women’s World Car of the Year ogłosiło zwycięskie samochody w każdej z dziewięciu kategorii. Pojazdy te reprezentują doskonałość w swoich segmentach pod względem bezpieczeństwa, komfortu, technologii i stosunku jakości do ceny.

To już jedenasta edycja Women’s World Car of the Year, konkursu w którym zespół pięćdziesięciu dziennikarek motoryzacyjnych z 38 krajów na pięciu kontynentach wybiera najlepszy samochód danego roku. Jest to jedyne jury w świecie motoryzacji złożone wyłącznie z kobiet.

Nowy system głosowania wprowadzony w tym roku wymagał od członkiń jury wybrania trzech najlepszych samochodów z każdej kategorii. Podejmując decyzję, jurorki wzięły pod uwagę takie kwestie jak właściwości jezdne, przestrzeń i komfort, łączność, bezpieczeństwo, oszczędność paliwa, stosunek jakości do ceny oraz styl i wygląd.

Do konkursu zakwalifikowały się samochody, które były wypuszczane od stycznia do grudnia 2020 roku.

Przeczytaj też: Women’s World Car of the Year 2020 – znamy finalistów! Które samochody najbardziej podobały się kobietom?

Jury konkursu Women’s World Car of the Year ogłosiło zwycięskie samochody w każdej z dziewięciu kategorii. Oto oni:

Najlepszy samochód miejski Najlepszy samochód rodzinny Najlepszy samochód luksusowy
Peugeot 208 Skoda Octavia Lexus LC500 Cabrio

Najlpeszy samochód sportowy Najlepszy urban SUV Najlepszy średni SUV
Ferrari F8 Spider Peugeot 2008 Land Rover Defender

Najlepszy duży SUV Najlepszy 4×4 Pick-up Najlepszy samochód elektryczny
Kia Sorento Ford F-150 Honda e

Pozostała jeszcze jedna runda głosowania. Jurorki wybiorą teraz najlepszy samochód roku spośród dziewięciu zwycięzców kategorii. Wyniki zostaną ogłoszone 8 marca, w Międzynarodowy Dzień Kobiet.

Najnowsze