Volkswagen ID.5 – elektryk z nadwoziem w stylu coupé i bardzo przyzwoitym zasięgiem. Czy podbije serca kierowców?
Volkswagen zaprezentował nowego członka elektrycznej rodziny ID. Volkswagen ID.5 to SUV z nadwoziem w stylu coupé. Co oprócz opadającej linii dachu wyróżnia elektryka?
Volkswagen ID.5 ujrzał światło dzienne. To elektryczny SUV z nadwoziem w stylu coupé, który technicznie jest niemal kopią ID.4, a wyróżnia się przede wszystkim stylistyką. Co warte odnotowania, ID.5 w przeciwieństwie do ID.4 od razu debiutuje w usportowionym wydaniu GTX.
Charakterystyczne diodowe listwy z przodu i z tyłu nadwozia wskazują, że ID.5 jest bez wątpienia członkiem rodziny ID. Kształt zderzaka i charakterystyczna linia dachu odróżniają go od produkowanego na różnych kontynentach modelu ID.4. Charakterystyczne diodowe listwy z przodu i z tyłu nadwozia wskazują, że ID.5 jest bez wątpienia członkiem elektrycznej rodziny Volkswagena.
Nowy elektryczny SUV Volkswagena ma długość 4599 mm (wersja ID.5 GTX: 4582 mm). Mimo ściętego dachu, pasażerowie podróżujący na tylnych siedzeniach w ID.5 mają tylko o 12 mm mniejszą przestrzeń nad głowami niż w Volkswagenie ID.4. Rozstaw osi wynosi 2766 mm. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów, a po złożeniu foteli nawet 1561.
Volkswagen ID.5 – technologia w służbie kierowcy
Volkswagen ID.5 będzie miał na pokładzie pokładzie sporo najnowocześniejszej technologii, z lampami IQ.Lights i systemem obsługi głosowej na czele („Cześć ID.”). Pojawi się też m.in. head-up z funkcją rozszerzonej rzeczywistości. Zastosowanie w ID.5 oprogramowania generacji 3.0 umożliwia zdalną aktualizację i aplikację nowych funkcji. Systemy asystujące, jak Travel Assist wykorzystujący dane inteligencji zbiorowej, pozwalają na bezpieczniejszą jazdę. Opcjonalny Park Assist Plus z funkcją pamięci może wykonywać zapamiętane, spersonalizowane manewry.
Dzięki komunikacji Car2X Volkswagen dane przekazywane przez inne samochody Volkswagena oraz sygnały z urządzeń infrastruktury drogowej w obszarze do 800 metrów są odbierane w ułamku sekundy ostrzegając o niebezpieczeństwie, wypadkach czy korkach drogowych. Pas świetlny ID.Light w kokpicie nadaje tym ostrzeżeniom formę wizualną.
Volkswagen ID.5 – silniki, zasięg, ładowanie
Volkswagen ID.5 będzie sprzedawany z akumulatorem o pojemności 77 kWh, w trzech wersjach różniących się mocą silników. W ID.5 elektryczny silnik będzie umieszczony z tyłu, z kolei ID.5 GTX będzie miał dwa motory elektryczne – jeden z przodu i drugi z tyłu – o łącznej mocy 299 KM i napęd na cztery koła. Odmiany jednosilnikowe, czyli z napędem na tył to: Pro o mocy 174 KM i Pro Performance o mocy 204 KM.
Tylnonapędowe warianty Volkswagena ID.5 na jednym ładowaniu mają przejechać 520 kilmetrów. W GTX zasięg wynosi 480 kilometrów.
ID.5 ma współpracować z ładowarkami o mocy do 135 kW, dzięki czemu może naładować się do 80% w około pół godziny.
Volkswagen ID.5 – cena
Ile będzie kosztował Volkswagen ID.5? Tego jeszcze nie wiemy. ID.4 wyceniono w Polsce na 198 590 złotych. ID.5 będzie zapewne o kilkanaście tysięcy złotych droższe.
Volkswagen ID.5 pojawi się na rynku w 2022 roku.
Najnowsze
-
Minister Gawkowski stracił samochód za 100 tys. zł. Oszukali go metodą „na bliźniaka”
Funkcjonariusze CBŚP zatrzymali osoby należące do międzynarodowej grupy przestępczej, zajmującej się kradzieżą samochodów. Podczas działań służb udało się odzyskać kilka skradzionych pojazdów w tym Peugeota 5008, który, jak się okazało, należy do ministra cyfryzacji Krzysztofa Gawkowskiego. Ten podzielił się swoją historią w mediach społecznościowych. -
Ile samochód przejedzie na rezerwie? Ile pojadę z zasięgiem 0 km?
-
Znaki C-5 oraz D-3 wyglądają prawie identycznie, ale kierowca nie może ich pomylić
-
Będzie nowy odcinek drogi ekspresowej S10. Znamy datę otwarcia
-
Wyrzuciła papierosa z auta, napluła na zwracających jej uwagę, a potem nasłała agresora
Zostaw komentarz: