Testy Roberta Kubicy przed Rajdem Polski – fotoreportaż

Robert Kubica w tym sezonie startuje prywatnym Fordem Fiestą RS WRC - jak wyglądały jego przedrajdowe testy? Obrazują fotki Marcin Hennka.

Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.

Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu.

Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.

Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.

Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.

Jakimi autami poza WRC będą rywalizować zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.

O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Polska to nie tylko druga najstarsza i druga najszybsza impreza w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata, ale to także emocjonalna wizyta w ojczyźnie dla Roberta Kubicy, który w tym sezonie startuje prywatnym Fordem Fiestą RS WRC.

Trasa Rajdu Polski jak wiadomo została poważnie zmodyfikowana: w porównaniu z sezonem 2014 bez zmian pozostał tylko superoes w Mikołajkach. Pozostały jednak szybkie, płynne trasy, ze średnimi prędkościami zbliżonymi do tych, które osiągane są w Rajdzie Finlandii. Wyzwanie jest spotęgowane przez wysokie, typowe dla lata temperatury, które tylko zwiększają wymagania wobec ogumienia podczas siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.

Podstawowymi oponami na Rajd Polski – również dla Roberta Kubicy – są miękkie 205/65-15 Pirelli Scorpion KS Reinforced, a opcją na gorętsze i dłuższe odcinki są twarde 205/65-15 Pirelli Scorpion KH Reinforced. Rzeźba bieżnika została specjalnie zaprojektowana z myślą o szybkim odprowadzaniu luźnych kamieni i szutru.

Najdłuższy odcinek rajdu liczy 39 kilometrów, a najkrótszy 2,5 kilometra. Po superoesie, rozgrywanym wieczorem w czwartek 2 lipca, rajd kończy się w porze obiadowej, w niedzielę 5 lipca w Mikołajkach. W tym sezonie cały rajd odbywa się na Mazurach.

Czołowi kierowcy Pirelli, którzy wystąpią na Rajdzie Polski: Robert Kubica, Martin Prokop i Lorenzo Bertelli będą reprezentować Pirelli w najwyższej kategorii WRC, a Karl Kruuda przewodzi licznej stawce Pirelli w kategorii WRC-2. W stawce znajduje się 19 załóg na ogumieniu Pirelli.

W myśl aktualnych przepisów kierowcy WRC mają do dyspozycji po 24 opony na rajd (cztery na każdą możliwość zmiany plus cztery zapasowe). Mogą wybierać spośród 24 sztuk podstawowego ogumienia z miękkiej mieszanki 205/65-15 KS Reinforced oraz 16 sztuk opcjonalnego ogumienia z twardej mieszanki 205/65-15 KH Reinforced.

A my kibicujemy dozgonnie załodze 14. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – zobaczcie, jak chłopaki dawali czadu na testach.

Najnowsze

Polska Syrena wraca do życia!

W ciągu ostatnich kilku lat powstało kilka inicjatyw, które mają przywrócić do życia nieistniejące już polskie marki motoryzacyjne. Najnowszym projektem jest Syrena, która powstanie w dwóch modelach.

Kilka dni temu firma AK Motor Polska podpisała z FSO umowę o współpracy, na podstawie której w najbliższym czasie rozpoczną się prace nad dwoma modelami samochodów.

Efekty tych działań mamy poznać już za kilka tygodni, gdy zostanie oficjalnie zaprezentowana Syrena Meluzyna w skali 1:5. Kilka miesięcy później zadebiutuje prototyp w pełnej skali wraz z innymi wariantami auta.

O próbie ożywienia legendy – Syreny Sport – przeczytasz tu.

To jednak nie koniec. FSO, które zapewni infrastrukturę do masowej produkcji, pomoże również w pracach nad sportowym modelem Syrena Ligea. Będzie to pierwsza Syrena z silnikiem montowanym centralnie. Co więcej, płyta podłogowa będzie zaprojektowana tak, by pomieścić napęd hybrydowy, elektryczny, a nawet napęd elektryczny… odrzutowy. Takie informacje podaje Arkadiusz Kamiński, założyciel i dyrektor generalny AK Motor Polska Sp. z o.o.

O projekcie Syreny z AMZ Kutno przeczytasz tu.

Co ciekawe, logo modelu Ligea zaprojektował Paweł Panczakiewicz, który jest spokrewniony ze Stanisławem Panczakiewiczem – twórcą nadwozia oryginalnej Syreny, produkowanej przez FSO w 1955 roku.

Najnowsze

Ten inteligentny kask zapewnia widok 210 stopni

Przyzwyczailiśmy się już do smartfonów, teraz rynek szturmem jest podbijany przez smartwatche, a za chwilę dołączą do nich smartkaski. Na rynku pojawia się właśnie nowa firma z dość oryginalnym pomysłem na kask motocyklowy.

Póki co giganci na rynku kasków motocyklowych nie są zbyt mocno zainteresowani tematem. Do tej pory pojawiały się projekty niewielkich, ale bardzo ambitnych firm. Do produktów Skully i Livemap dołącza Intelligent Cranium iC-R – w skrócie iC-R. 

Inżynierowie tej firmy postanowili chyba sprawdzić, ile technologii można upakować w jednym kasku. Zamontowano tam dwa wyświetlacze przezierne, dwie kamery z tyłu oraz ogniwo fotoelektryczne. Dzięki kamerom motocyklista ma możliwość obserwowania otoczenia pod kątem 210 stopni, praktycznie bez efektu martwego pola. To jednak nie wszystko, na ekranach przeziernych będzie można wyświetlać nie tylko obraz z kamer, ale także dane z nawigacji.

Oczywiście kask będzie można połączyć technologią Bluetooth z naszym smartfonem lub po prostu zwykłym telefonem komórkowym. Specjalnie przygotowana aplikacja pozwoli zarządzać wbudowanymi funkcjami. 

AMR-C01 – symulator wyścigowy od Astona Martina

Na razie kask jest w fazie projektu. Twórcy zbierają środki na zasadzie crowdfundingu (zbiórka za pomocą portalu społecznościowego). Potrzebują 268 tysiecy euro na uruchomienie produkcji. Jeżeli projekt wejdzie do sprzedaży, jego cena nie powinna przekroczyć 1250 euro. 

Ciekawostką jest też to, że jeśli samochód pojawi się zbyt blisko motocyklisty, wbudowane wewnątrz kasku diody zapalą się na kolor czerwony. Zasada działania jest przedstawiona na filmie.

Najnowsze

Maria Szarapowa dostała nowe Porsche Boxster Spyder

Znana, a do tego bardzo utytułowana rosyjska tenisistka jest od kilku lat ambasadorką Porsche. Kilka dni temu miała okazję sprawdzić nowego Porsche Boxster Spyder.

Nowy Porsche Boxster Spyder można już zamawiać, ale pierwsi klienci dostaną swoje modele dopiero w lipcu. Maria Szarapowa miała okazję sprawdzić swój najnowszy samochód już teraz, ponieważ jest globalną ambasadorką niemieckiej marki.

Auto i gwiazda tenisa pojawili się w salonie Porsche Centre Mayfair. Najnowsza odsłona Boxstera Spyder to najlżejsze i najmocniejsze Porsche w historii. Auto ma masę zaledwie 1315 kg. 

Najnowsza wersja w porównaniu z poprzednikiem została obniżona, a do tego ma układ hamulcowy przeszczepiony prosto z Porsche 911. Pod tylną klapą pracuje silnik bokser o pojemności 3,8 litra. Jednostka rozwija maksymalną moc 375 KM, a rozpędza się do setki w 4,5 sekundy. Prędkość maksymalna to 290 km/h. Średnie spalanie podawane przez producenta wynosi 9,9 l/100 km. 

Żeby stać się właścicielem tego cacka i poczuć się jak Szarapowa, trzeba zainwestować co najmniej 391 426 złotych. 

Najnowsze

Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015

Oto kolejny odcinek z cyklu przedrajdowych fotoreportaży testów liderów klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata. Dziś przedstawiamy trening Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015.

Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu.

Przedrajdowe testy Roberta Kubicy obejrzysz na zdjęciach tu.

Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.

Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.

Jakimi autami poza WRC będą rywalizować zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.

Najnowsze