Testy Roberta Kubicy przed Rajdem Polski – fotoreportaż

Robert Kubica w tym sezonie startuje prywatnym Fordem Fiestą RS WRC - jak wyglądały jego przedrajdowe testy? Obrazują fotki Marcin Hennka.

Zawodniczki Rajdu Polski 2015 – dowiesz się o nich tutaj.

Galerię zdjęć z testów zespołów Skody i Volkswagena zobaczysz tu.

Testy Jari-Matti Latvala przed Rajdem Polski tutaj.

Testy Andreasa Mikkelsena przed Rajdem Polski 2015 – fotoreportaż tu.

Wypowiedzi Roberta Kubicy i Krzysztofa Hołowczyca przed Rajdem Polski 2015 przeczytasz tu.

Jakimi autami poza WRC będą rywalizować zawodnicy Rajdu Polski? Dowiesz się tu.

O serii JWRC na Rajdzie Polski oraz harmonogramie relacji w Polsacie przeczytasz tu.

Polska to nie tylko druga najstarsza i druga najszybsza impreza w kalendarzu Rajdowych Mistrzostw Świata, ale to także emocjonalna wizyta w ojczyźnie dla Roberta Kubicy, który w tym sezonie startuje prywatnym Fordem Fiestą RS WRC.

Trasa Rajdu Polski jak wiadomo została poważnie zmodyfikowana: w porównaniu z sezonem 2014 bez zmian pozostał tylko superoes w Mikołajkach. Pozostały jednak szybkie, płynne trasy, ze średnimi prędkościami zbliżonymi do tych, które osiągane są w Rajdzie Finlandii. Wyzwanie jest spotęgowane przez wysokie, typowe dla lata temperatury, które tylko zwiększają wymagania wobec ogumienia podczas siódmej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata.

Podstawowymi oponami na Rajd Polski – również dla Roberta Kubicy – są miękkie 205/65-15 Pirelli Scorpion KS Reinforced, a opcją na gorętsze i dłuższe odcinki są twarde 205/65-15 Pirelli Scorpion KH Reinforced. Rzeźba bieżnika została specjalnie zaprojektowana z myślą o szybkim odprowadzaniu luźnych kamieni i szutru.

Najdłuższy odcinek rajdu liczy 39 kilometrów, a najkrótszy 2,5 kilometra. Po superoesie, rozgrywanym wieczorem w czwartek 2 lipca, rajd kończy się w porze obiadowej, w niedzielę 5 lipca w Mikołajkach. W tym sezonie cały rajd odbywa się na Mazurach.

Czołowi kierowcy Pirelli, którzy wystąpią na Rajdzie Polski: Robert Kubica, Martin Prokop i Lorenzo Bertelli będą reprezentować Pirelli w najwyższej kategorii WRC, a Karl Kruuda przewodzi licznej stawce Pirelli w kategorii WRC-2. W stawce znajduje się 19 załóg na ogumieniu Pirelli.

W myśl aktualnych przepisów kierowcy WRC mają do dyspozycji po 24 opony na rajd (cztery na każdą możliwość zmiany plus cztery zapasowe). Mogą wybierać spośród 24 sztuk podstawowego ogumienia z miękkiej mieszanki 205/65-15 KS Reinforced oraz 16 sztuk opcjonalnego ogumienia z twardej mieszanki 205/65-15 KH Reinforced.

A my kibicujemy dozgonnie załodze 14. Robert Kubica/Maciej Szczepaniak (Ford Fiesta RS WRC) – zobaczcie, jak chłopaki dawali czadu na testach.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze