Lotos 72. Rajd Polski 2015 – ostatnie odliczanie. Wypowiedzi Kubicy i Hołka

To już ostatnie odliczanie przed Lotos 72. Rajdem Polski. Siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA wystartuje w Mikołajkach już w przyszłym tygodniu. Jak wypowiadają się o swoim nastawieniu przed rajdem Robert Kubica i Krzysztof Hołowczyc?

Lotos 72. Rajd Polski, siódma runda Rajdowych Mistrzostw Świata FIA zostanie rozegrany w dniach 2 – 5 lipca 2015 roku. Teatrem zmagań najlepszych kierowców świata będzie 19 szutrowych odcinków specjalnych o długości 313 kilometrów, w tym trzykrotnie rozgrywana próba na torze Mikołajki Arena, gdzie kibice mogą podziwiać bezpośrednia walkę dwóch załóg. Wśród prób sportowych znajdzie się 5 nowych oesów, w tym dwukrotnie przejeżdżany odcinek Stańczyki, najdłuższy w rajdzie, a liczący blisko 40 km. Cała trasa obejmuje 1192 kilometry. Start i meta w centrum Mikołajek.

W tym roku Rajd Polski po raz czwarty będzie rundą rajdowych mistrzostw świata. Po raz pierwszy był częścią światowego czempionatu w sezonie 1973, później była długa przerwa aż do 2009 roku. Najlepszych kierowców świata mogliśmy znów oglądać w roku ubiegłym.

Do rywalizacji na trasach 19 odcinków specjalnych wyruszy cała światowa czołówka, włącznie z fabrycznymi ekipami Citroena, Hyundaia, M-Sportu i Volkswagena. Na liście zgłoszeń znalazło się też 11 polskich kierowców, a nazwisko które wzbudza zapewne najwięcej emocji wśród kibiców to Robert Kubica. Polak, wygrywając sześć odcinków specjalnych w dotychczas rozegranych rajdach tego sezonu, udowodnił, że jest w stanie nawiązać walkę z zawodnikami fabrycznymi.

– Tegoroczny Rajd Polski będzie moim trzecim startem na Mazurach i drugim w WRC  w tym miejscu. Dla mnie jak i dla większości zawodników będzie to zupełnie nowa runda, głównie ze względu na bardzo zmienioną trasę. O organizację rajdu jestem spokojny. Zarówno ja jak i pozostałe załogi damy z siebie wszystko, postaramy się dostarczać kibicom sporo radości i zabawy. Jeśli chodzi o oczekiwania to proszę pamiętać, że dysponujemy mniejszym budżetem, i dużo mniejszym zespołem niż ekipy fabryczne. Chcielibyśmy wygrywać oesy, ale to wiąże z dużym ryzykiem, że rajd skończymy tak jak niektóre w tym roku. Jeśli z kolei pojedziemy spokojniej i dojedziemy do mety w okolicach 10 miejsca to też nikt nie będzie zadowolony. Trzeba znaleźć jakiś kompromis. Mam nadzieję, że pojedziemy równy i szybki rajd. – powiedział Robert Kubica.

W Rajdzie Polski już po raz 23. wystartuje też legenda polskich sportów motorowych –  Krzysztof Hołowczyc. Trzykrotny triumfator rajdu, w tym roku zasiądzie za kierownicą Forda Fiesta R5 w kategorii WRC 2.

– Dla mnie ten start, raz do roku, to jest spotkanie z moimi polskimi kibicami. Jadę w WRC 2,  bo wiem że nie osiągnę już tempa, które by mi pozwalało rywalizować z najlepszymi. Ale nie wyobrażam sobie żeby mnie na rajdzie na Mazurach zabrakło. Gdy będę miał 70 lat to też będę się ścigał w tym rajdzie – żartował Krzysztof Hołowczyc. – Jutro zaczynam testy moim nowym samochodem, później wezmę udział w Rajdzie Warmińskim. Na pewno będziemy walczyć na trasach polskiego klasyka i damy z siebie wszystko – dodał Olsztynianin.

Najnowsze

Wreszcie jest – Alfa Romeo Giulia: 510 KM i 3,9 do setki!

Blisko po trzech latach, od kiedy koncern Fiata oznajmił o planach produkcji modelu Giulia, w Arese, niedaleko Mediolanu, zaprezentowano nowy model Alfa Romeo Giulia, w topowej wersji Quadrifioglio.

Czego możemy spodziewać się po nowym modelu Alfy? Na pewno tego, że będzie kwintesencją nowego wzorca Alfy Romeo i wyrazem „mecchanica delle emozioni” (mechanika emocji), skupiając w sobie doświadczenia 105 lat stylizacji i technologii made in Italy.

Na środku słynnego trójkątnego przedniego grilla widnieje odnowione logo Alfy Romeo, zachowujące jednak legendarny styl i kształt. Całość skoncentrowana jest na kierowcy oraz obietnicy przeżycia wspaniałych chwil podczas jazdy – według producenta ma to być zasługa bezpośredniego układu kierowniczego, świetnego przyspieszenia, możliwości błyskawicznych zmian biegów i skutecznego układu hamulcowego.

Wybór napędu na tył lub 4×4 ma być nie tylko hołdem złożonym autentycznym korzeniom legendarnej Alfy Romeo, ale również rozwiązaniem technicznym, które mają zapewniać wysokie osiągi i dobrą zabawę. W Giulii zastosowano nowe silniki: w wersji Quadrifoglio (czterolistna koniczyna) debiutuje turbodoładowany silnik 6-cylindrowy o mocy 510 KM – inspirowany technologią Ferrari. Przyspieszenie auta z tą jednostką ma wynieść od 0 do 100 km/h zaledwie 3,9 sekundy. Samochód ma wyróżniać idealny rozkład masy (50/50 pomiędzy dwoma osiami) oraz wyszukane zawieszenia (z przodu wyjątkowe rozwiązanie opracowane przez markę Alfa Romeo).

Volvo P1800 Cyan

Producent zaproponował też nowej Alfie Romeo Giulia technologię Torque Vectoring do pełnej kontroli stabilności, Integrated Brake System skracający drogę hamowania oraz Active Aero Splitter, który aktywnie zarządza dociskiem aerodynamicznym przy wysokiej prędkości.

Aby osiągnąć najlepszy stosunek masy do mocy (poniżej 3 kg/KM), w modelu Alfa Romeo Giulia wykorzystano ultralekkie materiały, takich jak: włókno węglowe, aluminium i kompozyt aluminium i tworzywa.

Hyundai i20 Nowej Generacji - znamy ceny tego hatchbacka!

Najnowsze

Adam Małysz ambasadorem MINI w Polsce

Adam Małysz został ambasadorem marki MINI w Polsce. Po ogromnych sukcesach w skokach narciarskich rozpoczął swoją przygodę ze sportem motorowym.

Karierę od tego roku kontynuuje za kierownicą MINI ALL4 Racing, przygotowywanym przez niemiecki X-Raid. Adam za kierownicą MINI będzie startował w prestiżowym cyklu FIA Cross Country Rally World Cup.

MINI to nie tylko marka motoryzacyjna – kreuje się jako synonim pozytywnego podejścia do życia. Adam Małysz emanuje entuzjazmem, jest pełen profesjonalizmu wyznaczając sobie nowe cele i granice, dzięki czemu doskonale wpisuje się w filozofię marki MINI.

– Jestem pod wielkim wrażeniem potencjału gokartowej frajdy z jazdy, jaki drzemie we wszystkich modelach MINI. Każda przejażdżka jest oddzielną przygodą, w trakcie której z niecierpliwością czekam na kolejny zakręt – mówi Adam Małysz, kierowca rajdowy i nowy ambasador MINI w Polsce.

 

Najnowsze

Od skutera do Harleya

Czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci - w tę maksymę wierzą członkowie Stowarzyszenia Warsaw Chapter Poland H.O.G, największego w Polsce klubu motocyklowego Harley-Davidson.

Ich program autorski „Od skutera do Harleya”, mający na celu poprawę świadomości na temat bezpieczeństwa drogowego wśród młodzieży, spotkał się w 2014 roku z dużym odzewem szkół i poparciem instytucji państwowych, które włączyły się w organizację akcji – Policji, Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Urzędu m.st.Warszawy, Kuratorium Oświaty, Wojewódzkiego  Ośrodka  Ruchu Drogowego. Zorganizowano szereg tzw. Pikników Bezpieczeństwa oraz prelekcji dla młodzieży, prowadzonych przez wykładowcę z Biura Prewencji KSP z udziałem harleyowców. Przeprowadzono testy ze znajomości „Prawa o ruchu drogowym”, przygotowane przez specjalistów z WORD. W pierwszej edycji programu wzięło udział  9 szkół województwa mazowieckiego tj. około 1000 uczniów. W roku 2015 zgłosiło się już 28 szkół, co dało liczbę 4000 uczniów, którzy wzięli udział w spotkaniach.

Koniec pewnej ery DTM. René Rast mistrzem, Kubica 15

Tegoroczna akcja, rozpoczęta 19 kwietnia, skończyła się konkursem finałowym w dniu 19 czerwca 2015. Zwycięzca, podobnie jak w 2014 roku, otrzymał główną nagrodę ufundowaną przez Stowarzyszenie Warsaw Chapter Poland H.O.G. – skuter. Wręczenie nagrody odbędzie się 27 czerwca  o godz.17:30 w czasie „II Pikniku 3 Kolory” organizowanego przez ZDM przy pl. Piłsudzkiego w Warszawie – imprezy wieńczącej również paradę Harley-Davidson, związaną z międzynarodowym zlotem Warsaw Rally 2015.

Bracia Szejowie na podium w 4. Rajdzie Śląska 2020

Co to jest Harley Owners Group?
Ponad milion członków na całym świecie! Harley Owners Group (H.O.G.) – klub posiadaczy motocykli Harley – jest największą na świecie, sponsorowaną organizacją zrzeszającą „entuzjastów motocykli.” Ale to coś więcej niż tylko organizacja dla motocyklistów. To ponad milion osób z całego świata połączonych we wspólnej pasji, dla których „Harley-Davidson” stał się „stylem życia.” Członkostwo zapewnia dostęp do wielu korzyści i usług, takich jak kwartalnik H.O.G., członkostwo w lokalnym oddziale zwanym Chapter’em, przewodnik turystyczny, udział w imprezach i zlotach, pomoc drogową H.O.G. Assistance, zniżki na produkty i usługi oraz wiele, wiele innych.

Warsaw Chapter Poland
Warsaw Chapter Poland H.O.G. (WChP HOG) istnieje od sierpnia 2001 roku , kiedy to zorganizował się przy nowo powstałym Dealerze motocykli Harley-Davidson w Warszawie – Liberator. Na spotkaniu założycielskim było niewiele ponad 20 osób. Z roku na rok liczba ta stopniowo się zwiększa , by w roku 2014 dojść do ponad 170 członków. Od kwietnia 2011 Klub posiada osobowość prawną, działa jako stowarzyszenie non-profit, opierając się na zasadach Harley Owners Group (HOG), organizacji do której należą wszyscy członkowie. Podstawowym celem  istnienia Klubu jest jazda motocyklem Harley – wspólne pokonywanie kilometrów, w czasie których najlepiej zawiązują się przyjaźnie i kiedy można bliżej poznać się nawzajem. Warsaw Chapter organizuje  wiele  imprez klubowych, międzynarodowy zlot Harley-Davidson, bierze udział w akcjach charytatywnych, które również sam przeprowadza.

Najnowsze

Clarkson, Hammond i May ruszyli w światową trasę – w październiku przyjadą do Polski

Wrócili! Jeremy Clarkson, Richard Hammond i James May znów wystąpią na jednej scenie w największym motoryzacyjnym show świata. W Belfaście rozpoczęli nową trasę, a 24 października przyjadą do Warszawy, aby wystąpić na Verva Street Racing.

Wizyta w Polsce to jeden z dwóch zaplanowanych w tym roku europejskich przystanków brytyjskiego trio poza Wyspami. Występ poprzedzi tradycyjnie rozbiegowy element każdej edycji Verva Street Racing – Pit Party, podczas którego będzie można obejrzeć z bliska najdroższe i najbardziej luksusowe samochody, obserwować pracę mechaników i zdobyć autograf ulubionego kierowcy. Podczas zapełniania trybun nie zabraknie atrakcji na płycie głównej odbywających się w ramach Preshow, a chwilę później areną zawładną sportowe emocje, które zapewni niepowtarzalne show Verva Street Racing z udziałem najlepszych polskich kierowców wyścigowych i rajdowych. Zaraz po nim na Stadion wjedzie trójka Brytyjczyków.

– Mam nadzieję, że oglądając nas bawiliście się równie dobrze, co my,  kiedy jesteśmy znów razem! – mówił Clarkson, gdy trzej najpopularniejsi brytyjscy prezenterzy ruszyli ze światową trasą „Clarkson, Hammond & May Live”. Na Stadionie Narodowym w Warszawie przekonają się, co naprawdę znaczą słowa entuzjastyczna publiczność. Ostatnim razem do stolicy przyciągnęli komplet 58 tysięcy widzów.

Największe motoryzacyjne show na żywo przetestowali już fani w Belfaście i Sheffield. I dostali to, za czym tęsknili – ekscytujące, sportowe maszyny, kaskaderskie popisy, niedorzeczne konkurencje i porządną dawkę niepohamowanego śmiechu. Bo tylko ta trójka jest w stanie ścigać się na deskach do prasowania czy grać w piłkę nożną… na kołach.

Jeremy Clarkson wjechał na scenę na poduszkowcu, James May w Nissanie GTR rywalizował na sto metrów z profesjonalną sprinterką i… przegrał, a Richard Hammond wszedł do okrągłej klatki, w której tuż nad nim jeździli do góry nogami motocykliści. Na nieśmiałą prośbę o kask, Clarkson miał jedną odpowiedź:
– Uwierz mi, jak coś pójdzie nie tak, kask nie zrobi ci wielkiej różnicy… 

Na arenie pojawiły się niezwykłe maszyny, legendy motoryzacji: Aston Martin, Ferrari, McLaren, Lamborghini i Porsche, które… stanęły w płomieniach. Przez dwie godziny Clarkson, Hammond i May znów stworzyli niepowtarzalne show.

Obejrzyj najlepsze momenty z Clarkson, Hammond & May Live w Belfaście i Sheffield

Do sprzedaży trafiła właśnie nowa pula biletów na Verva Street Racing w cenie 129 złotych. Bilety można kupić w sieci eBilet.pl oraz w salonach Empik na terenie całego kraju. Ceny różnią się w zależności od wyboru miejsc na Stadionie Narodowym: 129,00 złotych, 159,00 złotych, 249,00 złotych. Bilety dla dzieci w wieku 4-12 lat objęte są dodatkową zniżką w wysokości 20%. W sprzedaży dostępne są także wejściówki do specjalnej strefy VIP GOLD w cenie 999 złotych. Dla osób niepełnosprawnych poruszających się na wózkach inwalidzkich cena biletu to: 99 złotych. Ceny biletów nie obejmują wstępu na Pit Party. Dodatkową wejściówkę można nabyć w cenie 29 złotych. 

Najnowsze