
Ten Mercedes Klasy S jest kuloodporny. Wytrzyma ostrzał z kałasznikowa i wiele więcej
Mercedes Klasy S po wizycie w warsztacie INKAS stał się kuloodporny. Samochód po kuracji wzmacniającej wytrzyma strzał z karabinka szturmowego AK-74 i znacznie więcej.
INKAS Armored to kanadyjska firma, która od 2000 roku zajmuje się opancerzeniem samochodów. INKAS oferuje specjalnie zmodyfikowane pojazdy dla profesjonalistów: konwojentów gotówki i mienia pieniężnego, służb mundurowych, agencji rządowych, ale także prywatnych klientów. To właśnie dla nich jest Mercedes Klasy S (W 223) w wersji S 580 4MATIC, zapewniający najwyższy poziom ochrony balistycznej na rynek cywilny.

Mercedes S 580 4MATIC po wizycie w warsztacie INKAS stał się kuloodporny. Samochód po kuracji wzmacniającej wytrzyma strzał z karabinka szturmowego AK-74 i znacznie więcej. Mercedesa Klasy S INKAS są chronieni między innymi przed skutkami detonacji granatów odłamkowych klasy DM51 bezpośrednio pod samochodem. Ochronę kabiny pasażerskiej zapewniają płyty balistyczne ukryte pod blachami poszycia nadwozia i specjalnie szyby o grubości niemal 4 centymetrów. Samochód jest dodatkowo wyposażony w opony odporne na przebicie oraz wzmocnione zawieszenie.
Jeśli klient sobie tego zażyczy, INKAS może wyposażyć limuzynę między innymi w system przeciwpożarowy, zaopatrujący kabinę w tlen, zapobiegający atakowi chemicznemu, termowizję, a także zewnętrzne oświetlenie stroboskopowe, syrenę oraz interkom pozwalający na rozmowę bez opuszczania szyb.
Poziom ochrony B6 (EN 1063 BR6) gwarantuje zatrzymanie amunicji kalibru 7,62 x 51 mm NATO, w tym również z karabinków szturmowych, włączając w słynnego kałasznikowa, czyli modele AK-47 i AK-74. Poziom B6 to jeden z najwyższych poziomów ochrony w europejskiej klasyfikacji, wyżej jest tylko B7 i wojskowa specyfikacja STANAG, zgodna ze standardami wojsk natowskich.
Najnowsze
-
Test Peugeot 408 GT: masaż na trasie i pazury na ulicy
Niektórzy nazwą go SUV-em w stylistyce coupe, inni fastbackiem, a jeszcze inni powiedzą, że kojarzy im się “z nie wiadomo czym”. Nie można odmówić mu natomiast jednego – Peugeot 408 to bezsprzecznie piękne auto, a wciąż nietypowa na rynku mieszanka kilku rodzajów nadwozia dodaje mu dużego uroku i wyróżnia na ulicach. Bo powiedzmy sobie szczerze – […] -
Test Ford Bronco Badlands – powrót legendy na bezdroża
-
Mercedes Vision V: gdzie podziała się motoryzacja, a pojawił się… 65-calowy telewizor?
-
Do końca wakacji paliwo będzie tańsze? Eksperci ostrzegają: jesienią czeka nas podwyżka, zwłaszcza ON
-
Car of the Year Polska 2026: rekordowa liczba chińskich aut w konkursie. Pełna lista nominowanych
Zostaw komentarz: